کاربران در سهماهه اول ۲۰۲۰ بیش از ۲۳/۴ میلیارد دلار صرف اپلیکیشنها کردهاند
در حال حاضر اپلیکیشنهای مختلفی را در زمینههای مختلف میتوان یافت که شامل خرید، تناسب اندام و سلامت، دورکاری از خانه و موارد دیگر میشوند. طبق آمارهای ارائه شده، رکوردهای ثبتشده در سهماهه اول سال ۲۰۲۰ تعجب بر انگیز می باشد.زیرا افرادی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در خانه نشین کرده اند برای انجام خرید خود به سمت برنامه ها روی آورده اند ، مدیریت امور مالی خود را پیدا کرده ، تمرین های جدیدی پیدا کرده ، از خانه کار می کنند و سرگرم می شوند.
براساس داده های جدید App Annie ، که امروز منتشر شد ، Q1 2020 از نظر هزینه مصرف کننده برای برنامه ها ، بزرگترین چهارم سال گذشته بود. علاوه بر این ، میانگین زمان هفتگی در برنامه ها و بازی ها در سراسر جهان بر اساس تجزیه و تحلیل دستگاه های اندرویدی ۲۰٪ نسبت به سال گذشته در سه ماهه سال گذشته است.
کاربران در سهماهه اول ۲۰۲۰
در سهماهه اول سال ۲۰۲۰ کاربران در سراسر دنیا بیش از ۲۳/۴ میلیارد دلار صرف خرید اپلیکیشنها کردهاند. این در حالی است که ۱۵ میلیارد از این هزینه به اپلیکیشنهای مبتنی بر iOS و ۸/۳ میلیارد دلار نیز به اپلیکیشنهای اندرویدی مرتبط است.
همچنین آمار هردو پلتفرم نشان میدهد که هزینه صرفشده برای خرید اپلیکیشنها نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته با رشد ۵ درصدی همراه بوده است. این خریدها شامل خود اپلیکیشن یا قابلیتهای درونپرداختی مانند پولهای مجازی داخل بازی میشود.
از میان اپلیکیشنهای iOS که کاربران برای خرید آنها یا قابلیتهای درونپرداختی هزینه کردهاند، ۶۵ درصد را بازیها تشکیل میدهند. این آمار در اندروید به ۸۵ درصد میرسد. درواقع کاربران اندروید و iOS نزدیک به ۱۶/۷ میلیارد دلار صرف خرید یا قابلیتهای درونپرداختی بازیها کردهاند.
کاربران ایالات متحده و چین بیشترین هزینه را صرف خرید اپلیکیشنهای ای او اس کردهاند؛ اما برای اپلیکیشنهای اندرویدی، بیشترین هزینه توسط کاربران ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده صورت گرفته است. اکثر کاربران اندرویدی پولشان را صرف بازیها، شبکههای اجتماعی و اپلیکیشنهای سرگرمی مانند دیزنی پلاس یا توییچ کردهاند.
میزان دانلودها در سهماهه اول سال ۲۰۲۰
ایالات متحده و چین بزرگترین مشارکت کننده در مصرف کننده در ای او اس بودند و ایالات متحده ، ژاپن و کره جنوبی بزرگترین در گوگل پلی بودند.کاربران اندرویدی بیشترین هزینه را در برنامه های بازی ، اجتماعی و سرگرمی صرف کردند ، به خصوص از دیزنی + و Twitch.در همین حال ، کاربران iOS بیشترین هزینه را در برنامه های بازی ، سرگرمی و عکس و فیلم صرف کرده اند ، که TikTok به ویژه در مصرف کنندگان مصرف کننده در iOS در سه ماهه ، در شماره ۳ پشت تیندر و یوتیوب در پنجمین رتبه قرار دارد.
در گوگل پلی میزان دانلودها در سهماهه اول سال ۲۰۲۰ نسبت به سهماهه اول سال ۲۰۱۹ با رشد ۵ درصدی همراه بوده است و بیش از ۲۲/۵ میلیارد بار اپلیکیشن و بازی دانلود شدهاند. این آمار در iOS با رشد ۱۵ درصدی همراه بوده و به رقم ۹ میلیارد بار دانلود رسیده است.
میزان دانلود ذکرشده در iOS
جالب است بدانید که از میزان دانلود ذکرشده در iOS در حدود ۶۵ درصد را اپلیکیشنهایی به غیر از بازیها تشکیل میدهند و این یعنی خودقرنطینگی به فروش اپلیکیشنهای کاربردی کمک کرده است. در اندروید نیز ۵۵ درصد از دانلودها را اپلیکیشنهایی به غیر از بازیها تشکیل میدهند.
بیشترین دفعات دانلود اپلیکیشنهای اندرویدی به کاربران هندی و برزیلی اختصاص مییابد. در iOS نیز کاربران چینی و آمریکایی بیشترین دفعات دانلود اپلیکیشن را داشتهاند. با این حال در هردو پلتفرم، شاهد رشد فروش بازیها و زمان سپریشده برای انجامشان بودهایم.
در گوگل پلی ، دانلود بازی ها نسبت به سال گذشته ۲۵٪ و نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار بود و در IOS در Q1 از ۲۵٪ به ۳ میلیارد برتر رسید.کاربران بازی های پازل ، شبیه سازی ، اکشن و گذرگاه را در سه ماهه بارگیری کردند ، اما بیشترین هزینه را صرف بازی های Role Play ، Action و Strategy کردند ، همانطور که معمولی است.