گیم

بررسی بازی Resident Evil 5

سیزده سال پیش ، Capcom به انقلابی در دنیای اکشن-ماجراجویی با Resident Evil کمک کرد ، بازی ای که ژانر کاملاً جدیدی را به نام “وحشت بقا” تعریف می کند. در سالهای بعد ، این سری براساس استانداردهای تعیین شده توسط بازی اول ادامه داشت ، تا سال ۲۰۰۵ ، هنگامی که Resident Evil 4 به طور جدی از پیشینیان خود جدا شد و به عنوان یک بازی اکشن محور ،ظاهر شد.

Resident Evil 5 ، آخرین پیشنهاد در این سری طولانی مدت ، روی فرمول اکشن سنگین پیشرو خود گسترش می یابد و برای پشتیبانی از گیم پلی ، از سطح زمین ساخته می شود. اگرچه دیگر نمی توان آن را یک بازی ترسناک بقا در نظر گرفت ، اما بازی رزیدنت اویل ۵ موفق به حفظ و ترجمه مؤثرترین جنبه آن ژانر – تنش – در مکانیک جدید خود شده و یک تجربه سرگرم کننده و مشارکتی را ایجاد می کند.

داستان

کریس پس از آخرین مأموریت خود، قدرتمند تر از قبل بازگشته و از همان ابتدای بازی مشخص می کند که هدف وی یافتن جیل و وسکر است. در طول بازی می فهمیم که دو شخص مذکور به گونه ای گمشده محسوب می شوند و حال کریس ردفلید به شواهدی که حاکی از حضور آن دو در نیجریه می باشد دست یافته است. البته باید گفت روایت بازی کش و قوس های مخصوص به خود را دارد که با تجربه ی بازی در طول زمان آن ها را درک می کنید.

جالب است بدانید در نسخه ی پنجم دیگر با آن کریس ردفیلد بی تجربه روبه رو نمی شویم بلکه با مأمور ویژه ای طرف هستیم که در کنار آن شخصیت های جدید زیادی نیز در بازی حضور می یابند که البته بازی هر به هر یک از آنان به خوبی می پردازد. گذشته از این مورد، اکثر جریانات بازی در قالب میان پرده ها به تصویر کشیده می شود و با اینکه در طول بازی تعداد این میان پرده ها زیاد است، اما کماکاً نحوه ی پرداختن به داستان بازی عمق زیادی ندارد و چندان مخاطب را با خود در گیر نمی کند.

Resident-Evil-5_Par30dl-2

مسیری تکراری!

داستان خیلی کلیشه ای آغاز می شود و البته اندکی زیبا به پایان می رسد. شاید تنها نکته قوت داستان این نسخه، حضور شخصیت های معروف و محبوب سری است که از حق نگذریم انصافاً ماجراجویی زیبایی را نیز رقم می زنند، اما غیر از این موارد داستان بازی چیز خاصی برای گفتن ندارد.

در کنار این ها سازندگان در این نسخه سعی داشته اند تا با قرار دادن یک دوست و همکار برای شخصیت اصلی اندکی حس و حال جدیدی به داستان بازی ببخشند، اما خب در این زمینه چندن موفق نبودند. به مانند دیگر نسخه های سری شخصیت های این نسخه نیز به معنای واقعی کلمه، پایه و اساس آن هستند و هر کدام از آن ها نمونه های مثال زدنی از جذابیت در خلق شخصیت در بازی می باشند. 

Resident-Evil-5_Par30dl-2

گیم پلی

گیم پلی نسخه قبلی یه واقع تکمیل و همه چیز تمام بود اما با این تفاوت که نسخه چهارم با زیبایی تعادل بین اکشن و وحشت بقا را برقرار کرده بود. تغییراتی در این بازی انجام شده اند  که از مهم ترین آن تغییرات می توان به تغییر جلوه های متفاوت محیط و دشمنان اشاره کرد. همچنین در بازی اصلا شاهد شخصی سازی بسیار پیشرفته نیستیم. در حقیقت، تنها هدف شما در بازی زنده ماندن است که چندان نیز کار دشواری نیست و وقتی مثلا با تلاش برای زنده ماندن در نسخه سوم آن را مقایسه می کنیم مثل یک شوخی به نظر می رسد.

شما باید از دشمنان بازی بگذرید و مراقب تله های اعصاب خورد کن بازی نیز باشید. گاهی اوقات در مکانی که حتی فکرش را هم نمی کنید تله ای وجود دارد که به معنای واقعی کلمه شما را غافلگیر می کند. همچنین می توانید از تله ها بر عیله دشمنان استفاده کنید و در صورت امکان اصلا پا به فرار گذاشته و بیخیال کشتن آن ها شوید.

بازی Resident Evil 5

Tension

Tension عنصر اصلی بازی های ترسناک بقا است و در گذشته توسط تنظیمات غمناک ، حس انزوا و زاویه ها و کنترل های دوربین ناامیدکننده مهیج منتقل شده است – بازی متفاوت عمل می کند و این احساس را از طریق سایر رسانه ها منتقل می کند. داشتن شریک زندگی انواع جدیدی از تنش را معرفی می کند ، زیرا شما مجبور به تکیه بر پشتیبانی یکدیگر هستید ، راه هایی را برای مدیریت هر دو موجودی خود در طول نبردها بیابید ، و مناطق بیشتری را بپوشانید زیرا دشمنان تقریباً از هر نقطه ظاهر می شوند.

امواج دشمنان فقط با فرکانس مناسب وکس می شوند و از بین می روند و در حالی که محیط های روشن باعث شده اند که آنها ترسناک تر نشوند ، اما مقابله با آنها سخت است زیرا به تعداد زیاد حمله می کنند و باهوش تر ، سریع تر و قوی تر از همتایان خود در بازی های قبلی هستند. . برخوردهای عمده و دعوا های رئیس با قدم زدن های عالی انجام می شود ، و از آنجایی که هرگز مطمئن نیستید که در گوشه و کنار انتظار چه چیزی را دارید ، باید هوشیار باشید. سیستم مدیریت موجودی فعال به افزایش اضطراب نیز کمک می کند.

 Tension

محیط

رزیدنت اویل ۵ به راحتی یکی از بازی های بسیار جذاب و بصری موجود است و محیط بسیار متنوعی از آن به هر طریقی به طور دقیق انجام می شود. مناطق بزرگ و باز زیادی وجود دارد ، و شما به طور مداوم از طریق آنها حرکت خواهید کرد از آنجا که معمولاً دشمنان زیادی وجود دارند. برش های درون بازی از سطح بالایی برخوردار هستند ، و کریس و شیوا به ویژه در چهره هایشان از انیمیشن فوق العاده خوبی برخوردار هستند.

گرچه این گفت و گو اغلب پر از نشانگر علائم تجاری سریال است ، صداپیشگی شایسته است ، و هنگامی که با چهره های عالی صورت جفت می شوید ، واقع گرایی زیادی را در شخصیت ها به وجود می آورد. به همین ترتیب ، موسیقی متن فیلم ارکستر فوق العاده ، گیم پلی را با همه چیز ، از آهنگ های کم کلید و محیطی که در هنگام خرابی پخش می شود ، بلند می کند ، تا آهنگ های اخم انگیز و خوش بین که همراه با نبردهای رئیس بزرگ است.

امتیازها

در ابندای بازی از طریق ، Resident Evil 5 حدود ۱۲ ساعت به طول می انجامد ، که به طور قابل توجهی کوتاه تر از نسخه قبلی خود است. اگر به پایان رسید ، با این وجود ، هنوز هم کارهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. B.S.A.A مخفی است. نشان های پراکنده در اکثر سطوح برای پیدا کردن. شما می توانید در هر فصل برای نشان دادن امتیازات بهتر در هر فصل تلاش کنید تا در تابلوهای آنلاین نمایش داده شوید. و سه مشکل اولیه با چهارمین بازشدنی موجود است.

امتیازهای مربوط به بازی را می توان در غنائم قابل جمع آوری شخصیت ها و دشمنان مختلف ، لباس های اضافی و فیلترهای گرافیکی و نسخه های ویژه بی نهایت مهمات از اسلحه هایی که به طور کامل به روز کرده اید ، خرج کرد. سرانجام ، minigame Mercenaries با فرمی بسیار شبیه به آخرین تجسم خود در Resident Evil 4 اما با پشتیبانی از تعاونی باز می گردد.

resi-6-1024x574-compressor

هوش مصنوعی

یکی از دو کاراکتر بازی را انتخاب کنید ولی اول باید بازی را با کریس به پایان رسانده تا بتوانید با کاراکتر دوم یعنی شیوا هم بازی کنید ، همکار شما در بازی ممکن بود با مشکل کمبود مهمات مواجه شود و یا آسیب ببیند و شما باید به جز خودتان مواظب کس دیگری هم باشید ، به جز این وجود یک پارتنر در بازی بسیار از ترس بازی زیرا علاوه بر خودتان یکی دیگر هم با شماست و این کمی به بازیکن دلگرمی میدهد و از حس ترسش کاسته میشود. و اما از نکات مثبت بازی هم میتوان به محیط بسیار خوب این بازی اشاره کرد ، محیط بازی رزیدنت اویل ۵ در اثر نورپردازی خوب ، بسیار زیباست

باس ها

CO-OP بازی کردن مواردی را به همراه دارد که از غرق شدن مخاطب در بازی جلوگیری می‌کند. اگر بخواهید اسپلیت‌اسکرین بازی کنید به منوی اصلی بازی منقل می‌شوید و بعد از چک کردن تجهیزاتی که دارید باید از چک‌پوینت قبلی بازی را اجرا کنید. در حالت آنلاین مشکلات بیشتر هم می‌شود، کسی که به بازی ملحق شده است ابتدا باید صبر کند تا فرد مقابل بازی را از چک‌پوینت قبلی اجرا کنید و یا به یکی از آن‌ها برسد. یکی دیگر از مشکلات بزرگ بازی این است که شما می‌توانید با فردی که بازی می‌کنید گلوله و یا آیتم‌های سلامتی مبادله کنید ولی نمی‌توانید اسلحه رد و بدل کنید؛ این اتفاق باعث می‌شود که رویارویی با باس‌های قدرتمند بازی هنگام بازی کردن با یک بازیکن بدون تجهیزات خوب سخت شود.

938491-929198_20090313_001

صداگذاری بازی Resident Evil 5

 صداگذاری و موسیقی بازی نیز در حد قابل قبولی قرار دارد و ریتم آن کاملا متناسب با گیم پلی بازی می باشد، هر چند نباید از «Resident Evil 5» توقع یک موسیقی فراموش نشدنی را داشته باشید، اما به هر حال صداگذاری آن به هنگام مبارزه با دشمنان بازی، هیجان آن را دو چندان می کند. همانطور که می دانیم صداگذاری بازی، نبردها را بهتر جلوه می‌دهد و همچنین شنیدن صدای آشنای شخصیت ها و دیالوگ های آنها به دلیل کیفیت عالی صداگذاری، بدون شک برای بازی بازان بسیار دلچسب می باشد. اما بهتر است بدانید که به هنگام مبارزه با دشمنان هیچ موسیقی پخش نخواهد شد و تنها صدای دشمنان بازی به گوش می رسد.

گرچه حرکت آهسته ، عمدی و تیراندازی ممکن است برای همه جذاب نباشد ، اما جنگهای مکرر و گسترده بازی های عادی این دنباله جدید هنوز یک ماجراجویی جالب و هیجان انگیز را ارائه می دهند.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا