شبکه های اجتماعیمقالات

بررسی نرم افزار اینستاگرام

اپلیکیشن اینستاگرام امروزه کاربران زیادی را به خود جذب کرده است هم نظر امنیت و هم نظر امکاناتی که تا به حال به این اپلیکیشن اضافه شده است،در این مقاله به تاریخچه ی اینستاگرام  می پردازیم،با ریور وب همراه باشید.

 

اینستاگرام (Instagram)

یک نرم افزار آنلاین اشتراک گذاری عکس و پلتفرم شبکه اجتماعی است که توسط فیس بوک در سال ۲۰۱۲ به دست آمده است،اینستاگرام به کاربران این اجازه را می دهد که تصاویر خود را آپلود(Upload) یا ویرایش کنند و همچنین ویدیو ها را از طریق اپلیکیشن موبایل کوتاه کنند. کاربران می توانند با افزودن کپشن در هر یک از پست های خود و استفاده از هشتگ ها و لوکیشن تگ های جغرافیایی برای نشان دادن این پست ها استفاده کنند که می تواند توسط سایر کاربران درون برنامه قابل جستجو باشد. هر پست توسط کاربر در  feedهای اینستاگرام فالوورها ظاهر می شود و در نتیجه می تواند توسط هشتگ ها یا تگ های جغرافیایی مشاهده شود.کاربران همچنین می توانند مشخصات خود را پرایوت کنند تا تنها فالوورهای خودشان پست های آن ها را مشاهده کنند.

همانند سایر سیستم عامل های شبکه اجتماعی، کاربران اینستاگرامی می توانند لایک (Like)کنند، کامنت (Comment) بگذارند و پست های دیگران را نشانه گذاری کنند همچنین پیام خصوصی به دوستانشان از طریق دایرکت مسیج اینستاگرام (Direct) ارسال کنند. تصاویر می تواند در یک یا چندین سایت های رسانه اجتماعی دیگر  از جمله  Twitter, Facebook و Tumblr به اشتراک گذاشته شود.

اینستاگرام تنها یک ابزار برای افراد نیست بلکه محلی برای کسب و کار می باشد.این اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس، بیزینس ها را قادر می سازد تا یک حساب تجاری رایگان برای تبلیغ برند و محصولات خود ایجاد کنند. بیزینس هایی با حساب های کسب و کار دسترسی به متریک های  engagement و impression را دارند.مطابق وب سایت اینستاگرام، بیش از یک میلیون تبلیغ کننده در سراسر جهان وجود دارند که از اینستاگرام برای اشتراک گذاری استوری ها و نتایج کسب و کار خود استفاده می کنند. علاوه بر این، ۶۰ درصد از افراد می گویند که محصولات جدید را از طریق برنامه کشف می کنند.

 

اینستاگرام
اینستاگرام

 

راه اندازی اینستاگرام

اینستاگرام در سان فرانسیسکو توسط  Kevin Systrom،Mike Krieger راه اندازی شد که در ابتدا سعی در ایجاد یک پلتفرم مشابه به طور انحصاری برای به اشتراک گذاری عکس تبدیل کرد.کلمه اینستاگرام ترکیبی از “instant camera” و “telegram.” می باشد.نرم افزار IOS آن در اکتبر  ۲۰۱۰ و از طریق فروشگاه iTunes App منتشر شده بود و نرم افزار  Android  آن در آپریل ۲۰۱۲ منتشر شد. محبوبیت این پلتفرم رشد سریعی پیدا کرد و با گزارش شرکت تنها پس از دو سال راه اندازی بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال به دست آمد،این آمار توجه فیس بوک را به خود جلب کرد  به گونه ای که توانست اینستاگرام رسمی را با یک میلیارد دلار در تابستان ۲۰۱۲ خریداری کند.

 

ویدیو ها

در اصل فقط می توان عکس ها را به اینستاگرام ارسال کرد، اما این کمپانی در سال ۲۰۱۳ ویدیوهای ۱۵ ثانیه ای منتشر کرد و در سال ۲۰۱۶ طول ویدیو را تا ۶۰ ثانیه گسترش داد.تا سال ۲۰۱۵، تمامی عکس های ارسالی در اینستاگرام به نسبت ابعاد مربعی بود. بعد از آن این رویه تغییر کرد تا کاربران بتوانند عکس ها و ویدیو ها را در اندازه کامل آپلود کنند.این کمپانی منبع جنجال بوده است اینستاگرام در سال ۲۰۱۲ این جمله را به خط مشی خدمات خود اضافه کرد.

پس از واکنش سنگین از سوی کاربرانی که می ترسیدند اینستاگرام عکس ها و شناسه های آن ها را بفروشند، مدیر عامل سیستم به کاربران اطمینان کرد  این قصد شرکت نبوده است. زبان به سرعت از سیاست حذف شد،با تصمیم اینستاگرام در سال ۲۰۱۶ به منظور تغییر نمایش عکس های جدول زمانی در زمان سنجی به ترتیب زمان با استفاده از یک الگوریتم برای تعیین نظم عکس نیز بازخورد منفی دریافت کرد،از آوریل سال ۲۰۱۷، این شرکت ۷۰۰ میلیون کاربر فعال داشت.

 

Instagram
ویدیو اینستاگرام
0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا