خودرو

سدان برقی بی ام و i4 با مدل مفهومی رونمایی شد

یک خودروی زیبای برقی که مناسب کسانی که عاشق پیشۀ مدل های BMW می باشند و همینطور شما را برای سفربه ماجراجویی همراهی می کند.خب امروز شرکت از این مدل رونمایی کرد که ما برای شما عکس و تیزر آن را درریور وب قرار داده ایم و امیدوام نهایت لذت را از خواندن این مقاله ببرید.

سدان برقی بی ام و i4

سه حالت استفاده از نمایشگرها در i4 مفهومی وجود دارد که برای خودروهای آینده بی‌ام‌و نیز استفاده خواهد شد. مودهای کور (Core)، اسپرت و اقتصادی (Efficient) ترکیب اطلاعات نمایش‌داده شده روبروی راننده را تغییر می‌دهند. در حالت کور، تأکید زیادی بر مدیریت امکانات خودرو از طریق حرکت دست وجود دارد.

حالت اسپرت، اطلاعات مهم مثل سرعت لحظه‌ای، زمان ثبت شده و مصرف انرژی را با حالتی بزرگ‌تر نمایش می‌دهند تا فضای مسابقه‌ای برای سرنشینان فراهم شود. اگر راننده حالت اقتصادی را انتخاب کند، تمامی تجهیزات فنی و رفاهی برای کم‌ترین میزان مصرف انرژی تنظیم می‌شوند و عملکرد نمایشگرها بر سیستم‌های ارتباطی، تمرکز بیشتری خواهد داشت.

کوپه

از آنجا که این i4 در اصل نسخه تمام الکتریکی ۴ سری Gran Coupe 4 بعدی است ، درگاه شارژ دقیقا همان جاست که می توانید درپوش مخزن سوخت را پیدا کنید ، در گلگیر عقب سمت راست – این ممکن است موقعیت مکانی خودرو را کمی مشکل کند. در برخی ایستگاه های شارژ سریع ، اگرچه قطعاً مسئله مهمی نخواهد بود.

فضای داخلی مفهوم i4 قطعاً مستحق توجه خاصی نیز هست. در حالی که به وضوح داخلی BMW است ، اما چندین ویژگی منحصر به فرد دارد که در هیچکدام از اتومبیل های دیگر آنها دیده نمی شود. در مرحله اول ، این صفحه نمایش منحنی را که هم خوشه سنج دیجیتالی و هم صفحه نمایش سرگرمی را در خود جای می دهد – آغاز می کند – این مانند مجموعه ای است که مرسدس بنز از آن استفاده می کند ، فقط در اینجا هر دو نمایشگر خمیده هستند.

فضای داخلی

همچنین به نظر می رسد BMW برای کنترل تنظیمات آب و هوا از کنترل های فیزیکی خارج شده است. تمام مفهوم آن چیزی است که به نظر می رسد کنترل های حساس به لمس برای جلوی جلو و عقب درست در کنار چراغ خطر است.همچنین باید گفت فرمان آن بسیار خوب به نظر می رسد و امیدواریم که آن را به الگوی تولید تبدیل کند. این خودرو با تمام طراحی خودرو بسیار خوب پیش می رود و اگر این محصول را تولید کند ، یکی از مهمترین کلاه ایمنی در صنعت خواهد بود.

نمای ظاهری i4 مفهومی، تقریبا آماده تولید به‌نظر می‌رسد. هرچند که سپرهای طرفین خودرو و خطوط آبی روی بدنه، احتمالا تعدیل خواهند شد. در فضای داخلی نیز، ترکیبی رویایی شبیه به سفینه‌های فضایی وجود دارد که مسلما تغییر خواهد کرد؛ اما می‌توان مطمئن بود ساختار کلی نمایشگرها با تأکید بر راننده، در مدل جاده‌ای نیز استفاده شود. خمیدگی جزئی در این نمایشگرها، نسل جدیدی از امکانات رفاهی و سیستم‌های اطلاع‌رسانی در خودروهای بی‌ام‌و را نشان می‌دهند که هماهنگ با شیشه‌های کنترل کننده‌ی تابش نور در پیرامون خودرو، کیفیت تصویر بسیار خوب فراهم می‌کنند.

پیشرانه سدان برقی بی ام و i4

به خاطر داشته باشید که فضای داخلی بیشتر چیدمان مفهوم را حفظ خواهد کرد ، اگرچه ممکن است در برخی مناطق از رنگ آمیزی کاسته شود. مواد به احتمال زیاد یکسان نخواهند بود ، بنابراین در بقیه صف بندی BMW به فضای داخلی کمی نزدیکتر خواهد شد.در مورد پیشرانه ، BMW اطلاعات مربوط به i4 را که قبلاً در آنجا بود ، تأیید کرده است. این برد از WLTP تا ۶۰۰ کیلومتر (۳۷۳ مایل) به لطف یک باتری ۸۰ کیلووات ساعت است که طبق گفته سازنده وزن ۵۵۰ کیلوگرم (۱۲۱۲ پوند) وزن دارد.

سرعت حداکثر سرعت آن تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (۶۲ مایل در ساعت) طول می کشد و حداکثر سرعت آن “بیش از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت” (۱۲۴ مایل) خواهد بود. این موتور تنها از یک موتور الکتریکی ۵۳۰ PS (522 اسب بخار) برخوردار است که چرخ های عقب را قدرت می دهد.

یک پنل هوشمند مرتبط با فناوری‌های مدرن، مثل سیستم‌های خودران و تجهیزات ایمنی خواهد بود. این محل، احتملا دارای حسگرها و رادارهای متعدد خواهد بود که علاوه‌بر بهبود امکانات رفاهی، قیمت نهایی خودرو را افزایش می‌دهند. به‌هرشکل، مدل مفهومی i4 صرفا یک پیش‌نمایش از محصولی است که بعدا رونمایی خواهد شد و البته ممکن است متفاوت باشد.

این وسیله نقلیه دارای سه حالت رانندگی مجزا است:

هسته ، اسپرت و کارآمد،هر سه ویدجت و گرافیک منحصر به فرد دریافت می کنند که با اهداف مختلف آنها مطابقت دارد.در حالت Sport ، “ابزارک ها به هم نزدیک می شوند و یک نمای متمرکز ایجاد می کنند. حرکات جانبی در پشت مناطق برای نشان دادن چقدر گوشه بعدی تنگ است و رانندگی پیش بینی را تسهیل می کند. این شکل از ارائه محتوا همچنین امکان مشاهده موثر محیطی را فراهم می کند. قسمت سمت راست صفحه نمایش عملکردهای خاصی را به روشی مشابه برنامه تایمر دامان BMW M نشان می دهد. “

سرانجام ، حالت کارآمد “نمای رانندگی دستیار را آغاز می کند ، که به راننده نشان می دهد سنسورهای اتومبیل چه چیزی را تشخیص می دهند. این حالت تجربه ، بینش عمیق تری نسبت به فن آوری خودرو ، از جمله نحوه ارتباط با محیط اطراف خود باز می کند. در BMW Concept i4 ، تمرکز اینجا بر رانندگی پیش بینی و کارآمد است و اطلاعات اصلی برای رانندگی کارآمد گنجانده شده است. ” صدای ساطع شده توسط i4 نیز بر اساس هر حالت رانندگی تغییر می کند

بی‌ام‌و i4 مفهومی از یک موتور الکتریکی با قدرت ۵۳۰ اسب‌بخار و باتری‌های ۸۰ کیلووات ساعت استفاده می‌کند تا سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۴ ثانیه داشته باشد. شعاع حرکتی این خودرو، ۴۳۲ تا ۶۰۰ کیلومتر خواهد بود. این مشخصات، مسلما برای مدل تولیدی تغییر خواهد کرد؛ اما نسبتا منطقی و مناسب یک خودروی جاده‌ای به‌نظر می‌رسد.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا