آئودی A3 اسپرت بک مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد
مدل پایه این خودرو به رینگهای ۱۶ اینچی مجهز شده؛ با این حال بالاترین مدل آن با رینگهای ۱۹ اینچی در اختیار خریداران قرار میگیرد. سیستم تعلیق سفارشی، ۱۰ میلیمتر ارتفاع آن را کاهش میدهد، البته سیستم تعلیق اسپرت قادر به کاهش ۱۵ میلیمتری ارتفاع است. سیستم تعلیق اسپرت باعث بهبود عملکرد این خودرو نیز میشود.
در حالی که طراحی بیرونی آئودی A3 اسپرت بک ۲۰۲۱ بهبود پیدا کرده، برای کابین آن طراحی جدیدی درنظر گرفته شده است. خریداران به صورت استاندارد به کیلومترشمار دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی دسترسی دارند؛ با این حال میتوانند آن را با کیلومترشمار ۱۲.۳ اینچی نیز سفارش دهند.
سیستم سرگرمی و اطلاعات این خودروی آلمانی دارای نمایشگر ۱۰.۱ اینچی بوده که درون کنسول مرکزی قرار گرفته است. آئودی A3 اسپرتبک ۲۰۲۱ برخلاف مدلهای بزرگتر و گرانتر، به نمایشگر دوم برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع مجهز نشده و برای تغییرات تنظیمات، باید از دکمههای سنتی استفاده کنید.
دیفرانسیل جلو
آئودی A3 اسپرتبک نیز مانند دیگر خودروهای پلتفرم MQB دارای پیشرانههای متنوعی است. پیشرانهی نخست با حجم ۱.۵ لیتر در نسخهی عادی و نسخهی نیمه هیبریدی قابل خرید است که ۱۵۰ اسببخار قدرت دارد. یک پیشرانهی کوچکتر ۱ لیتری ۳ سیلندر نیز با قدرت ۱۱۰ اسببخار برای A3 اسپرتبک قابل سفارش است. پیشرانهی دیزلی TDI آئودی نیز با دو قدرت خروجی ۱۱۶ و ۱۵۰اسببخار عرضه میشود. خریداران امکان انتخاب جعبهدندههای شش سرعتهی دستی و ۷ سرعتهی دوکلاچ را برای این خودرو دارند ولی مدل نیمه هیبریدی تنها با جعبهدنده خودکار S Tronic قابل انتخاب است.
آئودی بهطور استاندارد A3 اسپرتبک را بهصورت دیفرانسیل جلو تولید خواهد کرد؛ اما بهزودی تولید مدل دو دیفرانسیل کواترو آن نیز آغاز میشود. همچنین پیشرانههای بیشتری نیز به پیشرانههای قابل سفارش برای A3 اسپرتبک اضافه خواهند شد. از بین این پیشرانهها میتوان به پیشرانهی ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری مدل RS3 با قدرت ۴۰۰ اسببخار و دو موتور پلاگین هیبریدی ۱.۴ لیتری TSI با جعبهدندهی شش دندهی DSG اشاره کرد. موتور تمام برقی مشابه با موتور فولکس واگن گلف برقی نیز برای A3 عرضه خواهد شد که برای استفاده شهری بسیار مناسب است.
مشخصات فنی
موتورهای مورد استفاده در آئودی A3 اسپرت بک ۲۰۲۱ تفاوت چندانی با جدیدترین محصولات کامپکت توسعه یافته با پلتفرم MQB ندارد. مدل پایه به یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز شده که البته میتوان آن را با سیستم هیبریدی ملایم نیز سفارش داد.
این موتور قادر به تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت است. موتور کوچکتر، ۳ سیلندر با حجم ۱.۰ لیتر بوده که ۱۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. موتور دیزلی درنظر گرفته شده برای این خودرو ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری است که میتواند ۱۱۶ و یا ۱۵۰ اسب بخار قدرت در اختیار راننده قرار دهد.
گیربکس
آئودی A3 اسپرت بک ۲۰۲۱ با گیربکس ۶ سرعته دستی و یا ۷ سرعته خودکار دو کلاچه به فروش میرسد. مدل مجهز به سیستم هیبریدی تنها با گیربکس S Tronic وارد بازار میشود. در ابتدا این خودرو تنها به صورت محور جلو فروخته میشود، سپس خریداران میتوانند مدلهای مجهز به سیستم چهار چرخ آن را نیز سفارش دهند.
بالاترین مدل RS3 به موتور ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری مجهز میشود که قدرتی برابر با ۴۰۰ اسب بخار تولید میکند. دو مدل پلاگین هیبریدی این خودروی آلمانی با مشخصات فنی یکسان، موتور ۱.۴ لیتری TSI به همراه موتور الکتریکی و گیربکس ۶ سرعته DSG همانند مدل هیبریدی فولکس واگن هیبریدی وارد بازار میشوند.مدلهای مجهز به موتور با قدرت کمتر از ۱۵۰ اسب بخار، به سیستم تعلیق تورشن بیم در بخش عقب مجهز میشوند و مدلهای گرانتر با سیستم تعلیق چند میلهای به فروش میرسند. در حال حاضر امکان سفارش آئودی A3 اسپرتبک ۲۰۲۱ در آلمان وجود دارد و از اوایل ماه می در اختیار خریداران قرار میگیرد.
مدل پایهی A3 اسپرتبک از رینگهای ۱۶ اینچی استفاده میکند ولی تیپهای گرانتر با رینگهای ۱۹ اینچی عرضه میشوند. سیستم تعلیق سفارشی A3 نیز ۱۰ میلیمتر ارتفاع کوتاهتری دارد. سیستم تعلیق اسپرت نیز ۱۵ میلیمتر ارتفاع کوتاهتری دارد تا فرمانپذیری و پایداری خودرو افزایش پیدا کند. در این بین نباید نقش سیستم فرمان پیشرفتهی این خودرو را که دارای ضریب متغیر است را فراموش کرد.
Audi A3
با وجود ریل های سقفی ، Audi A3 جدید هنوز هم شبیه به یک مینی واگن به نظر می رسد ، حتی اگر برای یک واگن کامپکت کاملاً مبتنی بر MQB باید یک Golf ، Leon یا Octavia را دریافت کنید. مدل پایه بر روی چرخ های ۱۶ اینچی سوار خواهد شد ، اما جالب تر این آلیاژها به اندازه ۱۹ اینچ خواهد بود.
در حالی که نمای بیرونی تعجب آور نیست ، کابین کاملاً اصلاح شده است و اکنون یک داشبورد زاویه دار میزبان یک خوشه ابزار دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی است که می تواند به صورت اختیاری به اندازه ۱۲.۳ اینچ گشوده شود. ده برابر قدرتمندتر از سیستم قدیمی ، سیستم سرگرمی دارای مورب ۱۰.۱ اینچی است و به جای اینکه از داشبورد مانند مدل خروجی خارج شود ، به راحتی در کنسول مرکز یکپارچه شده است.
نمای بیرونی
مای بیرونی خودرو چندان مایهی تعجب نیست اما آئودی در داخل، A3 را کاملا متحول کرده است. داشبورد جدید این خودرو از زوایای تیز تشکیل شده و یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی نقش نشاندهندههای پشت فرمان را بازی میکند. بهصورت سفارشی امکان افزایش اندازه این نمایشگر به ۱۲.۳ اینچ نیز وجود دارد. سیستم اطلاعاتی و سرگرمی این خودرو که یک نمایشگر ۱۰.۱ اینچی دارد ده برابر قویتر از قبل شده است. برخلاف مدل قبلی که نمایشگر آن حالتی تبلت مانند داشت و از داشبورد بیرون زده بود در مدل جدید نمایشگر یکپارچه شده است.
آئودی A3 بسیار شبیه به پسر عموی MQB خود ، از انتقال سیم به سیم بهره می برد که فضای اتاق بین صندلی های جلو را آزاد می کند زیرا دیگر هیچ مکانیکی بین اهرم تغییر دنده و گیربکس وجود ندارد.
شما نمی خواهید این را دوست داشته باشید ، اما تمام اتومبیل های دارای موتورهای کمتر از ۱۵۰ اسب بخار در حالت تعلیق در حالت تعلیق تیر در حالت تعلیق قرار دارند ، در حالی که مدل های قدرتمند تر به یک آرایش چند لینک ارتقا می یابند.آئودی در حال حاضر در آلمان مقدماتی را آغاز می کند و تحویل مشتری را از ماه مه آغاز می کند ، با پذیرش اولیه می توان مدل Edition One را با مجموعه ای از تجهیزات اختیاری دریافت کرد.