گیم

بررسی بازی Ghost Recon: Breakpoint

کمپ ها

بازیکنان می‌توانند در دنیای بزرگ این عنوان، اردوگاه‌هایی را برپا کنند تا به بهبود آسیب‌های خود بپردازند و در عین حال، کلاس شخصیت خود را تغییر دهند و تجهیزات و منابع خود را مدیریت کنند.

سلاح‌های جدید

با توجه به چالش‌های بیشتری که در این عنوان با آن‌ها روبرو خواهید شد – از نظر تعداد دشمنانی که باید با آن‌ها مقابله کنید، با چه نوع دشمنانی روبرو خواهید شد و جنبه توانمندی آن‌ها – ابزارهای بیشتری برای مقابله با این چالش‌ها برای شما در دسترس قرار خواهد گرفت. از جمله، ابزاری برای برش نرده‌ها، نارنجک‌های الکترومغناطیسی برای غیرفعال کردن پهپادها و وسایل نقلیه و همینطور، نارنجک‌هایی محتوی با گاز گوگرد.

نقشه

البته که Ghost Recon:Breakpoint درست مانند بازی Wildlands یک عنوان جهان باز است. اما سوالی که ما از هر عنوان جهان بازی می‌پُرسیم این است که «اندازۀ نقشه آن چقدر بزرگ است؟». بازی‌های یوبی‌سافت همواره از قرار دادن بازیکنان در دنیایی پهناور هیچ ابایی ندارند و عنوان Breakpoint نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. یوبی‌سافت می‌گوید که مجمع الجزایر Auroa به بزرگی بولیویِ Wildlands خواهد بود و آن‌ها قصد دارند با بسته‌های الحاقی که پس از عرضه بازی برای آن منتشر می‌شوند، مناطق و جزیره‌های جدیدی به نقشه آن اضافه کنند.

مخفی‌کاری

مخفی‌کاری یکی از بخش‌های مهم گیم‌پلی بازی Wildlands را تشکیل می‌داد اما یوبی‌سافت تاکید بیشتری برروی این بخش از گیم‌پلی عنوان Breakpoint دارد. آن‌ها این کار را با اضافه کردن مکانیک‌های متعدد و جالب انجام می‌دهند. برای مثال، استتار یکی از این مکانیک‌هاست که به شما این امکان را می‌دهد تا به عنوان نمونه خود را با گل‌ها و گیاهان بپوشانید تا از دید دشمنان مخفی شوید. همچنین می‌توانید اجساد دشمنان را برداشته و آن‌ها را جایی دیگر پنهان کنید.

tc-ghost-recon-breakpoint-wallpaper-5

تک‌نفره

بازی Ghost Recon:Breakpoint قرار است درست مشابه نسخه قبلی خود، تاکید زیادی برروی بخش Co-Op داشته باشد اما در عین حال، می‌توانید به صورت تک‌نفره نیز آن را تجربه کنید. یوبی‌سافت پیشتر در نظر داشت تا کسانی که می‌خواهند به صورت تک‌نفره Breakpoint را بازی کنند، شخصیت‌های همراه بات باشند اما با بازخوردی که از علاقه‌مندان این سری گرفت از تصمیم خود منصرف شد و اینک، سه تن از اعضای ارواح که همراه شما خواهند بود، با هوش مصنوعی کنترل می‌شوند.

اتصال دائم به اینترنت

این قضیه چندان جای تعجب ندارد چراکه این بازی تاکید زیادی برروی بخش Co-Op آنلاین دارد. اگرچه بازی Wildlands را می‌توان در صورت تجربه به صورت تک‌نفره به صورت آفلاین نیز بازی کرد. با این حال، حتی اگر بخواهید بازی Breakpoint را به صورت تک‌نفره بازی کنید، باز هم باید به اینترنت وصل باشید.

انتخاب دیالوگ

در میان‌پرده‌های Breakpoint قادر خواهید تا از بین دیالوگ‌های مشخص شده، یکی را انتخاب کنید. با این حال، این قضیه هیچ تاثیری برروی روایت داستان و چگونگی بازی ندارد و انتظار نمی‌رود که مسیرهای بیشتری را برای بازیکن باز کند. با این وجود، امکان انتخاب دیالوگ در میان‌پرده‌های بازی به این منظور است تا بازیکن با انتخاب گزینه‌های متفاوت به اطلاعات بیشتری از اهداف ماموریت‌ها دست یابد.

داستان Ghost Recon:Breakpoint

خیانت شخصیت والکر به ارتش امریکا و تشکیل یک حکومت نظامی در جزیره خیالی Auroa را بازگو می‌کند. بازیکن هم به عنوان شخصیت نومد پا را به جزیره گذاشته و بر اثر حمله ارتش قدرتمند والکر در کسری از ثانیه تنها نومد و چند تن دیگر از سربازان جان سالم به در می‌برند.

بازی در همان سی دقیقه‌ای ابتدایی کل داستانش را برای شما بیان می‌کند و حتی نوید داستانی غنی که البته شباهت های فراوانی هم به شماره پنجم MGS دارد را می‌دهد، اما در ادامه دیگر نه خبری از کات‌سین های جالب و با کیفیت دقایق ابتدایی بازی می‌شود و نه خبری هم از داستان مهیج و سرگرم کننده، بلکه کلیت داستان پیدا کردن مدرک و جمع‌آوری قدرت پیشتر برای مبارزه با والکر است. در این بین هم با گذر مراحل اثر، بیشتر و بیشتر داستان کم‌رنگ و کم‌رنگتر می‌شود.

ghost-recon-breakpoint-wallp

Auroa

Auroa جزیره بزرگی است که شامل انواع محیط‌های طبیعی مختلف می‌شود. با اینحال، جابجایی در دنیای Ghost Recon:Breakpoint، علی رغم اینکه عملی سودمند است، همزمان عملی مشقت بار نیز می‌باشد. البته به این مشقت می‌توان از دو دید نگاه کرد: یا می‌توان گفت که Auroa بیش از اندازه بزرگ است و به همین دلیل جابجا شدن در آن سخت و طاقت فرساست، یا می‌توان گفت که سازندگان در طراحی مراحل بازی دقت کافی را به خرج نداده اند. علت اصلی هر کدام که باشد، نتیجه نهایی فواصل بسیار طولانی میان قسمت‌های مختلف ماموریت‌هاست، به طوریکه قسمت قابل توجهی از زمان بازیکن به رفت و آمد‌های طولانی میان مناطق مختلف نقشه خواهد گذشت و به همین منظور، وسایل نقلیه مختلفی در بازی برای استفاده وجود دارند.

بریک پوینت

در حقیقت ، Ghost Recon:Breakpoint هیچکدام از ارزش ها را به الگوی Ghost Recon اضافه نمی کند. درعوض ، چندین سیستم از سایر فرانچایزهای Ubisoft به سیستم Wildlands منتقل می شود ، سیستم هایی که جایی در بازی مانند Ghost Recon ندارند. در همین حال ، برخی از ویژگی های موجود در Wildlands را حذف می کند ، در حالی که دیگران را به طرز چشمگیری بدتر می کند. اگر این مسئله را روشن نکردم ، فکر نمی کنم خیلی خوب باشد.

حداقل داستان به احتمال زیاد باعث بروز یک حادثه سیاسی نمی شود ، هرچند این امر عمدتاً به این دلیل است که بعید است باعث ایجاد هرگونه جرقه احساساتی شود. تنظیمات دنیای واقعی بولیوی واقع در Wildlands برای جزیره داستانی Auroa ، یک دره دریایی سیلیکون که در آن محله دوستانه محله شما ، Jace Skell سعی دارد با ساخت هواپیماهای بدون سرنشین قاتل ، جهان را به مکانی بهتر تبدیل کند.

ghost-recon-breakpoint-hidden-locations-world-building-re4-720x720

پتانسیل

در ابتدای بازی ، عملیات Skell توسط یک Ghost سابق به نام Walker (با بازی Jon Bernthal) انجام می شود ، که قصد دارد از ارتش هواپیماهای بدون سرنشین Skell برای ابزارهای خاص و غیر خاص استفاده کند.

برخی از پتانسیل ها در تنظیم جدید وجود دارد. بی اخلاقی بودن و غیرقابل ارزیابی بودن غول های فناوری مدرن ، به ویژه در ارتباطات آنها با سازمان های نظامی جهان ، یک درز غنی برای کشف در یک تیرانداز تاکتیکی است. متأسفانه ، این پتانسیل به نفع داستان نظامی عمومی تری از کاوش در رابطه ناماد و واکر ، که از طریق برش های طولانی و غیرقابل تصور فلش بک تفصیل خراب شده ، خراب می شود. جان برنتال کار خارق العاده ای را انجام می دهد که در نقش Jon Bernthal زندگی می کند ، اما کاراکتر او را جدی می گیریم وقتی که هر NPC در اطرافش به نظر می رسد و مانند یک مانکن با یک جیب بر روی سر خود عمل می کند

گرافیک

گرافیک فنی بازی نیز با توجه به بزرگی بسیار زیاد نقشه و مدت زمان وقت صرف شده در ساخت بازی تا حدودی راضی کننده و مناسب است با اینحال میزان تفاوت کیفیت بین هر نقطه از بازی بسیار جلب توجه می‌کند. در یک نقطه شاهد کیفیت گرافیکی بسیار خوبی هستیم که شما را محو نمای روبرویتان می‌کند اما در همان لحظه یک کاراکتر فرعی روبرویتان قرار می‌گیرد که بنظر می‌رسد تعداد بافت‌ها و پیکسل‌هایش بیشتر از ۱۰۰ تا نمی‌شود و شما را می‌برد به نسلی که کنسول PS2 سردمدار آن بوده است!

دیگر تناقصی که مشاهده می‌کنید، تفاوت کیفیت دنیای بازی در هر نوع آب و هوا است، بدون شک بهترین آب و هوای بازی چه از لحاظ زیبایی و چه از لحاظ فنی زمانی است که بارش باران سنگین بر روی جزیره نازل می‌شود و بدترین بازه زمانی بازی از لحاظ کیفیت نیز متعلق به ساعات روز و آفتابی است.

دیگر نکته منفی محیط‌های بازی که شاید با پلات داستانی بازی در ارتباط باشد، خالی از سکنه و روح بودن محیط‌های بازی است. حتی اگر نبود انسان‌ها و جوامع را در محیط جزیره بازی به پلات داستانی مرتبط کنیم، نبود حیات وحش و حیوانات دیگر توجیه خاصی ندارند و نبودنشان در محیط‌های جنگ خالی توی چشم می‌زند. 

ghost-recon-breakpoint-hidden-locations-world-building-re4-720x720

Ubisoft

Ghost Recon:Breakpoint هرگز فراتر از کار اصلی تیمی که من بیان کردم نیست. درخت به روزرسانی ، که در غیاب غارت اجباری یا متمایز ، به محور اصلی پیشرفت تبدیل می شود ، بسیار کم خونی است. جالب ترین ابزار قابل باز کردن مشعل برای برش نرده ها است و حتی استفاده از آن چنان آهسته است که پیدا کردن نقطه ورود دیگری معمولاً آسان تر است. در عین حال ، اهداف شما تقریباً همیشه شامل جمع آوری “اینتل” از یک پایگاه است که معمولاً شما را به پایگاه دیگری نشان می دهد که باید Intel بیشتری جمع شود. گاهی اوقات لازم است فردی را از یک منطقه استخراج کنید یا یک هدف خاص را ترور کنید ، اما اینها با مقایسه بسیار نادر هستند و اگر خوش شانس باشید ، ساختارهای مأموریت دفاعی بیشتر یکی از دوازده هستند.

Ghost Recon:Breakpoint یک هیجان تیرانداز از فرانکنشتاین است که به معنای اساسی عملکردی دارد اما اساساً با هر ثانیه از وجود خودش مغایرت دارد. تنها نقطه برجسته ای که در اینجا نشان داده شده است برای طراحی جهان باز کارت ویزیت Ubisoft است که به طور کامل تجربه اصلی را که قرار است Ghost Recon ارائه دهد ، از دست می دهد. سیستم هایی که از سایر بازی های Ubisoft وام گرفته شده اند به همان اندازه مناسب برای یک تیرانداز تاکتیکی به عنوان لباس دلقک و یک مگافون هستند ، در حالی که جعبه ابزار موجود برای پخش کننده به هیچ وجه به اندازه کافی عمیق نیست که بتواند در سراسر صدها فعالیت مشابه این جهان را پر کند. اگر Wildlands ناامید کننده بود ، Breakpoint نزدیک به فاجعه بود.

Ghost Recon: Breakpoint

Stamina

نوار استقامت یا همان Staminaی کاراکتر شما که با دویدن زیاد از حد و یا سُر خوردن با سرعت و بدون وقفه از صخره‌ها و ارتفاعات کم می‌شود و شما باید با استفاده از قمقمه و یا ترکیب اندکی از گیاهان برای خودتان نوشیدنی یا غذایی درست کرده و میل کنید تا این نوار دوباره به حالت عادی برگردد، اشتباه نکنید البته، نوار استقامت شما همچنان بصورت اتوماتیک پر می‌شود و فقط زمانی میزان آن کمتر می‌شود که زیاد از حد و زمانی که کاملا خالی شده است نیز از قابلیت‌های متصل به آن مانند دویدن استفاده کنید.

Fast Travel

حال اگر این وجهه از بقا در بازی را با نقاط استراحتی که حکم همان Fast Travel را در سراسر نقشه دارند به حالت عادی بازنگردانید، در طول بازی Skillهایی باز می‌شوند که می‌توانید تاثیر این نوار را به کمترین حد ممکن برسانید، جوری که انگار از اول هم وجود نداشته است!

گان پلی بازی یا همان حس تیراندازی با تفنگ‌های بازی همچنان لذت بخش و مفرح است و تفنگ حس و حال متفاوت با دیگری را دارد و از لحاظ تنوع نیز بازی دست شما را خالی نخواهد گذاشت اما نسبت به Wildlands بازی دچار تغییرات بزرگی شده که در نمایش‌ها و تبلیغات آن زیاد به آن‌ها اشاره نشده است. مورد اول همیشه آنلاین بودن بازی است، به این معنی که به مانند بازی‌های MMO اتصال دائمی اینترنت برای بازی کردن Ghost Recon:Breakpoint بر خلاف Wildlands الزامی است. موردی که با توجه به ماهیت نسخه قبل کوچکترین دلیلی برای الزام آن وجود ندارد مگر اینکه هدف Ubisoft با این کار حفظ کپی رایت بازی بخصوص در کامپیوتر‌های شخصی باشد.

Fast Travel

دید سایت های معتبر به بازی Ghost Recon:Breakpoint :

آی‌جی‌ان

۶۰ از ۱۰۰

بریک‌پوینت دقایق آغازین مفرحی دارد اما در ادامه تنوع کم محتوا در دنیای جهان‌باز بازی، باعث می‌شود تا بازی اثری بی‌هویت باشد. 

گیمزرادار

۵۰ از ۱۰۰

با وجود شباهت‌هایی به نسخه قبلی، گوست ریکان بریک‌پوینت بیش‌تر یک قدم رو به عقب برای مجموعه گوست ریکان به‌حساب می‌آید. 

Fast Travelghost-recon-breakpoint-wallp

گیم‌اسپات

۴۰ از ۱۰۰

هرچند هنوز هم مخفیانه حمله کردن به کمپ دشمنان زمانی که بازی را همراه با دوستان‌تان تجربه می‌کنید می‌تواند تجربه خوبی باشد، اما واقعیت این است که گوست ریکان بریک‌پوینت کماکان یک بازی بسیار ناقص و ضعیف است؛ بازی‌ای که به‌نظر می‌رسد سازندگانش مکانیک‌هایی از آثار مختلف یوبی‌سافت را در آن باهم ترکیب کرده‌اند و در نتیجه با بازی طرف هستیم که فاقد هویت منحصربه‌فرد خودش است. گوست ریکان بریک‌پوینت یک بازی فاقد انسجام است که شبیه شبحی از روز‌های خوش این سری به‌نظر می‌رسد. 

دیستراکتوید

۳۰ از ۱۰۰

به‌عنوان یک طرفدار قدیمی مجموعه، تلاش زیادی کردم تا با بریک‌پوینت ارتباط برقرار کنم اما متاسفم که بگویم بازی یک ناامیدی بزرگ است. البته بازی پتانسیل این را دارد که با آپدیت‌هایی به مرور وضعیت بهتری پیدا کند اما وضعیت فعلی آن، اصلا و ابدا خوب نیست. 

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا