گیم

موتور گرافیکی DOOM Eternal امکان اجرای بازی با نرخ ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه را فراهم می‌کند

وقتی صحبت از Doom Eternal id می شود ، موتور گرافیکی با شکوه ۴K و ظاهراً نرخ فریم در ۱۰۰۰ فریم در ثانیه به حداکثر می رسد – البته در صورت داشتن سخت افزار مناسب.

بیلی کان، برنامه نویس موتور اصلی نرم افزار در ویدئویی که اخیراً با IGN انجام داد ،توضیح داد که پیت های بزرگ در موتور id Tech 7 باعث شده است که “انفجارهای بزرگتر” و “اثرات ذرات پر جنب و جوش” Doom Eternal و همچنین این نرخ فریم بالا باشد.

به گفته کان

با Doom Eternal “در صورت داشتن سخت افزار مناسب ، می تواند به ۱۰۰۰ فریم در ثانیه برسد”.

id Tech 7 آخرین موتور از سری موتورهای id Tech است که بازی‌های فراوانی از جمله نسخه‌های گوناگون DOOM بر اساس آن طراحی شده‌اند. یکی از ویژگی‌های موتور id Tech 6 به عنوان نسخه قبلی، امکان طراحی بازی‌ها با امکان رسیدن به نرخ‌های فریم بالا، از جمله ۲۵۰ فریم در ثانیه بود. این موتور به شیوه‌ای مناسب از تمام قدرت سخت افزاری GPU و CPU به منظور افزایش نرخ فریم و رندر بهینه استفاده می‌کند.

بازی DOOM که در سال ۲۰۱۶ با موتور id Tech 6 طراحی شده بود، می‌توانست به حداکثر ۲۵۰ فریم در ثانیه دست پیدا کند. موتور id Tech 7 که بازی DOOM Eternal بر اساس آن طراحی شده است، امکان رسیدن به نرخ فریم حیرت انگیز ۱۰۰۰ فریم در ثانیه را ممکن کرده است! برخی رسانه‌هایی که به نسخه اولیه این بازی به منظور تست دست پیدا کرده‌اند، اعلام کرده‌اند که موفق به اجرای آن با سخت افزارهای گیمینگ، تا ۴۰۰ فریم در ثانیه شده‌اند.

بیلی کان

سرپرست برنامه‌نویسان موتور گرافیکی id Software در مصاحبه اخیر خود با وبسایت IGN درباره سطوح جدیدی از جلوه‌های گرافیکی بازی DOOM Eternal از قبیل جلوه‌های بصری انفجارها و جزئیات بهتر ذرات و قطعات ریز محیط بازی، که به لطف به کارگیری موتور گرافیکی جدید id Tech 7 ممکن شده، صحبت‌هایی را مطرح کرده است. اما یکی از نکات قابل توجه این مصاحبه، اشاره‌ی بیلی کان به قابلیت ارائه‌ی بالاترین نرخ فریم تصاویر در میان تمامی بازی‌هایی است که تاکنون در این استودیو ساخته شده است. به ادعای بیلی کان، قدرت بالای موتور گرافیکی جدید اید سافتور به حدی است که در صورت فراهم شدن سخت‌افزار مورد نیاز، می‌تواند بازی جدید DOOM را با نرخ ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه اجرا کند. این موضوع، برای گیم‌پلی بسیار سریع بازی‌های DOOM از اهمیت بالایی برخوردار است.

با موتور گرافیکی id Tech 6 ما نهایتاً به نرخ فریم ۲۵۰ می‌رسیدیم؛ اما این بازی در صورتی که سخت افزار مورد نیاز آن فراهم شود، قابلیت اجرا تا نرخ ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه را نیز دارد. در حال حاضر این حداکثر میزانی است که تاکنون به آن دست پیدا کرده‌ایم.

ایشان در ادامه بیان کردند:

واقعاً حد بالاتری وجود ندارد. ما داخل استودیو یک سخت افزار آزمایشی را جمع آوری کردیم و نهایتاً به نرخ فریم ۴۰۰ رسیدیم. لذا برای اکثر کاربرانی که از مانیتورهای ۱۴۴ هرتز استفاده می‌کنند یا حتی افرادی که به نمایشگرهای جدید با نرخ نوسازی بیشتر دسترسی دارند، این بازی تا چندین سال کاملاً پاسخگوی نیازهای آن‌ها خواهد بود. ضمن این که این بازی می‌تواند فرصت خوبی برای بهره‌گیری حداکثری از سخت افزار سیستم‌های قدرتمند باشد.

در واقع می‌توان گفت که id Tech 7 نه برای سخت افزار و کنسول‌های بازی فعلی، بلکه برای نسل بعدی از کنسول‌های بازی از جمله PlayStation 5 و Xbox Series X طراحی شده است. در نتیجه می‌توان مطمئن بود که نسخه‌ای از بازی DOOM Eternal در انتظار کنسول‌های بازی نسل نهم است. امروزه بسیاری از مانیتورهای گیمینگ دارای نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰~۲۸۰ هرتز بوده و حتی این مسئله در نمایشگرهای لپ تاپی نیز ظاهر شده است.  بازی DOOM Eternal قرار است در تاریخ یک فروردین ۹۹ برای پلتفرم‌های پی سی، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و همینطور گوگل استیدیا منتشر شود. 

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا