
شیائومی با گزارش رشد ۲۷ درصدی درآمد از پیشبینیهای کارشناسان فراتر رفت
این شرکت چینی در حدود ۶۰ درصد از درآمد خود را از فروش گوشیهای هوشمند کسب کرده است. طبق گزارشها، درآمد ناشی از فروش گوشی شیائومی در فصل آخر سال ۲۰۱۹ با جهشی ۲۳ درصدی به ۳۰/۸ میلیارد یوآن رسید
شوو زی چو ، مدیر ارشد مالی با بخش درآمد گفت: فروش در چین در سه ماهه اول به دلیل تاثیر اقتصادی ویروس کاهش یافته است اما تاکنون چقدر نگفت.
چو گفت که او انتظار دارد که تلفن های هوشمند حتی اگر این ویروس در کشورهای دیگر رواج داشته باشد ، در سطح جهانی انعطاف پذیر باشند. به گفته وی ، این شرکت در ماه های مارس و آوریل به فروش جهانی دست خواهد یافت ، اما انتظار دارد که در ماه مه علائم بهبودی را شاهد باشد.
چو در ادامه گفت: “اگر ما از تجربه چین یاد بگیریم ، فکر می کنم تقاضای تلفن های هوشمند مقاومت پذیر است.” “من فکر می کنم به سرعت دوباره به عقب برگردد.”
شیائومی با گزارش رشد ۲۷ درصدی
رقیب اصلی این شرکت یعنی هواوی در روز سهشنبه از رشد ۵/۶ درصدی درآمد سالانهی این شرکت خبر داده بود. این کمترین رشد سالانهی هواوی در سه سال اخیر محسوب میشود. فروش محصولات هواوی در خارج از چین در اثر تحریمهای شدید آمریکا به بهانهی نگرانیهای امنیتی با کاهش مواجه شده است. این شرکت بهتازگی عنوان سومین سازنده بزرگ گوشی هوشمند را به شیائومی واگذار کرده است. شیائومی در ماه فوریهی ۲۰۲۰ موفق به فروش ۶ میلیون گوشی هوشمند شد درحالیکه هواوی در این مدت توانست ۵/۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند.
شیائومی روز سه شنبه از افزایش ۲۷ درصدی درآمد برای اکتبر تا دسامبر ۲۰۱۹ خبر داد ، بالاتر از انتظار تحلیلگران.براساس داده های Refinitiv ، فروش در سه ماهه چهارم از ۴۴.۴۲ میلیارد یوان در سال گذشته به ۵۶.۵ میلیارد یوان (۸ میلیارد دلار) صعود کرد و انتظارات تحلیلگران ۵۵.۶ میلیارد یوان را ضرب کرد.این شرکت تقریباً ۶۰٪ از درآمد خود را از طریق تلفن های همراه دریافت می کند و همچنین تبلیغات آنلاین و سایر سخت افزارهای مصرفی را به فروش می رساند.

این مقام شیائومی اعلام کرد که بهدنبال رفع قرنطینهی شهرهای چین و بازگشت این کشور به وضعیت عادی نشانههایی از احیای قدرتمند فروش مشاهده شده است. او وضعیت فعلی بازار چین را اینطور ارزیابی کرده است:
بازار چین وارد دورهی بازیابی کامل شده است و تاکنون تقریبا ۸۰ الی ۹۰ درصد از سطح عادی فروش در بازار احیا شده است.
این مقام شیائومی اعتقاد دارد که تقاضای جهانی برای گوشیهای هوشمند حتی با وجود بحران کرونا در سایر کشورها، بسیار انعطافپذیر است. وی همچنین تخمین زده است که فروش جهانی شیائومی در ماههای مارس و آوریل با کاهش مواجه خواهد شد اما این کاهشها در ماه مه جبران خواهند شد. وی دراینباره اینطور اظهارنظر کرده است:
باتوجه به تجربهی چین، فکر میکنم تقاضا برای گوشیهای هوشمند بسیار انعطافپذیر است زیرا گوشیهای موبایل امروزه به یکی از الزامات زندگی بدل شدهاند. تصور میکنم تقاضای جهانی برای گوشیهای هوشمند بهزودی به وضعیت سابق بازگردد.
شیائومی با گزارش رشد ۲۷ درصدی
شیائومی بهتازگی از پرچمدار 5G خود یعنی ردمی K30 پرو رونمایی کرده است. طبق اعلام این شرکت، تاکنون ۸۰ درصد از بخشهای مختلف زنجیرهی تأمین این شرکت روند عادی فعالیت خود را از سر گرفتهاند.
برای کل سال ، سود Xiaomi قابل انتساب به سهامداران با یک چهارم کاهش یافت و به ۱۰.۰۴ میلیارد یوان رسید.Rival Huawei در گزارشی از افزایش سود سالانه ۵.۶٪ در روز سه شنبه خبر داد که کمترین افزایش آن در سه سال است و در اثر فروش ضعیف در خارج از کشور صدمه دیده است زیرا ایالات متحده اقدام به محدود کردن گسترش جهانی خود به دلایل امنیتی کرده است.رشد خارج از کشور در سالهای اخیر یک استراتژی اساسی برای شیائومی و سایر رقبای چینی بوده است زیرا بازار داخلی گوشی های هوشمند شاهد دوره ای از انقباض بوده است.