خودرو

نسل جدید هیوندای النترا معرفی شد

هیوندای در یک رویداد ویژه ، به طور رسمی Elantra و Elantra Hybrid را در سال ۲۰۲۱ در The Lot Studios در غرب هالیوود معرفی کرد. با توجه به اولین جهان ، سدان پریمیوم دارای فلسفه طراحی Sensuous Sportiness با فناوری هیبرید هیبریدی و کلاس بی سیم کلاس کلاس اول Android و Apple CarPlay است. گفته می شود نسل هفتم Hyundai Elantra “پیشرفته‌ترین تجربه داخل اتومبیل در بخش خود” را دارد و تولید آن در پاییز در Ulsan ، کره جنوبی و کارخانه آلاباما در ایالات متحده آغاز خواهد شد.

فروش آن در سه ماهه چهارم امسال آغاز می شود و بنابراین انتظار می رود که در مراحل بعدی سال آینده به سواحل هند برسد. براساس معماری جدید خودروی K3 نسل سوم ، Hyundai Elantra با جنس جدید دارای سقف کمتری ، موضع گسترده تر و چرخ های طولانی تر است که فضای بیشتری را برای سرنشینان فراهم می کند. در کره ، الانترا با نام آوانته خرده فروشی می شود و دومین وسیله نقلیه از هیوندای با جدیدترین هویت طراحی Sensuous Sportiness است. کوپه چهار درب با طراحی همراه است که توسط طراحان Hyundai به عنوان “دینامیک پارامتری” توصیف شده است.

طراحی (نسل جدید هیوندای النترا )

نسل جدید النترا باتوجه به سوناتا ۲۰۲۰ طراحی شده است تا نمایی لوکس و ارزشمند داشته باشد. فاصله‌ی محور‌ها در مقایسه با مدل قبلی، حدود ۲/۵ سانتی‌متر بیشتر خواهد بود و مسلما فضای کابین را بهبود خواهد داد. ابعاد النترا در عرض بدنه هم افزایش یافته است؛ درحالی‌که ارتفاع سقف کم‌تری خواهد داشت. طراحان این محصول، فاصله‌ی بین چرخ جلو و لبه سپر (front overhang) را هم کاهش داده‌اند تا ضمن بهبود ظاهر اسپرت النترا، مانور خودرو در معابر شهری، ساده‌تر شود.

 در طراحی سدان کامپکت هیوندای، تأکید زیادی بر خطوط شکسته و زاویه‌های تیز دیده می‌شود. علاوه‌بر سپر جلو و چراغ‌های اصلی، روی چرخ‌ها و در‌های ورودی به کابین هم، حالت مثلثی و بوم‌رنگی وجود دارد تا حجم‌دهی خلاقانه‌ی خودرو، بیشتر نمود پیدا کند. النترا ۲۰۲۱، مشابه نسل‌های قبلی با بدنه‌ی ۴در کوپه و سقف خمیده به سمت صندوق عقب تولید خواهد شد؛ اما حجم‌دهی متفاوت و چراغ‌های سرتاسری ارائه خواهد کرد.

فضای داخلی خودرو

در فضای داخلی خودرو، نمایشگر‌های بزرگ وسط داشبورد و پشت فرمان وجود دارند که هرکدام، ۱۰.۳ اینچ هستند. نسل جدید النترا در ارزان‌ترین مدل هم، نمایشگر لمسی ۸ اینچ با رابط کاربری اندروید اتو و اپل کارپلی فراهم خواهد کرد. سبک طراحی کابین، شباهت زیادی به محصولات بی‌ام‌و دارد؛ اما فراتر از سدان‌های کامپکت ساخت ژاپن، لوکس و ارزشمند به‌نظر می‌رسد. این خودرو کره‌ای، فضای بسیار خوبی برای زانو‌های سرنشینان جلو و عقب دارد که نسبت به رقبا، مزیت مهمی محسوب می‌شود.
مهم‌ترین تفاوت فنی النترا ۲۰۲۱ با مدل‌های قبلی، به پیشرانه هیبرید مربوط است. ترکیب موتور برقی با پیشرانه بنزینی ۴ سیلندر ۱/۶ لیتری، قدرت ۱۳۹ اسب‌بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند تا مصرف سوخت ترکیبی خودرو، حدود ۴/۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر باشد.

قدرت

مهم‌ترین تفاوت فنی النترا ۲۰۲۱ با مدل‌های قبلی، به پیشرانه هیبرید مربوط است. ترکیب موتور برقی با پیشرانه بنزینی ۴ سیلندر ۱/۶ لیتری، قدرت ۱۳۹ اسب‌بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند تا مصرف سوخت ترکیبی خودرو، حدود ۴/۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر باشد.

مدل‌های غیرهیبریدی النترا نیز در خط تولید باقی خواهند ماند. نسخه‌ی ۲ لیتری بنزینی با قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتن‌متر، برای علاقه‌مندان سدان‌های اسپرت اقتصادی عرضه خواهد شد؛ اما دپارتمان N هیوندای هم درحال آماده‌سازی مدل‌های تقویت‌شده از نسل جدید النترا است.

موتور الکتریکی با آهنربای دائمی ۳۲ کیلو وات قدرت باتری لیتیوم-یون پلیمر با ظرفیت ۱.۳۲ کیلو وات ساعت را تأمین می کند. کل خروجی سیستم ترکیبی برابر با ۱۳۹ اسب بخار و حداکثر گشتاور حداکثر ۲۶۴ نیوتن متر است. این سیستم ترکیبی با گیربکس شش سرعته دو کلاچ جفت شده است.

این سازمان EPA را تخمین زده است که نرخ سوخت مصرفی بیش از ۵۰ MPG (حدود ۲۱.۲ کیلومتر در لوله) باشد. انواع معمولی Elantra SE ، SEL ، و Limited با موتور ۲.۰ لیتری MPI Atkinson Cycle ارائه می شود که توان ۱۴۷ اسب بخار در ۶.۲۰۰ دور در دقیقه و ۱۷۹ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه را ارائه می دهد. پیش بینی می شود با توجه به بهبود متغیر هوشمند متغیر (IVT) ، به رتبه برتر صرفه جویی سوخت EPA در کلاس منجر شود.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا