بررسی بازی Assassins Creed III Remastered
داستان قهرمان
قهرمان داستان بازی نیز از دل همین بومیان بیرون آمده بود. Connor یا همان Ratonhnhaké:ton (نام بومی شخصیت اصلی بازی) از پدری بریتانیایی و تمپلار و مادری سرخ پوست متولد شده و پدر بریتانیایی کانر به دلیل اتفاقاتی که در کشورش رخ میدهد مجبور به ترک انگلستان شده و به بوستون جایی که داستان اصلی بازی از این نقطه شروع خواهد شد میرود. به طول کلی کانر قصد دارد تا از مردمانش در برابر تمپلارهایی که آنها را مورد اذیت قرار میدهند نجات دهد، اما رفته رفته وارد داستانی پیچیده تر شده و درگیر آنها خواهد شد.
اما یکی از بخشهای بسیار مثبت بازی نحوه روایت داستان است. بازی به قدری در ارائه داستان بازی قوی عمل میکند که محال است کسی مجذوب پیچیدگی داستان بازی که سرشار از انتقام، عشق و نفرت و وفاداری است نشود. پیچیدگیهای داستان بازی به نحو احسن کانر، استادش، اهالی قبیله و دوستانش، دشمنانش، پدرش و حتی پس از یک سال و در داستانی متفاوت پدر بزرگش را به یکدیگر متصل خواهد کرد که داستان هرکدام از این شخصیتها و چندین شخصیت دیگر دیدنی هستند.
گیم پلی
نقاط قوت گیمپلی بازی از همین بخش به بعد نمایان خواهند شد و شاهد تفاوتهای عمدتاً مثبتی در مبارزات که بخش اعظمی از گیمپلی را تشکیل میهند هستیم. اما اگر از دسته دوم هستید متاسفانه با یک گیمپلی خسته کننده در مبارزات به همراه هوش مصنوعی ضعیف دشمنان روبرو خواهید شد و میتوانید با زمانبندی درست هر تعداد دشمن که بخواهید را در یک مبارزه و بدون اینکه کشته شوید شکست دهید.
به طور کلی در بررسی یک ریمستر داستان بازی نقش چندانی ندارد و از آنجایی که در Assassin’s Creed III Remastered گیمپلی بازی نیز دچار تغییرات چندانی نشده است، پس به همان توضیحات فوقالذکر بسنده خواهیم کرد.
گیمپلی بازی هیچ چالشی برای بازیکنان ایجاد نمیکند و اگر به هر نحوی از تعامل با محیط، نبرد با دشمنان یا موارد دیگر برای بازی خوشتان نیاید خیلی زود از بازی خسته خواهید شد. مشکلات فقط به اینجا ختم نمیشوند، هوش مصنوعی متوسط، انیمیشنهای کم و تکراری برای نبردها و یا پارکورها و… از جمله مشکلات حال حاظر است که نمیتوان به سادگی از کنار آنها رد شد و گاها در طول بازی ممکن است چندین بار با خود فکر کنید که دنیای بازی با دشمنانی پرشده که فقط وقت شما را هدر میدهند.
صداگذاری
موسیقی بازی به عوان یک بازی اکشن با تم انقلابی و حماسی هنوز هم بسیار عالی است و ساندترکهایی که برای این عنوان درنظر گرفته شده به خوبی با داستان بازی میکس شده و اگر به دقت به موسیقیهای بازی گوش کنید، حس میهنپرستی را هم در شما زنده میکند؛ اما صداگذاری بازی در جایگاه خوبی قرار ندارد. این مورد به دلیل اسکلت بندی بهتر شخصیتها است زیرا در جایی که فرم صورت کاراکتر نشان از خشم دارد، صداگذاری بازی در حدی نیست که این حجم از خشونت را به طور کامل نشان دهد.
ریمستر
ریمستر Assassin’s Creed 3 لحظات نابی را در خود جای داده که تجربه آنها قطعا برای یک هوادار سری اساسینز کرید لذت بخش است. سیستم ساده مبارزات بازی به همراه تبر توماهاک شخصیت اصلی هنوز لذت بخش و کارآمد است. بر خلاف قسمتهای اخیر این سری، مخفی کاری هنوز اهمیت زیادی در هسته گیمپلی بازی خواهد داشت و با گزینههای متنوعی برای به پایان رساندن یک ماموریت طرف خواهید بود.
از سمت دیگر، همانطور که میدانید، نبردهای دریایی از این قسمت به اساسینز کرید اضافه شد و در نسخه چهارم به اوج خود رسید. حال، این نبردها در ریمستر Assassin’s Creed 3 به پختهترین حالت خود رسیده است. برخی از المانهایی که در اساسینز کرید ۴ شاهد آنها بودیم به این بازی هم اضافه شدهاند تا تجربه کشتیسواری و مبارزات دریایی عمیقتر از گذشته باشد.
کیفیت
بازی در کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان با رزولوشون ۱۰۸۰p اجرا میشود و در پلیاستیشن ۴ پرو، ایکسباکس وان ایکس و پیسی هم از رزولوشن ۴K پشتیبانی میکند و البته فناوری HDR هم برای بهبود هرچه بیشتر کیفیت تصاویر بازی در آن استفاده شده است. این موارد در کنار بهبودهای کلی که مخصوصا در محیطهای بازی دیده میشوند، باعث شدهاند تا Assassin’s Creed III مناظر و چشماندازهای زیبایی را در محیطهای مختلفش از جنگلهای سرسبز و زمینهای برفی گرفته تا حتی مناطق شهری مثل محیط شهر بوستون در معرض دید مخاطبش بگذارد.
اما باوجود عملکرد خوب این ریمستر در زمینه هنری و ارائه تجربه بصری مناسب، از بُعد فنی آن حس قدیمی بودن بازی هنوز هم در اثر حس میشود. برای درک این موضوع، کافی است کمی روی مواردی چون طراحی چهرهها و انیمیشن حرکات صورت شخصیتها دقت کنیم یا اینکه کلا از نزدیک نگاهی به بافتهای بازی داشته باشیم تا کیفیت نهچندان ایدهآل آنها مشخص شود.
بهتر از قبل!
ین Remaster نیز کمی زیباتر به نظر می رسد. سایه های نرم تر ، نورپردازی طبیعی تر و درجه بندی رنگ گرم و طلای رنگی باعث افزایش تصاویری شده است که این امر به ویژه در جنگل های پوشیده از آفتاب و پوشیده از برف مرزی مشهود است. با این حال ، برخی از جزئیات مانند چهره شخصیت ، به اندازه کافی عجیب ، کم جزئیات تر احساس می کنند. شاید یک اثر جانبی نورپردازی جدید به جای هر نوع تخریب بافت باشد. اما گفتن آن دشوار است. این ادیسه نیست ، اما بسیار خوش تیپ تر از شش سال پیش است.
در نهایت ، بازی اساسینز کرید ۳ سریال را در لحظه ای از انتقال ناخوشایند جلب می کند. این آخرین محافظ قدیمی بود ، قبل از آنکه Black Flag وارد بازار شود و طرز فکر ما در مورد این سریال را تغییر دهد: تصمیمی که در نهایت منجر به RPG عظیم Witcher-style که ادیسه است ، می شود. این یک بازی آهسته و دست و پا چلفتی است و دارای تعداد زیادی از مجموعه های خزنده است. مبارزه احساس می کند شما به جای اینکه در حال جنگ باشید ، انیمیشن های نرم و صاف را به هم متصل می کنید. و این داستان علی رغم داشتن چند لحظه ممتاز مانند Battle of Bunker Hill ، فراموش نشدنی است.
چالش
درواقع همانطور که گفته شد مشکل از ریشه بازی نیست و فقط به دلیل ارتقای سطح کیفی اساسین کریدهای اخیر، همه این مسائل دشواریهایی را برای شما ایجاد میکند؛ اما بدون در نظر گرفتن مشکلات گیمپلی هنوز هم میتوان از آن لذت برد. نبردهای دریایی که در آن سالها جز نقاط قوت بازی بهشمار میرفت و با اینکه نسبت به نسخه چهارم کاملا ابتداییتر بود، ولی هنوز هم جزو نکات مثبت گیمپلی است.
در کنار آن نیز مهارتهای کانر، که بیشتر از بالای درختها (که در آن سالها برای اولین بار سیستم بالارفتن از درخت طراحی شده بود) قابل استفاده است، یا نبرد با استفاده از تبر مخصوص وی که حس و حال جدیدی از جنگ را به بازیکن القا میکند، آزاد کردن کمپهای تحت تصرف دشمن که حس انتقام و میهنپرستی را به وجود میآورد و یا حتی سیستم شکار کردن با تلهها و مهارتهای بومی کانر و موارد جزئی دیگر هم برای سرگرم کردن مخاطب کافی است.
. دوره ای جالب از تاریخ ، یعنی انقلاب آمریکا ، برای گذر از آن. یک شخصیت سربسته نیمه انگلیسی ، نیمه محقق در یک جنگ خونین بین بومیان مغرور و مهاجمان امپریالیستی گشود. کاوش در بوستون ، شهر نیویورک و مرزهای وحشی. کنار جورج واشنگتن و سوار شدن با پاول ریور. اما وقتی این بازی در زمستان ۲۰۱۲ منتشر شد ، متاسفانه نتوانست به قول تنظیمات عمل کند.
طراحی بازی اساسینز کرید ۳
با وجود داشتن گذشته ای جالب و سهم قانع کننده در جهان ، قهرمان کانر یک خلاء کاریزما است. دوست داشتنی استوایی ، زیرک و سخت ، او مخالف قطبی Ezio Auditore محبوب بازی های قبلی است. او خشک ، خود جدی و با طنز است: تمام صفاتی که می تواند برای خود بازی اعمال شود. تنها جرقه واقعی و شوخ طبعی پدرش هیثام کنوی است که شما مانند نسخه پیش نویس بازی بازی می کنید. اگر فقط او ستاره بود.
سپس طراحی ماموریت به شدت ضبط شده وجود دارد. اکثر بازیهای AC متکی به اتکا به عدم موفقیت هستند ، اما در اینجا بسیار زیاد هستند که نیمی از زمان شما به سختی احساس می کنید که اصلاً بازی می کنید. اگر می خواهید یک مسئله خلاقانه را امتحان کرده و حل کنید ، یا مسیری را در جهان انجام دهید که توسعه دهندگان نمی خواهند شما بخواهید ، اغلب یک بازی تمام می شود. این احساس احساس خستگی را به شما می بخشد ، مانند اینکه در جستجوی طراحان سطح هستید و نه اینکه واقعاً با هر کاری درگیر شوید
بازگشت این سری
بازگشت به عناوین قدیمی Assassin Creed به دنبال پیشرفتی که این مجموعه انجام داده است کار ساده ای نیست و بازی اساسینز کرید ۳ تلاش کرده است تا به بهترین شکل این تحول را در خود جای دهد. بله ، این کار بیش از پرداختن به سمت گرافیکی کارها ، اصلاح مکانیک مانندی اینکه با زدن یک بشکن سریع به اتمام رسانده اند، که اکنون می توان از هر مکانی برای مخفی شدن استفاده کرد ، و همچنین توانایی دو برابر ترور که به مراتب زیباتر شده است.
علاوه بر این ، کانر اکنون ممکن است آزادانه با اسلحه های متنوع خود مانند Rogue و Black Flag هدف قرار دهد. اگرچه این همان سیالیت همان چیزی را نشان نمی دهد که در امثال ادیسه به چشم می خورد ، اما بازگشت به این مقاومت طاقت فرسا را بیشتر تحمل می کند. حتی با در نظر گرفتن مبارزات محدودتر Assassin’s Creed III ، اجرای ریزگردهای وحشتناک همراه با tomahawks هرگز احساس خوبی نکرده است.
به نظر می رسد آخرین ریمستر در حق رای دادن به Assassin’s Creed ، از تلاشهای زیرساخت Rogue Remastered ، که یک تعمیر گرافیکی در کنار چیزهای دیگر دیدند ، آموخته است. Assassin’s Creed III Remastered چیزهای بیشتری را در جدول به ارمغان می آورد ، در حالی که مکانیک های ناامیدکننده را به شدت خراب کرده و صیقل می دهند تا باعث ناراحتی در سایه بازیگران مانند Origins و Odyssey شود.
Assassin’s Creed
اگر بازی اساسینز کرید ۳ را به مدت یک ساعت بازی کنید ، احتمالاً فکر خواهید کرد که این یک بازی خارق العاده است. اما با پیشرفت Assassin ، داستان های دوگانه و تلاش های تکراری آن شروع به رشد و حوصله می کنند. بسیاری از عناصر فردی بسیار عالی وجود دارد ، اما آنها در میان بی شمار تصمیمات ضعیف Ubisoft Montreal گم می شوند.
از بین بردن پیچ و تاب بزرگ در پنج دقیقه اول گیم پلی یک اشتباه عظیم است ، اما نه به اندازه مضرات تحقیقات ترور بد تصور ، که خیلی سریع پیر می شود. جنبه های اکتشافی Assassin’s Creed و نبرد هر دو مورد در کتاب من است. اما این دو عنصر فقط بخش کوچکی از کل هستند.
نمرات بازی هیجان انگیز اساسینس کرید نسخه ریمستر شده :
GamePro Germany
۱۰۰-۸۴
تغییرات گرافیکی بازی اساسینز کرید ۳ بدون مقایسه هم کاملا قابل توجه است.
Hobby Consolas
۱۰۰-۸۴
بخش جدید اضافه شده بهاندازهی چندین ساعت است که کافی بهنظر میرسد. بهبود گرافیکی هم کاملا قابل لمس است اما این بهبود گرافیکی نمیتواند برخی نواقص مکانیکی بازی را بپوشاند.
IGN
۱۰۰-۷۸
پیشرفت گرافیکی مهمترین تغییر این بازی است. این بازی تصاویر جالب و کاملی از قرن ۱۸ آمریکا ارائه نموده. بعضی از فاکتورهای بهکار رفته در بازی حس بهروز بودن بازی را به ما القا میکند. فرم کلی انیمیشنها و مراحل بدون تغییراند. و باید اضافه کنیم ماموریتها تکراری است.
Areajugones
۱۰۰-۷۷
نسخه بازسازی شده فرصت خوبی برای تجربه کردن این بازی است. باتوجه به اینکه بازی مذکور ۷ سال پیش منتشر گردیده اما همچنان جذاب بهنظر میرسد به خصوص که این نسخه جدید از نظر گرافیکی هم ارتقاء یافته.
Everyeye.it
۱۰۰-۷۶
نقصهای فراوانی در Assassin’s Creed III Remastered دیده میشود اما باید بگوییم بازی از نظر گرافیکی بسیار بهبود یافته است.
IGN Spain
۱۰۰-۷۳
بدون اصلاح مشکلات هم بازی Assassin’s Creed III Remastered یک عنوان با ارزش به حساب میآید. به نظر یوبیسافت (Ubisoft) بازی مذکور را به عنوان یک نسخه کامل و مستقل طراحی نکرده است.
God is a Geek
۱۰۰-۷۰
اگر نسخهی اصلی را تجربه نکردهاید حتما این بازی را تهیه کنید و از آن لذت ببرید؛ اما اگر شما به عنوان یک طرفدار مجموعه Assassin’s Creed قصد خرید آن را دارید مشکلات زیاد میتواند شما را کمی دلسرد کند.
Push Square
۱۰۰-۷۰
بهنظر میرسد بازی اساسینز کرید ۳ از بازسازی نسخه Rogue یادگرفته که درکنار ارتقاء بازی از نظر گرافیکی ارتقاء سایر موارد هم مهم است. باید تغییرات فراوانی در این بازی ایجاد گردد تا به دو نسخه آخر منتشر شده از این محموعه نزدیک شود و بتوان آن را موفق خطاب کرد. در ادامه باید اضافه کنیم جذابیت داستان سبب افزایش جذابیت بازی میشود به همین دلیل خیلی از مشکلات را میتوان نادیده گرفت. در پایان هم باید بگوییم برای پیشرفت گرافیکی این بازی هم احترام زیادی قائل هستیم.
PlayStation LifeStyle
۱۰۰-۷۰
خیلی کوتاه باید گفت مواردی وجود دارد که سبب میشود این بازی، یک بازی خوب باشد نه یک بازی عالی اما در هرصورت تجربهای لذت بخش از یک بازی با داستان قدرتمند است که در آینده موفقیتش را نشان خواهد داد.
۴Players.de
۱۰۰-۶۷
بازی پرمحتوا دیگری از نسخههای قدیمی این مجموعه درخشان که مشکلات داستان و برخی تنظیمات برطرف نشدهاند، اما پیشرفت گرافیکی کاملا قابل تشخیص است.