خودرو

مرسدس بنز eVito Tourer رونمایی شد

از جمله نسخه برقی مسافرتی eVito Tourer تمام الکتریکی که با استفاده از دروس از باربری های eSprinter و eVito مرسدس ساخته شده است ، و همچنین وان لوکس EQV که اخیراً فاش شده است. این که آیا این به روزرسانی ها مربوط به بازار مربوط به ایالات متحده مرسدس بنز متریس است ، هنوز دیده نشده است.

نیرو بخشیدن به مرسدس eVito موتور الکتریکی eATS شرکت خواهد بود که دارای موتور الکتریکی مجهز به جلو با حداکثر توان ۲۰۴ اسب بخار (در صورت عدم تمایل به اندازه گیری اسب) ۱۵۰ کیلووات است و ۲۶۷ پوند فوت (۳۶۲ نیوتن متر) دارد. درایو راننده کنترل موتور ، گیربکس و نیرو را در یک واحد کامپکت که در زیر کاپوت قرار دارد ادغام می کند و از باتری ۹۰ کیلووات ساعتی که مرسدس می گوید می تواند ۸۰ درصد در کمتر از ۴۵ دقیقه شارژ شود ، نیرو می گیرد.

 ویتو به منظور حمل‌و‌نقل مسافران در مسیرهای درون شهری طراحی شده است و از یک باتری ۴۱ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. این باتری می‌تواند شعاع حرکتی بین ۱۵۶ تا ۱۸۶ کیلومتر را برای مرسدس بنز ویتو فراهم کند. موتور برقی مرسدس ویتو توانایی تولید ۱۱۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۵ نیوتون‌متر گشتاور را دارد. مدل‌های پایه‌ی ویتو نیز از پیشرانه‌ی ۱.۷ لیتری ۴ سیلندر OM 622 CDI استفاده می‌کنند که ۱۰۱ و ۱۳۴ اسب‌بخار قدرت دارد. مرسدس بنز ویتو جدید از ماه آوریل با قیمت پایه‌ی ۲۵ هزار و ۴۵۷ دلار در بازار آلمان عرضه خواهد شد.

باتری

به‌گفته‌ی مرسدس بنز باتری مدل eVito Tourer در عرض ۶ ساعت به‌طور کامل شارژ می‌شود. بسته به شرایط، مصرف برق ویتو بین ۲۰.۲ تا ۲۴.۲ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰کیلومتر اندازه‌گیری شده است. درون کابین مرسدس eVito Tourer فضای کافی برای ۸ مسافر به‌علاوه‌ی راننده وجود دارد. مرسدس بنز این خودرو را با دو نوع فاصله‌ی محوری تولید می‌کند. نسخه‌ی پایه دارای طول ۵۱۴۰ میلی‌متر و نسخه‌ی طویل‌تر دارای طول ۵۳۷۰ میلی‌متر است. با توجه به قوای محرک برقی و جای گیری مجموعه‌ی باتری در کف خودرو وزن خالص این مدل به ۳.۲ تن افزایش پیدا کرده است.

مرسدس بنز eVito Tourer به‌زودی به مدل‌های ون برقی دیگر مرسدس بنز یعنی مدل‌های eVito و eSprinter ملحق خواهد شد. در آینده‌ای نزدیک مرسدس بنز یک خودروی MPV الکتریکی دیگر با نام EQV را نیز به بازار معرفی خواهد کرد. به‌گفته‌ی استیون کاسیح، مدیر بخش حمل‌و‌نقل اشتراکی مرسدس بنز این خودرو بخشی از برنامه‌ی مرسدس بنز برای تأمین سیستم‌های حمل‌و‌نقل جامع محسوب می‌شود و قرار است با همکاری Berlkonig سرویس‌دهی کند. 

2020-mercedes-benz-vito-and-evito (14)

سیستم تعلیق

مرسدس بنز همچنین برای نخستین‌بار در سال ۲۰۲۰ سیستم تعلیق بادی ایرماتیک  را نیز برای ویتو عرضه کرد. این سیستم هنگام حرکت در جاده‌های ناهموار می‌تواند ارتفاع خودرو را ۳۵ میلی‌متر افزایش دهد و در سرعت‌های بالاتر از ۳۰ کیلومتربرساعت نیز ارتفاع خودرو را به میزان عادی بازمی‌گرداند؛ درحالی‌که برای رانندگی اسپرت و کاهش مصرف سوخت ارتفاع خودرو را ۱۰ میلی‌متر کاهش می‌دهد که با عبور سرعت از ۱۱۰ کیلومتربرساعت اتفاق می‌افتد. سیستم تعلیق بادی به‌صورت خودکار می‌تواند هر یک از چرخ‌ها را به‌صورت مجزا با شرایط جاده تطبیق دهد. 

نسخه‌های دیفرانسیل عقب ویتو نیز با موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر OM 654 دیزلی به بازار عرضه خواهند شد که قدرت‌های خروجی مختلفی دارد که از ۱۰۱ اسب‌بخار شروع می‌شوند. قوی‌ترین نسخه نیز دارای قدرت ۲۳۶ اسب بخاری است. سیستم چهارچرخ محرک دائمی نیز از دیگر آپشن‌هایی به‌حساب می‌آید که برای نخستین‌بار در ویتو دیده می‌شوند. جعبه‌دنده مورد استفاده در ویتو به‌صورت پیش‌فرض از نوع ۶ دنده‌ی دستی خواهد بود؛ اما می‌توان آن را با نمونه‌ی ۹ سرعته‌ی خودکار ۹G-Tronic نیز سفارش داد که جایگزین جعبه‌دنده ۷ سرعته‌ی خودکار قدیمی می‌شود. 

ایالات متحده

ViaVan یک شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات حمل‌ونقل اشتراکی است که با همکاری مرسدس بنز و Via احداث شده است. این شرکت در برلین، لندن، آمستردام و میلتون کینز فعال است. تا سال ۲۰۲۵ تمامی خودروهای ViaVan الکتریکی خواهند شد.

از ویژگی های ایمنی اضافه شده که اکنون برای ویتو موجود است ، قابل توجه تر است. ترمز اضطراری خودکار ، کروز کنترل تطبیقی Distronic ، و یک آینه جدید دوربین عقب اختیاری هستند.

هنوز هم باید دید که آیا این تغییرات از بازار جهانی ویتو به همان متری آمریکای شمالی ترجمه خواهد شد. این وانت در بازار ایالات متحده از پیشرانه متفاوتی استفاده می کند (یک موتور توربوشارژ ۲.۰ لیتری I-4 به جای ترکیب موتورهای دیزلی) و Metris فقط درایو عقب است ، در حالی که بازارهای جهانی از چرخ های جلو ، چرخ عقب و … استفاده می کنند.

یا همه چرخ اگر می توانستیم یک مدل “eMetris” را بدست آوریم ، فرض می کنیم که این می تواند چرخ بازویی برای کارایی بسته بندی باشد. و با توجه به اینکه فورد یک وان ترانزیت تمام الکتریکی را در مدت یک سال یا تقریباً مشابه ارائه می کند ، فکر می کنیم مرسدس احتمالاً از این خواستگاری پیروی کند. اگر اینگونه باشد ، انتظار می رود متریس به روز شده را در اینجا تا سال مدل ۲۰۲۲ ببینید.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا