گیم

بررسی بازی Ori and the Blind Forest

نکات مهم در Ori and the will of the wisps (برای دانستن ادامه بررسی بازی در بخش زیر آمده است)

گزینه های بیشتر

بر خلاف بازی Ori and the Blind Forest، شما یک شمشیر واقعی و سلاح‌های دیگر خواهید داشت تا با آن مبارزه کنید. ori سه دکمه برای سلاح و مهارت‌هایش دارد، که می‌توان در هر زمان تغییر داد. این سلاح‌ها و مهارت‌ها شامل شمشیری سریع، چکشی قدرتمند، تیر و کمان، یک پرتابه‌ سنگین و یک نوع بمب است. برخی مهارت‌های خارج از مبارزه نیز در این دسته وجود دارد که می‌توان سبک بازی را تغییر دهد. برای مثال تغییر یک سلاح با جادوهای شفابخش.

توماس ماهلر  مدیر استودیو Moon در مصاحبه‌ای با دیلی استارگفت:

«بازی Diablo منبع الهام این سبک بازی بوده‌است. بسیاری از ما طرفدار سری دیابلو بودیم و امکان بازی مجدد با کلاس‌های پالادین  و روگ  با سبک‌های مختلف بسیار به یاد ماندنی بود. ما می‌خواستیم امکان تکرار بازی با سبک‌های مختلف را در بازی ایجاد کنیم.»

پیدا کردن تکه‌های جواهر

یکی از آن‌ها مانند قطب‌نما عمل کرده و مسیر را به شما نشان می‌دهد، و دیگری امکان پرش سه‌تایی را به شما می‌دهد. برخی نیز دارای تاثیرات مثبت و منفی هستند. شما می‌توانید چهار جواهر در هر زمان داشته باشید و آن‌ها را تغییر دهید. این سیستم جایگزین انعطاف پذیری نسبت به سیستم درختی در بازی قبلی خواهد بود.

Ori and the Blind Forest

ماموریت های فرعی

ori در بازی Ori and the Blind Forest تنها بود، در حالی که در بازی Ori and the Will of the Wisps کاراکترهای بیشتری وجود خواهد داشت. این کاراکترها با شما خرید و فروش خواهند کرد و ماجراهای فرعی، مانند پیدا کردن آیتم‌های خاص، به شما می‌دهند.

سختی

برخی بازیکنان بازی Ori and the Blind Forest را بسیار سخت می‌دانستند، نکته‌ای که استودیو مون در بازی Ori and the Will of the Wisps به آن پاسخ خواهد داد. اما به جای آسان کردن بازی، شما می‌توانید از موقعیت‌های خطرناک فرار کرده و بعدا به آن برگردید.

بازی دو بعدی است اما عمق بصری بیشتری دارد

بازی دوم حتی از بازی اول این سری نیز زیباتر است. سبک هنری مشابه بازی اول است، اما بیشتر از قبل سه‌بعدی به نظر می‌رسد. دشمنان بزرگ از پیش زمینه وارد بازی می‌شوند، و تیم سازنده موتور نورپردازی جدیدی استفاده کرده که حس چند لایه بودن جهان بازی را به زیباترین شکل ممکن القا می‌کند.

دارای حالت چندنفره غیر همزمان خواهد بود

در مکان‌های خاص، ori مراحلی به نام امتحان ارواح پیدا می‌کند، که بخش جدیدی در بازی است. در این امتحان شما باید با دویدن، پریدن و استفاده از قلاب بخشی از مرحله را با سرعت پشت سر بگذارید. زمان شما در سرور بازی ثبت خواهد شد و شما می‌توانید «روح» دوستان خود در این مراحل را ببینید و با آن‌ها برای ثبت زمان کمتر، رقابت کنید.

Ori and the Blind Forest

اکنون شما یک انگیزه برای متوقف کردن و واقعاً گشت و گذار یا تجدید نظر در سکنه‌های منزوی‌تر جهان دارید و معمولا چیزی با ارزش در وجه دیگر این ماموریت‌ها می‌باشد که می‌تواند کمی سکه، کالای قابل جمع آوری، یک تشکر دلچسب و گاهی اوقات هم می‌تواند فقط یک واقعه ویرانگر باشد که نمی‌توانید همه را از آن بدبختی نجات دهید. 

اوری دیگر کیست!

موجود سفید و کوچکی به نام اوری طی طوفانی، به قسمتی از یک جنگل رانده و جانوری با هیکل بزرگ به نام نارو با دیدن این موجود بامزه، او را در زیر سایۀ خود قرار می دهد. این موجود دوست داشتنی تنهاست ونارو تصمیم می گیرد وی را بزرگ و تربیت کند. همه چیز خوب پیش می رود تا اینکه از بد روزگار، اتفاقی سهمگین که به شبیه طوفان در جنگل رخ می دهد و در پی آن جنگل شادابی و نشاط خود را از دست می دهد و مواد غذایی نیز به اتمام می رسند.

وی تلاش فراوانی را برای تهیه مواد غذایی کرد که البته به نتیجه ای نرسید و تنها یک سیب نصیب وی شد که آن را به اروی داد. Naru و Ori در شرایط سختی قرار می گیرند و سرانجام Naru به دلیل گرسنگی از بین می رود. Ori عنوانی غنی از لحاظ داستانیست موجودی که نیاز بود به دنیا معرفی شود. بعد از این اتفاق و از بین رفتن کسی که در کوچکی از او محافظت کرده اوری بی سرپرست می شود و راهی ماجراجویی بزرگی می شود. ماجراجویی که برای احیا جنگل و درخت حیات بخش است.

در این راه Ori تنها نیست و با شروع ماجراجویی های وی شخصیتی کوچک به نام Seinکه می توان گفت مسبب اصلی این ماجراجویی بود،آشنا می شود. Sein می داند که برای رستگار شدن باید چه کار کرد و در این بین چه در طول داستان و چه در طول گیم پلی به Ori کمک خواهد کرد.

۲D

ظرافت خاصی برای غم و اندوه اولیه بازی وجود دارد ، و این ترجمه به شیوه حرکت شما از طریق این platformer نفیس ۲D است. جنگل های Ori و The Blind در یک سطح اساسی ساختار یافته اند ، همانطور که بسیاری از دیگر برنامه نویسان هستند.

این از سنت Metroid و Castlevania سرچشمه می گیرد ، پیشرفت شما را پشت درهایی که فقط هنگامی که مهارت خاصی یاد گرفته اید باز می شود. به عنوان ادم ساده لوح ، لمور مانند ، شما با لطف خارق العاده ای به جهش می روید و می توانید پرواز کنید و هرچه توانایی های Ori بهبود می یابد ، لذت های پیمایش در دنیای او را نیز انجام دهید.

وقتی یاد می گیرید که چگونه از دیوارها صعود کنید ، اوری با کمال تعجب به حرکات ظریف چوب آنالوگ پاسخ می دهد ، به شما این امکان را می دهد تا او را دقیقاً در جای مناسب ، مانند نواری از سنگ تعبیه شده در دریای گدازه ، ظرافت کنید. هنگامی که شما دو پرش خود را بدست می آورید ، Somersaults Ori مانند یک آکروبات و در هوای وسط نسبت به غذای شما واکنش نشان می دهد. چه خوشحالم که چنین کنترل دقیق بر روی یک شخصیت این چابک داشته باشیم.

Ori and the Blind Forest

داستان

بازی Ori شاید به زیبایی و مرموزی آثار ایندی مشابه نظیر Inside یا Little Nightmare نباشه اما بدون شک از بهترین روایت نگاری دست نویس و نویسنده و کارگردان بازی اقای توماس ماهلر تلاش می‌کنه با استفاده از جلوه‌های غم انگیز، داستان بازی رو برای گیمر تاثیرگذار و غمناک کنه که در انجام این امر موفق هم ظاهر می‌شه.

داستان بازی Ori and the Blind Forest هرچقدر هم ساده باشه اما تاثیرگذاره که این تاثیرگذاری رو مدیون قلقک نویسنده‌ای هست که دائما با احساسات شما در طول داستان بازی می‌کنه…همونطور که گفته شد شاید تمرکز کلی بازی Ori روی گرافیک و گیم‌پلی باشه اما در روایت داستان هرگز دچار شدت و ضعف نمیشه و حتی میشه گفت یکی از بهترین روایت های بازی‌های هم سبک پلتفرمر رو داره…

امکانات

در کنار قابلیت Revert در تونی هاوک (Tony Hawk)، High Time در شیطان هم می‌گرید‌ (Devil May Cry)، Rally در بلادبورن (Bloodborne)، Glory Kill در دوم و… جزو بهترین مکانیزم‌های گیم‌پلی در بازی‌های ویدئویی است.

دلایل عالی بودن این قابلیت بسیارند. اولاً این قابلیت به شما اجازه می‌دهد در هوا باقی بمانید. اوری معلق در هوا در بهترین حالت خود قرار دارد. به خاطر فیزیک شناور بازی،‌ سکوبازی دقیق کار راحتی نیست، اما وقتی با حرکاتی زنجیره‌وار سعی می‌کنید خود را در هوا نگه دارید،‌ حسی فوق‌العاده بهتان دست می‌دهد.

هجوم حرکتی نیست که آناً در دسترس باشد (مثل پرش دوتایی)، چون باید ماهرانه خود را در موقعیت درست قرار دهید تا بتوانید آن را با موفقیت انجام دهید. حرکت هجوم نقطه‌ی تلاقی سکوبازی و مبارزه نیز می‌باشد. مثلاً می‌توانید با هجوم به سمت یک دشمن او را به سمت تیغ‌ها هل دهید یا گلوله‌های پرتاب‌شده از طرف دشمن را به سمت خودش برگردانید. کشتن دشمنان با استفاده از این قابلیت از سیستم مبارزه‌ی استاندارد اوری به‌مراتب بهتر است، مگر این‌که علاقه‌ی خاصی به فشار دادن دکمه‌ی X داشته باشید.

Ori and the Blind Forest

در حین بازی با جمع‌آوری آیتمی مخصوص، توانایی ذخیره کردن را پیدا می‌کنید که اگر به درستی و در جای مناسب بازی را ذخیره کنید، از تکرار چند باره بخش‌های طاقت فرسا جلوگیری خواهید کرد. در مراحی از بازی، شما باید به سرعت از یک اتفاق سهمگین فرار کنید که این بخش‌ها فوق‌العاده جذاب بوده و به لطف مهارت‌های «اُری» و طراحی مراحل عالی، لحظات نابی را برایتان پدید می‌آورد.

آیتم ها

 آیتم هایی به نام Orb نیز در گیم پلی قابل جمع آوری است که از آنها می توان برای به انجام رسانی دو عمل بهره گرفت. از این Orb ها یا می توان برای ساخت «لینک روحی» (Soul Link) استفاده کرد که نقش جایگاه های ذخیره سازی بازی را ایفا می کنند و امکان دسترسی به نمودار مهارت ها را فراهم می آورند، یا برای ایجاد نوعی انرژی قدرتمند که در قالب انفجاری کوچک، دشمنان را از بین می برد.

یکی از چالش های کوچک اما جالب بازی، چگونگی استفاده از این Orb ها است. در واقع گاهی باید تصمیم بگیرید که با مقادیر ناچیز Orb های خود، می خواهید چه هدفی را دنبال کنید. طبیعی است که هر یک دو عمل ذکر شده، امکان بهره گیری از دیگری را از بین می برند و این خود چالشی بر سر استفاده درست از منابع به شمار می رود.

Oatbforestt

شخصیت ها

شخصیت های بازی همه با نام های ژاپنی قدیم انتخاب شدن حتی شیوه روایت، گیم‌پلی، گرافیک و صداگذاری بازی حس و حال ژاپن قدیم و باستانی رو به گیمر منتقل می‌کنه.تمامی دیالوگ‌های Spirit Tree در جریان بازی به زبان ژاپنی و با زیرنویس انگلیسی گفته می‌شه که جالبه بدونید هیچ ایرادی هم بهش وارد نیست و بازی‌باز رو وارد حس و حال و هدف اصلی بازی می‌کنه.اما سایر دیالوگ‌های بازی هم به زبان انگلیسی نوشته شدن و هم صداگذاری.

اُری بازی مستقل دوبعدی زیبایی است که شاید خیلی بیشتر از آن سه‌بعدی‌های پرخرج به مذاق بعضی‌ها خوش بیاید. این بازی همه‌ی آن افکت‌های صوتی و تصویری را که نمونه‌هایش را قبلاً کم و بیش در دیگر بازی‌ها دیدیم، دارد و حق دارید اگر این بازی شما را یاد سری بازی‌های ریمن می‌اندازد، چرا که سازندگان از سبک بصری آن برای ساخت جلوه‌های تصویری فوق‌العاده زیبای اری استفاده کرده‌اند. 

جنگل

یکی از معدود مشکلات سیستم ذخیره در همین بخش‌های فرار اتفاق می‌افتد، زیرا بازی به شما اجازه ذخیره کردن در حین این مراحل را نداده و ممکن است مجبور باشید بارها این‌گونه مراحل را تکرار کنید. نکته جالب در مورد Ori این است که برخلاف اکثر عناوین پلتفرمینگ شما عموما در حال حرکت از سمت چپ به سمت راست صحنه نیستید و آزادی حرکت بالایی در این عنوان وجود دارد و چینش مراحل نیز به گونه‌ای هست که در هر بخش باید در جهت‌های گوناگون در حال حرکت و پرش باشید.

f86d0cda1cc8aeb834496bb8d2bcba57a33e7a07

جنگل «نیبل» بزرگ و پر از راه‌های مخفی است. سازنده به خوبی از پتانسیل این جنگل بهره برده و انواع آیتم‌های جمع شدنی را در دل آن مخفی نموده است. نکته مهم در مورد جمع کردنی‌ها این است که ادامه بازی بدون یافتن آن‌ها بسیار سخت است. تقریبا هر چیزی که «اُری» برای پیشروی در جنگل به آن نیاز دارد را باید خودش پیدا کند؛ گوی سلامتی که خط جان او را افزایش می‌دهد، و گوی انرژی که قابلیت ذخیره را فراهم می‌آورد.

به علاوه با کشتن دشمنان و نیز یافتن آیتمی خاص، «اُری» می‌تواند قابلیت‌های خود را ارتقا داده و به موجودی قدرتمند در جنگل تبدیل شود. این قابلیت‌ها دارای سه شاخه اصلی است و شامل ارتقاهایی همچون قویتر کردن «ساین»، قابلیت شنا در زیر آب، استفاده بهینه‌تر از سیستم ذخیره و بسیاری قابلیت مفید دیگر است. 

کریستال

اعتراف می کنم وقتی که شرایط پیش بینی نشده ، تلاش هایم را کوتاه می کند ، تخته سنگ هایی با سنبله های کریستالی را می پوشانیم که زیرین و سنگفرشهای خطرناک که از دیوارها در میان آنها می چرخد ​​، فریاد می زند. اما غلبه بر این چالش ها چه احساسی دارد. عقب نشینی های به موقع که هر فصل را می بندد از بهترین لذت های برنامه نویسان – یا هر بازی – در سال های اخیر است.

اگر Ori دست و پا چلفتی بود ، یا اگر این سکانس ها به این زمان دقیق نمی رسیدند ، این لحظه ها به سادگی آزار دهنده می شدند. اما در اوری و جنگل کور ، هر عنصر با یکدیگر هماهنگ است. در صورت بروز مشکل ، سیستم صرفه جویی در بازی درد را کاهش می دهد. شما کریستال ها را هنگام بازی کردن به عنوان ایستگاه بازرسی جمع آوری می کنید و به شما این امکان را می دهید تا در صورت قورباغه پاشیدن صفرا ، جایی را که بازجویی می کنید تعیین کنید. با این حال باید مراقب باشید این کریستال ها را در هر کجا که می روید رها نکنید ، زیرا فقط می توانید تعداد زیادی از آنها را حمل کنید.

oriblindforest_1693443b

نمرات بازی تحسین برانگیز Ori and the Blind Forest :

Nintendo Insider

۱۰۰-۱۰۰

بازی Ori and Blind Forest: Definitive Edition یکی از برترین‌ عناوین موجود باری نینتندو سوییچ بوده و همه باید آن را تجربه کنند. این بازی عناصر موجود در سبک خودش را با چنان زیبایی به تصویر می‌کشد که عاشق آن می‌شوید. با موسیقی گوش‌نواز، گیم‌پلی درگیرکننده، داستانی احساسی و گرافیکی خیره‌کننده، بازی Ori and Blind Forest: Definitive Edition یک بازی لازم برای هر دارنده‌ی نینتندو سوییچ است.

IGN Italia

۱۰۰-۹۰

بالاخره یکی از برترین بازی‌های این سبک نیز به نینتندو سوییچ آمده است. اگر شما تا به حال این بازی را تجربه نکرده‌اید، اکنون بهترین فرصت است که سفری پر از معنا و احساس را در کنار شخصیت اصلی دوست‌داشتنی تجربه کنید.

GameSpew

۱۰۰-۹۰

بازی Ori and Blind Forest: Definitive Edition بی‌نقص نیست، ولی یک تجربه‌ی الزامی برای همگان است. مبارزات و بخش سکوبازی کمی ممکن است که مشکل‌ساز باشند ولی با استفاده‌ی درست از مکانیزم‌های بازی، می‌توانید به خوبی از این عنوان فوق‌العاده لذت ببرید.

oriblindforest_1693443b

:Easy Allies

۱۰۰-۸۵

با این که در چند سال اخیر بازی‌های محشری در این سبک مشاهده کرده‌ایم، ولی بازی Ori and Blind Forest: Definitive Edition به واسطه‌ی داستان احساسی زیبا، موسیقی گوش‌نواز و گیم‌پلی درگیرکننده، خود را از دیگر زقبایش جدا می‌کند. اگر تا به حال این بازی را تجربه نکرده‌اید، قبل از این که نسخه‌ی دوم بازی در سال بعد منتشر شود به سراغ آن بروید و مطمئن باشید که ضرر نخواهید کرد.

Metro GameCentral

۱۰۰-۸۰

با داستان‌سرایی و جلوه‌های بصری بی‌نقص، شاید بتوان این‌طور بیان کرد که بازی Ori and Blind Forest: Definitive Edition چیز جدیدی را ارائه نمی‌دهد، ولی همان‌ مواردی که ارائه می‌دهد را به بهترین نحو نشان داده است.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا