نسل جدید BAC Mono رونمایی شد
BAC
برای پوشش دادن استانداردهای آلایندگی اروپا ناچار شده وزن خودرو را مقداری افزایش دهد؛ باوجوداین، تقسیم وزن و سعی در ساخت خودرویی سبک به بهترین نحو انجام شده است. کف این خودرو از فیبرکربن سبکوزن است و کالیپرهای ترمز AP آن نیز از همین جنس هستند.
“ساخت دومین Mono همیشه به چالش کشیده می شد – دقیقاً مثل آلبوم دوم همیشه پیش بینی شده یک هنرمند – اما ما اطمینان داریم که نگاه خیره کننده ، نوآوری و تجربه رانندگی از BAC Mono جدید بیش از برآورده کردن خواسته ها و انتظارات “
وزن نسل جدید BAC Mono
وزن مونو جدید به ۵۷۰ کیلوگرم کاهش پیدا کرده که تقریبا ۱۰ کیلوگرم از نسل قبلی سبکتر است. این خودرو بهلطف همین وزن کم تواناییهای حرکتی توجهی دارد. BAC Mono میتواند در ۲/۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و حداکثر سرعتش حدود ۲۷۵ کیلومتربرساعت است.
مونو اصلی به دلیل تجربه بی نظیر رانندگی خود در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفت ، چیزی که مدل جدید بر آن بنا شده است.با پایین آمدن مرکز ثقل و توزیع وزن بهتر ، به هندسه تعلیق بهبود یافته ، مونو جدید برای افزایش کشش و کاهش قلم زیر ترمز بهینه شده است. کمک می کند که از دمپرهای قابل تنظیم دو طرفه از ایلینز و لاستیک های مخصوص Pirelli Trofeo R همولوگ باشد.همه اینها باعث می شود تا یک تجربه رانندگی ایجاد شود که BAC می گوید “کاملاً بی نظیر در هر مکانی “. ما نمی توانیم صبر کنیم تا آن را امتحان کنیم.
توربوشارژ
شرکت BAC میگوید تمامی پنلهای بدنهی خودرو Mono از نو طراحی شدهاند و ارتفاع و طولش نیز کاهش یافته است. مدل جدید بهویژه در بخش جلو، کوچکتر از قبل دیده میشود؛ البته این نکته نویدبخش آیرودینامیک بهتر است. چراغهای LED نیز هم در جلو و هم در عقب جدید هستند و اندازهی اسپویلر عقب افزایش پیدا کرده است.
مجازبودن خودرو برای حرکت در خیابان همچنان از اولویتهای اصلی BAC است؛ ولی تنها براساس قوانین اروپا. یکی از تغییرات بزرگ نسل دوم مونو استفاده از پیشرانهی توربوشارژ است. پیشرانهی چهار سیلندر ۲/۳ لیتری توربوشارژ این خودرو را شرکت Mountune ساخته است که میتواند ۳۳۲ اسببخار قدرت و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند.
سیستم روغنکاری خودرو Mono از نوع کارتل خشک است و جعبهدنده و شاسی خودرو نیز بهینهسازی خواهد شد. شرکت BAC ادعا میکند پیشرانهی این خودرو با تمامی استانداردهای زیستمحیطی و آلایندگی اروپا سازگار است.
مدل Mono R (نسل جدید BAC Mono )
دیسکهای ترمز کربن سرامیکی این خودرو با مدل Mono R مشابه هستند و کاهش وزن حتی در بخش رینگها نیز به چشم میخورد؛ چون شاهد کاهش وزن ۱/۲ کیلوگرمی رینگها درمقایسهبا نسل قبلی هستیم. هریک از رینگهای این خودرو حالا فقط ۲/۲ کیلوگرم وزن دارند.
مونو ۲۰۲۱ مرکز ثقل پایینی دارد و BAC این کار را با استفاده از پایینآوردن ارتفاع محل نصب باتری درست به زیر راننده و باک سوخت انجام داده است. سیستم تعلیق نیز بازنگری شده تا پایداری قسمت عقب خودرو در پیچها و پایداری کلی خودرو هنگام ترمزگیری افزایش پیدا کند. لاستیکهای پیرلی Trofeo R هم بهصورت استاندارد روی خودرو نصب شدهاند. BAC Mono مدل ۲۰۲۱با قیمت ۱۶۵.۹۵۰ پوند (حدود ۲۱۲ هزار دلار) بهزودی وارد بازار انگلستان خواهد شد.