مقالاتویندوز

۴ اپلیکیشن ویندوز که بصورت خودکار فایل ها را برای شما سازماندهی می کنند

تنها راه غلبه بر اضافه بار اطلاعات ، مرتب کردن اطلاعات است. اما شما نمی خواهید تمام وقت خود را برای سازماندهی پرونده ها در ویندوز ۱۰ صرف کنید. چرا یک رویکرد هوشمندانه و تنبل را انجام نمی دهید! از این گذشته،هرچه پرونده های شما بهتر سازماندهی شوند،سریعتر می توانید آنچه را که از آنها می خواهید بازیابی کنید.اما چگونه شروع می کنید؟ بنده به شما چند برنامه عالی ارائه می دهم که به شما امکان می دهد انواع مختلفی از فایلها را به طور خودکار در ویندوز سازماندهی کنید.

 

 

۱. File Juggler

اگر در سازماندهی پرونده های خود مشکلی دارید،استفاده از برنامه ابزار اتوماسیون را در نظر بگیرید. File Juggler تغییرات در پوشه ها را کنترل می کند و عملی را بر اساس مجموعه ای از قوانین انجام می دهد. برنامه با استفاده از عبارات اگر و بعد شرطی درست مانند IFTTT است. با File Juggler می توانید تغییر نام دهید،جابجا شوید،کپی کنید ، استخراج کنید و… را انجام دهید.

روی دکمه Add کلیک کنید و توضیحی مختصر تایپ کنید. پوشه ای را که می خواهید در آن انجام دهید در بخش Monitor اضافه کنید. در قسمت If یک شرط اضافه کنید.برای اطلاعات بیشتر صفحه شرایط را بررسی کنید. در آخر ، اقدامی را که مایل به انجام پرونده های خود هستید ، در کادر جعبه سپس انتخاب کنید.

File Juggler به شما امکان می دهد فایل ها را بر اساس محتوای یک PDF قابل جستجو تغییر داده و تغییر نام دهید. از آن برای سازماندهی فاکتورها، قبض های کارت اعتباری و قطعات اطلاعات استفاده کنید.
برنامه به شما امکان می دهد متغیرهایی را برای سازماندهی انواع مختلف محتوا با دقت ایجاد کنید. متغیرها شامل نام پرونده ، مسیر ، تاریخ ، ویژگی های پرونده و موارد دیگر هستند.
پس از سازماندهی پرونده،می توانید File Juggler را بگویید که پرونده را در Evernote بارگذاری کنید. نوت بوک مورد نظر خود را انتخاب کرده و برچسب ها را به یادداشت ها اضافه کنید.یک برگه جداگانه به نام Log وجود دارد که به شما در پیگیری و بررسی صحیح بودن عملکرد آن کمک می کند.
 organize-files-with-file-juggler سازماندهی پرونده ها
سازماندهی پرونده ها
۲. DropIt

DropIt منبع باز (Open Source) است و بر روی همان اصل برنامه File Juggler کار می کند. برای سازماندهی پرونده ها،باید قوانین و اقدامات ایجاد کنید. روی نماد شناور راست کلیک کنید و انجمن ها را انتخاب کنید. برای ایجاد قوانین بر روی دکمه Plus کلیک کنید. سپس،پرونده ها یا پوشه ها را به داخل نماد DropIt بکشید (Drag) تا پردازش آنها شروع شود.

شما می توانید نحوه فیلتر کردن محتوای خود را با نام،تاریخ،اندازه،خاصیت و مرتبط کردن یکی از ۲۱ عمل موجود تعریف کنید. آنها شامل آپلود،تغییر نام،رمزگذاری،فشرده سازی،تغییر خواص و موارد دیگر هستند.قسمت Rules یک ویژگی قدرتمند در DropIt برای تعریف فیلترها است. از File Juggler برتر است. با انواع مختلفی از کاراکترها ، اختصارات و بیان منظم ، می توانید انتخاب کنید که چگونه فیلترها را با توجه به نام ، پسوند یا نوع آن فیلتر کنید.

ویژگی های منحصر به فرد:

انجمن های گروهی در پروفایل های مختلف. به عنوان مثال: می توانید یک انجمن برای رایانه های اداری و دیگری را برای خانه تنظیم کنید. به راحتی می توانید بین پروفایل ها جابجا شوید.
برخی اقدامات منحصر به فرد از جمله ویژگی تقسیم و پیوستن به پرونده ها،ایجاد لیستی از پرونده ها به عنوان HTML،ایجاد لیست پخش،ارسال پرونده ها از طریق ایمیل و موارد دیگر وجود دارد.

می توانید یک تایمر برای نظارت بر پوشه ها در فواصل زمانی تنظیم شده تنظیم کنید. DropIt همچنین یک پنجره پیشرفت برای پوشه های نظارت شده را به شما نشان می دهد.
این برنامه همچنین از استفاده از متغیرهای محیطی در قسمت مقصد پشتیبانی می کند. به عنوان مثال ، می توانید مخفف پرونده را با مسیرهای آنها ، مخفف تاریخ با ایجاد یا تاریخ اصلاح شده و موارد دیگر درج کنید.

 organize-files-and-folders-automatically سازماندهی پرونده ها
سازماندهی پرونده ها

 

۳. PhotoMove

برنامه های مانند Adobe Lightroom سازماندهی عکس های خود را با داده های EXIF آنها بسیار آسان می کند. اگر از این نوع برنامه ها استفاده نمی کنید،فهرست بندی و مرتب سازی همه این عکس ها در یک پوشه سردرد است. با پشتیبانی محدود از ابر داده،سازماندهی عکس در رایانه شخصی شما یک کار دستی و خسته کننده است.

PhotoMove برنامه ای است که از داده های EXIF برای جابجایی خودکار (یا کپی کردن) و مرتب کردن عکس ها بر روی پوشه ها بر اساس تاریخ واقعی استفاده می کند. برای شروع کار ، پوشه مبداء موجود در عکسهای خود را انتخاب کنید. سپس ، پوشه مقصد را تنظیم کنید.برای پردازش پرونده های خود ، روی دکمه Move یا Copy کلیک کنید. به صورت اختیاری ، به تنظیمات بروید و ساختار پوشه ، رسیدگی به نسخه های کپی ، انواع پرونده ها و موارد دیگر را تصمیم بگیرید.

ویژگی های منحصر به فرد:

PhotoMove کاملاً با NAS کار می کند. اگر مجموعه ای از عکس های گوناگونی دارید،می توانید مستقیماً عکس ها را در خود NAS جابجا کرده و مرتب کنید.
نوع دیگری از ساختار پوشه را برای سازماندهی تصاویر انتخاب کنید. در نسخه رایگان،می توانید عکس های (سال ، ماه ، تاریخ) را ترتیب دهید. نسخه حرفه ای ده گزینه مختلف دارد.
PhotoMove از نحو خط فرمان پشتیبانی می کند. برای سازماندهی مجموعه عکس خود می توانید از فایل خط فرمان یا دسته ای استفاده کنید.
اگر عکسهای شما داده های EXIF ندارند ، می توانید از تاریخ پرونده استفاده کنید یا عکس هایی را که داده EXIF ندارند را در یک پوشه دیگر مرتب کنید.

 

 organize-photos-with-photomove
سازماندهی پرونده ها
۴. TagScanner

هرکسی که دارای مجموعه عظیمی از موسیقی را دارا می باشد،از تغییر نام و یا مدیریت یک کتابخانه دارای برچسب ضعیف می داند. در حالی که یک نام پرونده ضروری است ، این ابر داده است که کلیه اطلاعات مهم را شامل می شود، از جمله هنرمند،آلبوم،سال انتشار،جلد هنری و موارد دیگر. ویرایش ابرداده یک کار زمانبر و چالش برانگیز است.

TagScanner برنامه ای است که به شما امکان می دهد مجموعه های موسیقی را سازماندهی و مدیریت کنید. این مجموعه شامل مجموعه ای از تنظیمات پیکربندی داخلی برای ویرایش برچسب های مختلف از قالب های صوتی است.برای بارگیری پرونده های صوتی بر روی دکمه مرور پوشه کلیک کنید. برنامه فوق داده را می خواند و آنها را مطابق با حالت مرتب سازی نمایش می دهد.

ویژگی های منحصر به فرد:

این از عملکرد پیشرفته جایگزینی متن و تبدیل در برچسب ها و نام پرونده ها پشتیبانی می کند.
این برنامه می تواند فایلهای صوتی را به صورت عمده تغییر نام و سازماندهی مجدد دهد. می توانید بر اساس ساختار تگ ، ساختار پوشه جدید ایجاد کنید.
TagScanner به شما امکان می دهد پیش از استفاده از آنها در فایل های mp3 ، برچسب های پیش نمایش را بپوشانید و از پایگاه داده های آنلاین هنر را پوشش دهید.
می توانید لیست های پخش را ایجاد کنید و اطلاعات را به عنوان CSV ، HTML ، M3U و موارد دیگر صادر کنید.

 

 organize-music-with-tagscanner
سازماندهی پرونده ها
برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن