خودرو

اشکودا اکتاویا RS iV رونمایی شد

اشکودا اکتاویا RS iV

 این محصول اکتاویا RS iV نام دارد و اولین خودرو اسپرت پلاگین هیبریدی اشکودا محسوب می شود. اشکودا با این محصول، خود را با استانداردهای جدید زیست محیطی نیز وفق می دهد. اشکودا اکتاویا پلاگین هیبریدی از یک موتور ۱.۴ لیتری بنزینی توربوشارژ استفاده می کند.

در کنار این پیشرانه از یک موتور برقی باقدرت نیز استفاده شده است که مجموع قدرت سیستم هیبریدی را به ۲۴۲ اسب بخار و گشتاور آن را به ۴۰۰ نیوتن متر می رساند. سیستم هیبریدی این خودرو با خودروهای دیگر گروه فولکس واگن یعنی گلف GTE و سئات کوپرا لئون پلاگین هیبرید مشابه است و پیش بینی می شود که در مدل پلاگین هیبریدی آئودی A3 اسپرت بک نیز شاهد استفاده از همین پیشرانه باشیم.

سرعت

اشکودا اکتاویا پلاگین هیبریدی می تواند در ۷.۳ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت است. با وجود این اعداد باید گفت که مدل جدید RS iV سریع ترین نسخه ی اکتاویا نیست؛ زیرا مدل RS 245نسل قبلی این خودرو سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۶.۶ ثانیه ای داشت و می توانست به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

سوخت اشکودا اکتاویا RS iV

اشکودا اسکالا G-TEC گازسوز معرفی شد مدل جدید اشکودا اکتاویا با موتورهای ۲ لیتری TSI فولکس واگن گلف GTI و سئات کوپرا لئون و موتور ۲ لیتری TDI مشابه با پیشرانه ی گلف GTD نیز تا پایان سال به بازار معرفی خواهد شد. به گفته ی اشکودا، اکتاویا RS iV می تواند در حالت تمام برقی مسافتی در حدود ۶۰ کیلومتر را طی کند که برای استفاده ی روزمره از خودرو کافی به نظر می رسد. شارژ شدن باتری ها با استفاده از سوکت خانگی به ۶ ساعت زمان نیاز دارد. با استفاده از شارژر Wallbox امکان کاهش زمان شارژ به ۳,۵ ساعت نیز وجود دارد.

پانچ الکتریسیته سرعت حرکت ۰ تا ۶۲ مایل در ساعت (۱۰۰ کیلومتر در ساعت) را در ۷.۳ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۴۰ مایل در ساعت (۲۲۵ کیلومتر در ساعت) امکان پذیر می کند – شماره هایی که RS iV را سریعترین Octavia تاکنون نمی کنند. نسل قبلی RS 245 با حداکثر سرعت ۶/۶ ثانیه با حداکثر سرعت حداکثر سرعت حرکت کرده و حداکثر سرعت آن نیز با سرعت ۱۵۵ مایل در ساعت (۲۵۰ کیلومتر در ساعت) انجام می شود ، اما مطمئن باشید که مدل جدید نیز با موتور ۲.۰ TSI شبیه به Golf GTI و Cupra Leon ارائه خواهد شد. با ۲.۰ TDI برای آینه کاری Golf GTD. انواع نیرو های معمولی قرار است اواخر امسال وارد کشور شوند.

اسکودا می گوید

Octavia RS iV آب باتری کافی برای ۳۷ مایل (۶۰ کیلومتر) برد الکتریکی دارای مجوز WLTP دارد ، که باید برای رفت و آمد روزانه شما کافی باشد. شارژ کامل از یک پریز خانگی شش ساعت به طول می انجامد ، اما با استفاده از Wallbox می توانید زمان را به سه ساعت و نیم کاهش دهید.

همانطور که در مورد Golf GTE و Cupra Leon الکتریکی اتفاق افتاده است. اشکودا اکتاویا RS iV جدید به طور انحصاری با پیشرانه جلویی و گیربکس شش سرعته و دو کلاچه اتوماتیک مجهز شده است. از همان باتری لیتیوم یونی ۱۳ کیلووات ساعت استفاده می کند ، اما سخت افزار آشنا در یک بسته قابل توجهی بزرگتر پیچیده می شود. این مسئله به ویژه در مورد نسخه واگن صادق است ، اما لیفت بک نیز در مقایسه با سایر رقبای سگمنت خودروی بزرگی است.

نکات

به روزرسانی های یک ظاهر طراحی شده بیش از یک اوکتاویا معمولی شامل چراغ های مه شکن افقی معمولی (از نوع LED) ، چرخ های ۱۸ اینچی (مجموعه ۱۹ اینچی موجود) و ظاهری تهاجمی تر برای هر دو ضربه گیر است. این بالابر یک اسپویلر عقب ظریف دارد در حالی که واگن دارای یک اسپویلر بام نصب شده با سفت و سخت است تا نشان دهد این یک اکتاویا نیست.

نکات اگزوز دوگانه بر ویژگی های اسپرت خودرو نیز برجسته تر است ، اگرچه عکس های جاسوسی نشان داده اند که درست است زیرا به سیستم اگزوز واقعی متصل نیست ، عکس مناسب است. گلگیر جلویی که در نسخه هیبریدی پلاگین قرار دارد ، یک کلاه برای پنهان کردن پورت شارژ در اختیار دارد.

Skoda تغییرات ظریف را در داخل آن ایجاد کرده است که برخی از فیبرهای کربن فاکس در داشبورد به همراه یک فرمان اسپرت پیچیده شده با چرم سوراخ شده و با آرم RS آراسته شده است. صندلی های در آغوش گرفتن بدن با پایه های یکپارچه ، Octavia RS iV را هیجان انگیز تر کرده و آن را از سطح اصلی تر و تمیز جدا می کند.قرار است تحویل مشتری Skoda Octavia RS iV جدید در اواخر سال جاری میلادی آغاز شود و مدل های ۲.۰ TSI و ۲.۰ TDI به زودی دنبال می شوند.

درون کابین

اشکودا اکتاویا RS iV نیز مانند فولکس واگن گلف GTE و سئات کوپرا لئون به صورت دیفرانسیل جلو و با جعبه دنده ی شش سرعته ی دوکلاچ به فروش خواهد رسید. باتری لیتیوم یونی اشکودا نیز با دو خودروی نام برده یکی بوده و دارای ظرفیت ۱۳ کیلووات ساعت است. باتوجه به بدنه بزرگ اکتاویا باتری آن نیز دارای ابعاد بزرگ تری است.

تغییرات ظاهری اشکودا اکتاویا RS iV شامل چراغ های مه شکن افقی LED، رینگ های استاندارد ۱۸ اینچی، رینگ های ۱۹ اینچی سفارشی، سپرهای اسپرت، اسپویلر عقب برای مدل لیفت بک و اسپویلر سقفی برای مدل استیشن واگن هستند.

خروجی های دوگانه ی اگزوز نیز سعی در اسپرت نشان دادن خودرو دارند؛ اما اینطور که از تصاویر مشخص است اگزوز سمت راستی تنها نمایشی بوده و کاربردی ندارد. باتوجه به اینکه این خودرو پلاگین هیبرید است روی گلگیر جلو سمت چپ آن یک درپوش برای اتصال شارژر باتری دیده می شود.

درون کابین اشکودا اکتاویا ، اشکودا تغییرات محدودتری را اعمال کرده است. این تغییرات شامل غربیلک فرمان چرمی اسپرت با لوگوی RS و تزیین فیبر کربنی روی داشبورد هستند. صندلی های اسپرت اکتاویا پلاگین هیبریدی نیز دارای پشت سری یکپارچه هستند که این نیز اکتاویا RS iV را از سایر خودروهای این کلاس متمایز می کند. اشکودا اکتاویا RS iV اواخر ۲۰۲۰ تحویل خریداران خواهد شد. با فاصله ی کمی پس از آن نیز مدل های ۲ لیتری TSI و ۲ لیتری TDI عرضه خواهند شد.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا