خودرو

هیولای سبز نوویتک تورادو

در این که لامبورگینی هوراکان LP610-4 اسپایدر از زیبا ترین اتومبیل های رو باز حال حاضر دنیاست و رانندگی با آن بسیار لذت بخش است هیچ شکی نیست .
اما با این حال متخصصین نوویتک تورادو برای بهبود دینامیک رانندگی رو بالا بردن توان این خودرو،برنامه مفصلی را تدارک دیده اند که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.


اول از همه،برای جذاب ساختن فضای بیرونی هوراکان اسپایدر از یک کیت بدنه ایرودینامیک استفاده شده که در صورت درخواست مشتری تمام اجزای آن از الیاف کربن ساخته خواهد شد .

البته مثل همیشه کیت بدنه نوویتک تورادو در تونل باد مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفته و کارایی آن تایید شده است. از مهمترین اجزای این کیت در قسمت جلو می توان به یک اسپویلر جدید با تیغه مرکزی و فلپ های جانبی اشاره کرد که به سپر استاندارد اتومبیل چسبانده می شود.

علاوه بر این،کاپوت هوراکان با نمونه ای جدید ساخت نوویتک تورادو تعویض شده است که برای کاهش هرچه بیشتر نیرو برا در محور جلو،۲ کانال هوا در سمت چپ و راست آن در نظر گرفته شده اند. این راه حل به ظاهر ساده همچنین باعث بهبود پایداری و هندلینگ هوراکان اسپایدر در سرعتهای بالا خواهد شد.

روکش کربنی آینه‌های هوراکان از دیگر تجهیزاتی هستند که به ایجاد یک ظاهر مسابقه ای برای اتومبیل کمک کرده اند. زیر رکاب های جانبی نوویتک تورادو نیز علاوه بر اینکه از طراحی پیچیده ای برخوردارند،با برقراری یک ارتباط مناسب بین گلگیرهای جلو و عقب،تلاطم های به وجود آمده در کناره های این خودروی روباز را به حداقل می رسانند.

به علاوه،این قطعات ظاهر هوراکان اسپایدر را کوتاه تر و جذاب تر از آنچه که هست نشان می‌دهند. در ادامه،نوبت بررسی نمای عقب اتومبیل و تغییرات صورت گرفته در آن می رسد.


دیفیوزر و اسپویلر عقب از جمله هر جایی هستند که برای ایجاد تعادل ایرودینامیکی بین دو قسمت جلو و عقب هوراکان در داخل تونل باد شکل گرفته شده اند.
این در حالی است که در صورت درخواست مشتری،امکان سفارش یک بال بزرگ برای مدل روباز هوراکان هم وجود دارد.چراغ های مشکی عقب و پوشش سفارشی موتور ۱۰ سیلندر لامبورگینی از آخرین بخش های موجود در کیت بدنه نوویتک تورادو به شمار می روند.
مرحله بعدی و انتخاب رنگ های مناسب اتومبیل اختصاص یافته است که با توجه به اهمیت موضوع،متخصصین نوویتک تورادو برای تولید رینگ های آلیاژی و سه تکه NL1 از پیشرفته ترین فناوری فورجکاری استفاده کرده اند.
این رینگ ها از طرح زیبای پنج پره دوبل بهره می برند که همین مسئله باعث کاهش وزن آنها در مقایسه با رنگ های استاندارد لامبورگینی شده است.


رینگ های نوویتک تورادو در دو قطر ۲۰ و ۲۱ اینچ ساخته شده‌اند که در ترکیب با لاستیک های کارآمد پیرلی پی-زیرو به ابعاد۲۴۵/۳۰ZR20 در محور جلو و۳۲۵/۲۵ZR21 در محور عقب،بیشترین میزان چسبندگی را برای اتومبیل به ارمغان می آورند.
استفاده از فنر های اسپرت نوویتک تورادو نیز نه تنها موجب کاهش ارتفاع سواری هوراکان استفاده به میزان تقریبی ۳۵ میلی متر خواهد شد بلکه با پایین آوردن مرکز ثقل اتومبیل بهبود هندلینگ آن کمک خواهد کرد. از این گذشته،یک سیستم تعلیق سفارشی با قابلیت تنظیم ارتفاع برای تمام مدل‌های هوراکان در نظر گرفته شده است.


اما شاید هیجان انگیزترین بخش نوویتک تورادو لامبورگینی هوراکان LP610-4 اسپایدر توسط نوویتک تورادو ،تجهیز موتور ۱۰ سیلندر پنج دو دهم لیتری این سوپر اسپرت زیبای ایتالیایی دو سوپرشارژر بزرگ باشد که از این طریق قدرت آن از ۶۱۰ به ۸۶۰ اسب بخار گشتاور آن از ۵۶۰ در حدود ۹۶۰ نیوتن متر افزایش خواهد یافت. بدیهی است این افزایش چشمگیر قدرت،توان مقابله و مغلوب ساختن قوی ترین سوپر اسپرت های حال حاضر دنیا را در اختیار هوراکان نوویتک تورادو قرار خواهد داد.
سیستم اگزوز اسپرت نوویتک تورادو از دیگر اجزای است که کاربرد آن در مدل نوویتک شده هوراکان کاملا ضروری به نظر می رسید. این سیستم علاوه بر بهینه سازی قدرتمند موتور،به تولید صدایی بسیار قوی تر از مدل استاندارد هوراکان می‌پردازد.در واقع،با وجود سوپاپ های پروانه ای در سیستم اگزوز نوویتک تورادو که از طریق دکمه نصب شده در داخل اتاق کنترل می شود،صدای برخاسته از لوله اگزوز های هوراکان در دو سطح مختلف قابل تنظیم است.البته نوویتک تورادو همچون گذشته توجه ویژه ای به کاربرد مواد سبک در ساخت سیستم اجزا خود داشته است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا