رپورتاژ آگهیمعرفی سرویس

سرور مجازی ایرانی چیست و برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟ 

سرور مجازی برای کسب‌وکارهایی مناسب است که در کنار دریافت خدمات مطلوب و کامل به یک سرویس اختصاصی‌ و مقرون‌به‌صرفه نیاز دارند. این نوع از سرورها برای میزبانی وب‌سایت، نگهداری اطلاعات، تست کدها و موارد مشابه مناسب هستند. برای مثال بسیاری از کسب‌وکارها برای ارایه محتوا به کاربران در فضای وب از سرورها به‌عنوان فضایی برای نگهداری پایگاه داده و میزبانی وب‌سایت استفاده می‌کنند.

سرور مجازی ایرانی را می‌توان یکی از بهترین سرویس‌های میزبانی برای نگهداری اطلاعات و ارایه‌ی خدمات آنلاین دانست. اگر به‌دنبال ارایه محتوا به کاربران با IP اختصاصی ایران هستید، خرید سرور مجازی ایرانی آروان کلاد می‌تواند بهترین گزینه برای‌ شما باشد. در این مطلب راهنمای سرور مجازی مناسب برای نیازهای مختلف معرفی می‌کنیم و برترین مزیت‌های هر یک را شرح می‌دهیم

معرفی سرور مجازی ایران

شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ی سرور مجازی، سخت‌افزار یک یا چند سرور فیزیکی پرقدرت را به‌وسیله‌ی تکنولوژی مجازی‌سازی مانند هایپروایزر (Hypervisor) به چندین بخش تقسیم می‌کنند و هر بخش را با منابع مستقل در اختیار مصرف‌کنندگان زیرساخت قرار می‌دهند. با تکنولوژی مجازی‌سازی هر بخش یک سرور فیزیکی عملکرد مستقلی پیدا می‌کند که می‌توان از منابع آن به‌طور جداگانه استفاده کرد.

زمانی‌که دیتاسنتر سرور مجازی در موقعیت جغرافیایی ایران قرار بگیرد، به آن سرور مجازی ایران می‌گویند. وب‌سایت‌های کاربران نهایی آن‌ها در داخل ایران هستند می‌توانند با خرید سرور مجازی ایرانی ابر آروان با سرعت و قدرت بالا محتوای خود را به کاربران‌شان ارایه کنند. به‌اندازه‌ای که موقعیت جغرافیایی سرورها به کاربران نزدیک‌تر باشد، به‌دلیل کاهش فاصله بین سرور و کاربر بیشتر و پینگ سریع‌تر، سرعت سرویس‌دهی افزایش پیدا می‌کند.

سخت‌افزار سرور مجازی

سخت‌افزار مهم‌ترین بخش سرور مجازی را تشکیل می‌دهد. در واقع، VPS کامپیوتری قدرتمند با منابع (CPU، حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی) است. بنابراین با مجازی‌سازی سخت‌افزار به بخش‌های جداگانه، منابع به‌طور مستقل بین کاربران توزیع می‌شوند. در برخی از سرورهای مجازی ایران پردازنده اشتراکی و حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی به‌شکل اختصاصی ارایه می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید با خرید سرور مجازی ایرانی از شرکت ابر آروان به تناسب نیازهای مختلف کسب‌وکارتان بهترین سرویس و منابع اختصاصی را در اختیار داشته باشید. علاوه بر این باید بدانید که در ابر آروان می‌توانید منابع سرور خود را به‌طور لحظه‌ای کم یا زیاد کنید و هزینه‌ی آن را به نسبت میزان مصرف بپردازید.

سرور مجازی ایران لینوکس

سرور مجازی با سیستم‌عامل لینوکس و توزیع‌های مختلف آن مانند Centos، Ubuntu، Debian و … بهترین انتخاب برای وب‌سایت‌هایی با زبان برنامه‌نویسیPHP ،Perl ،CGI و وب‌سرورهای آپاچی (Apache)، انجین‌اکس (Nginx) و لایت‌اسپید (LightSpeed) است. در سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس به‌دلیل سازگاری بالای وردپرس با زبان برنامه‌نویسیPHP از سیستم‌عامل لینوکس استفاده می‌شود. این سیستم‌عامل امنیت بالایی دارد و شما می‌توانید با استفاده از کامندلاین (CMD) دستورات خود را اجرا کنید. هم‌چنین این سرویس از پایگاه‌‌های داده‌ PostgreSQL و Mysql و دسترسی Root با پروتکل SSH استفاده می‌کند تا بتوانید سرویسی کامل با ویژگی‌های منحصربه‌فرد را در اختیار داشته باشید.

سرور مجازی ویندوز

ویندوز که سیستم‌عاملی آشنا برای بیش‌تر کاربران کامپیوترها است در سرور مجازی ایران با نسخه‌های مختلف از ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۲ عرضه می‌شود، به‌طور معمول ممکن است نسخه‌های جدیدتر این سیستم‌عامل امنیت بیش‌تر داشته باشند و سرویس‌های به‌روزتری را پشتیبانی کنند. VPS ویندوز گزینه‌ای مناسب برای وب‌سرویس‌هایی با زبان‌های برنامه‌نویسی مبتنی‌بر فریمورک NET. مثل ASP و ASP.NET است که به‌همراه پایگاه داده‌های MS Access و MSSQL توسعه پیدا می‌کنند. وب‌سرورهای محبوب مورد استفاده در ویندوز سرور، آپاچی (Apache) و IIS و کنترل پنل‌های پرکاربرد آن پلسک، ZPanel و H-Sphere هستند.

چه کسب‌و‌کارهایی به ویندوز سرور نیاز دارند؟

سرور مجازی ویندوز مناسب‌ترین گزینه برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند از رابط کاربری ساده و جذاب ویندوز سرور بهره‌مند شوند. کار با رابط گرافیکی این سیستم‌عامل بسیار ساده است. با این حال، نمی‌توان تنها براساس رابط کاربری نوع سیستم‌عامل را مشخص کرد. ویژگی‌هایی هم‌چون پشتیبانی از نوع زبان‌های برنامه‌نویسی، وب‌سرور، پایگاه داده، نوع دسترسی، کنترل پنل و موارد مشابه می‌تواند در انتخاب سیستم‌عامل ویندوز تاثیرگذار باشند. بنابراین کسب‌وکارهایی که می‌خواهند از سرویس‌های ویندوزی مثل مدیریت سرور بدون نیاز به GUI به‌وسیله‌ی PowerShell و Command Prompt و Active Directory یا DHCP استفاده کنند، ممکنن است در اولیه گزینه به خرید سرور مجازی ویندوز فکر کنند.

 مدیریت سرور مجازی

سرور مجازی در دو نوع مدیریت‌شده و مدیریت‌نشده به کاربران ارایه می‌شود. منظور از VPS مدیریت شده، سرویسی است که تمام امور مربوط به آن اعم از مدیریت، نگهداری، تعمیر، نصب سرویس‌ها و تامین امنیت بر عهده ارایه‌دهنده سرویس مجازی است و کاربران تنها مصرف‌کننده منابع خواهند بود، درحالی‌که در سرور مدیریت‌نشده، سرور به‌شکل خام در اختیار توسعه‌دهنده قرار می‌گیرد. استفاده از سرور مجازی مدیریت‌نشده برای افراد مبتدی و کسانی که دانش فنی زیادی در حوزه میزبانی و سرور ندارند، مناسب نیست. لازم به ذکر است که سرورهای مجازی مدیریت‌شده به‌دلیل ارایه تنظیمات سفارشی از سمت شرکت ارایه‌دهنده، به نسبت سرور مدیریت‌نشده قیمت بیش‌تری دارد.

 خرید سرور مجازی ایرانی آروان کلاد

خرید سرور مجازی ایرانی آروان کلاد بهترین گزینه برای افرادی است که به‌دنبال سرعت بالا و پینگ سریع در سرویس‌دهی به کاربران هستند و می‌خواهند با آپ‌تایم ۹۹.۹۹ درصد به‌همراه IP اختصاصی ایران خدمات خود را به کاربران‌شان ارایه کنند. امکان استفاده از سرور مجازی ابر آروان به‌طور ساعتی و روزانه با قابلیت انتخاب نوع سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس و بهره‌مندی از فایروال‌های قدرتمند و به‌روز فراهم است. بنابراین شما می‌توانید در کم‌تر از چند دقیقه، کسب‌وکار خود را در یک محیط امن و در دسترس توسعه دهید. برای این کار کافی است به وب‌سایت Arvancloud.ir مراجعه کنید و با انتخاب نوع سیستم‌عامل و منابع مورد نیازتان، کسب‌وکارتان را در مسیر رشد و توسعه قرار دهید.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا