تیم کوک مدیرعامل اپل در جلسه آنلاین با کارمندان درباره برنامه ها و اقتصاد COVID-19 صحبت می کند
در دیدار مجازی با کارمندان ، تیم کوک مدیرعامل اپل در مورد تاثیر COVID-19 و برنامه های این شرکت برای مقابله با آن به صحبت پرداخت.
تیم کوک مدیرعامل اپل
طبق گفته های سایت بلومبرگ ، کوک آن را “لحظۀ استرس زا و نامشخص” خواند و به همه یادآوری کرد که این شرکت از چنین بحران هایی عقب رفته، به ویژه ورشکستگی آن در دهه ۹۰ و رکود اقتصادی در سال ۲۰۰۸ که روبه رو شدند.آی مک درست پس از مبارزات اپل با ورشکستگی در دهه ۹۰ رونمایی شد ، و آیپد دقیقا پس از رکود سال ۲۰۰۸ اعلام شد.
کوک خاطرنشان کرد:
بعد از هر بحران در گذشته ، اپل با محصولات شگفت انگیز برگشته است.
اپل نیز مانند سایر شرکت ها با شرایطی روبروست که زنجیره تأمین آن در برابراین بحران همه گیری جهانی کاهش یافته است و برای حفظ امنیت کارمندان و مشتریان مجبور بودند فروشگاه های خرده فروشی خود را در سراسر دنیا تعطیل کند. این شرکت اعتبار خود را به کارمندان خود پرداخت کرده است ، در حالی که آنها برای ادامه کار از راه دور در خانه برنامه ریزی کرده اند.
تمرکز بر اهداف
کوک گفت که این شرکت با یک “برنامه ریزی قوی” وارد این بحران بیماری همه گیری شده است که به آن کمک کرده تا در این مواقع سخت به مسیر خود حرکت کند. وی همچنین اطمینان داد که این شرکت به طرز چشمگیری در تحقیق و توسعه محصولات آینده سرمایه گذاری خواهد کرد.
کوک مدیر عامل اپل به کارمندان خود گفت:
اگر ما در انجام کارهایی که انجام می دهیم متمرکز شویم ، اگر سرمایه گذاری خود را ادامه داده، اگر تجارت را با عاقلانه مدیریت کنیم و تصمیم مشترکی بگیریم ، اگر از تیم های خود مراقبت کنیم ، اگر تیم های ما مراقب کار خود باشند ،من دلیلی نمی بینم. دلیل همه چیز خوش بین بودن است.
فروشگاه ها
در طول رکود اقتصادی ، نگران کننده ترین چیز مربوط به ایمنی شغلی خواهد بود. تیم کوک در پاسخ به چنین سؤالی به کارمندان گفت که این شرکت با وجود بسته بودن فروشگاه ها ، به کارمندان خرده فروشی پرداخت می کند. اگرچه وی افزود که “من به شما نمی گویم اپل تحت تأثیر قرار نمی گیرد” و تمرکز خود را روی “بلند مدت به جای کوتاه مدت” به اشتراک گذاشت.
کارمندان خرده فروشی در حال آماده سازی برای بازگشت به تدریج از طریق آموزش های آنلاین و جلسات مجازی به فروشگاه ها هستند. انتظار می رود اولین فروشگاه های اپل در ایالات متحده در ماه مه افتتاح شوند. حتی هنگامی که فروشگاه ها باز می شوند ، اپل مدتی با کنترل و مسافت اجتماعی ادامه خواهد داد.
اهدا ماسک
با وجود اختلال در زنجیره تأمین ، اخیراً اپل از طریق انتشار مطبوعات آنلاین آیپد پرو جدید ، مک بوک ایر و آیفون SE را رونمایی کرد. این چیزی است که تیم کوک در این جلسه بر آن تأکید کرد. وی همچنین در مورد تعهد اپل برای کمک به جامعه در مبارزه با بحران همه گیر بیماری ویروس کرونا از طریق اهدا ۳۰ میلیون ماسک و حمل ۲ میلیون سپر صورت صحبت کرد. این شرکت در هفته تولید ۱ میلیون سپر صورت و ارسال آنها به کارگران، از ایالات متحده آغاز می کند.
تیم کوک همچنین گفت که این شرکت صدها میلیون دلار برای کمک به مبارزه با COVID-19 اهدا کرده است. اپل همچنین برنامه و وب سایت غربالگری COVID-19 را راه اندازی کرده است که مورد بازدید میلیون ها کاربر قرار گرفته است.
حوزۀ نرم افزار در این بحران
جف ویلیامز ، همچنین در این جلسه با بیان اینکه تمرکز اپل به محصولات بهداشتی به دلیل بیماری همه گیر افزایش یافته است ، گفت:
وی اظهار داشت که کشورها در سرتاسر جهان سریعتر از هر زمان دیگری هستند و به اپل در خواندن ECG برای Apple Watch کمک می کنند. جف همچنین گفت که تمرکز اپل روی محصولات بهداشتی محدود به مچ دست نیست.
ادی کو معاون ارشد رئیس جمهور ، نرم افزار و خدمات اینترنتی همچنین توضیح داد که چگونه اپل پرداخت های ماه مارس و آوریل برای Apple Card را معطل کرده است که فعلاً فقط در ایالات متحده موجود است. در همین حال ، کریگ فدریگی معاون ارشد مهندسی نرم افزار ، جزئیات مربوط به حریم خصوصی در مورد همکاری اپل و گوگل برای یک چارچوب ردیابی تماس کووید-۱۹ را به اشتراک گذاشت.