گیم

بررسی بازی Anthem

این بازی شگفت انگیز که با محصول های دیگر تفاوت دو چندان دارد ساختۀ جدید بایوور که خیلی هم نظرات خوبی از هر طرف دریافت نکرده است به بررسی بازی Anthem می پردازیم.

جولین!

در بازی چهار Javelin مختلف وجود دارد که به ترتیب Ranger, Storm, Interceptor, Colossuses نام دارند، که در واقع همان کلاس‌های نام آشنا Soldier، Mage، Assassin و Tank هستند. هر کدام از آن‌ها نیز توانایی‌های مخصوص به خود را دارند که با پیشرفت در بازی آزاد خواهند شد و در نهایت با ترکیب شدن این قابلیت‌ها با سلاح‌ها و ابزار جدیدی که پس از هر مرحله به دست می‌آورید تقریبا هر بار می‌توانید یک Load out متفاوت و یک سبک بازی تغییریافته درست کنید.

قابلیت پرواز کردن است، به لطف این توانایی می‌توانید در هر لحظه که احساس خطر کردید شروع به پرواز کردن کنید و دوباره ورق را به نفع خودتان برگردانید. البته در هنگام مبارزه با غولآخرها این کار کمی سخت می‌شود، تقریبا باس‌های بازی Anthem قابلیت استفاده از آتش را دارند و می‌توانند کاری کنند که خیلی سریع زره شما داغ کند به همین دلیل همیشه باید استراتژی دیگری برای پیشرفت در بازی نیز داشته باشید.

. شما در ابتدای بازی یک Javeline (یا همان آیرون‌‌ -‌ من خودمان) را در اختیار دارید. با پیشروی در بازی و رسیدن به سطوح ۸، ۱۶ و ۲۶ می‌توانید سه جاوِلین دیگر بازی را باز کنید. کنترل این جاولین‌ها شگفت‌انگیز است. تصور نمی‌کنم سازندگان می‌توانستند سیستم کنترل بهتر و راحت‌تر از این را خلق کنند.

20190129-84206-header-compressor بررسی بازی Anthem
20190129-84206-header-compressor بررسی بازی Anthem

شکل ظاهری

 از استودیوی بایوویر در عناوینی نظیر سری Mass Effect و Dragon Age در زمینه خلق دنیاهای زیبا و بدیع سراغ داریم، طبیعتاً چیز دیگری نیز از آن‌ها انتظار نمی‌رود. طراحی ظاهری Javelin های شخصیت‌ها نیز فوق العاده انجام شده است و هر کدام ظاهر کاملاً خاص و منحصر به فردی داشته

Anthem

به اعتقاد خود ، Anthem انگیزه کافی برای خنثی کردن مشکل هنگام رسیدن به بازی انتهایی فراهم می کند. با نزدیک شدن به سطح ۳۰ ، یک استخر کوچک از سلاح های کارشناسی ارشد سخت و یا حتی عادی خواهد شد ، اما برای دیدن بخش عمده ای از آنها ، باید به Grandmaster بریزید که گذشته از اینکه دشمنان در بعضی مواقع از گلوله ها استفاده می کنند ، اسفنجی است. با یک تیم ارتباطی بسیار سرگرم کننده است.



Anthem بیشتر از آنکه به عنوان یک بازی با محوریت داستانی باشد ، به عنوان یک بازی مشترک RPG عمل می کند تا به موفقیت برسد ، اما این کار را تنها پس از تلاش در مورد تلاش های اصلی تکراری انجام می دهد. و حتی در این مرحله ، عناصر برجسته آن مانند مبارزات شفاف و کارفرمایان غنی از نظر مکانیکی هنوز مسیری طولانی را در نظر دارند که از نظر لهستانی ، تنوع و تعادل پیش بروند. من امیدوارم که با گذشت زمان ، BioWare بتواند از نقاط قوت خود بهره ببرد و سرود را به کاری تبدیل کند که تمام این ساعت ها بتواند آن را سرمایه گذاری کند ، اما همه نشانه ها کارهای زیادی برای رسیدن به آن نقطه وجود دارد.

دیدگاه سایت های معتبر بازی

دیستراکتوید

۷۰ از ۱۰۰

بایوور اگر دوست دارد تا Anthem به تجربه موفقی تبدیل شود، باید خیلی زود محتویات جدید و بیش‌تری به آن اضافه کند تا بتواند بازیکنان را جذب بازی نگه دارد. افرادی که به دنبال تجربه و دنیایی جدید هستند، می‌توانند نیم‌نگاهی هم به Anthem داشته باشند یا اینکه بعدا و پس از رفع مشکلات اثر به سراغش بروند. 

آی‌جی‌ان

۶۵ از ۱۰۰

انتم مبارزات هیجان‌انگیزی دارد اما مشکل اصلی بازی، این است که بخش اعظمی از محتوای نه‌چندان زیادش را برای زمانی نگه می‌دارد که بازی را تمام کرده‌اید و همین باعث می‌شود تا پشت سر گذاشتن داستان آن، خسته‌کننده و تکراری شود. 

ANTHEM_reveal_screenshot_1.0-compressor

20190129-84206-header-compressor بررسی بازی Anthem

گیم‌اسپات

۶۰ از ۱۰۰

انتم ایده‌های خیلی خوبی دارد اما در اجرای آن‌ها دچار مشکلات اساسی شده است. برای مثال بازی در ذات خود یک تجربه Co-Op است اما زمانی لذت‌بخش‌تر می‌شود که ارتباطی بین اعضا شکل نگیرد. مبارزات بازی جذاب هستند اما این جذابیت در حین رو‌به‌رو شدن با باس فایت‌ها از بین می‌رود. حتی موردی مثل پرواز کردن در بازی هم به دلیل محدودیت‌های Javelin بازیکن، آن لذتی را که باید منتقل نمی‌کند. همه این‌ها باعث می‌شوند تا انتم به‌ازای هر ویژگی مثبت و هر جذابیتی که دارد، مشکلی هم داشته باشد که بتواند لذت این ویژگی مثبت را از بین ببرد. 

پی‌سی گیمر

۵۵ از ۱۰۰

داستان نه‌چندان منسجم انتم، مراحل تکراری آن و محتوای ضعیفی که پس از تمام شدن بازی ارائه می‌دهد، همگی یک ناامیدی تمام‌عیار هستند. تنها نقطه مثبت بازی فقط گرافیک زیبای آن است!

گاردین

۴۰ از ۱۰۰

انتم حتی در بهترین دقایقش هم چیزی بیش‌تر از یک تقلید صرف از منابع الهامش نیست. مبارزات بازی با اینکه طراحی خوبی دارند اما در اصل حس بازی کردن یک نسخه از سری Gears of War را که فقط جت پک به آن اضافه شده، ارائه می‌کنند. داستان و روایت بازی هم کیفیت چندان خوبی ندارد و این‌ها باعث می‌شوند تا متاسفانه انتم به یک اثر نه‌چندان خوب تبدیل شود. 

نکات جالب بازی Anthem:

قلعه‌های نظامی

استرانگ‌هولدها (Strongholds) در بازی انتم فعالیت‌هایی ناگهانی هستند که نقشی معادل با رِیدها (Raids) یا دانجن‌ها (Dungeons) در بازی‌های این سبک دارند. این فعالیت‌ها دارای سطوح بالاتری خواهند بود و برای انجام دادنشان باید با بازیکنان دیگر همکاری کنید (Co-op). استرانگ‌هولدها از آن دست فعالیت‌هایی هستند که پس از پایان خط داستانی بازی نیز قابل انجام هستند. با وجود اینکه مأموریت‌های Stronghold دارای عناصر داستانی هستند، قرار نیست ارتباط چندانی به روایت اصلی بازی داشته باشند.

بازیکنانی که وارد قلعه‌های مأموریت‌های Stronghold می‌شوند باید انتظار درگیری‌هایی را داشته باشند که ممکن است ۳۰ تا ۴۰ دقیقه به طول بی‌انجامند. در استرانگ‌هولدها طیف متنوعی از وظایف را باید انجام بدهید، از مبارزه با موج‌های پی در پی دشمنان گرفته تا حل کردن معماها و سیاه‌چال‌هایی که در انتهایشان یک باس انتظارتان را می‌کشد. زمانی که یک استرانگ‌هولد را به پایان می‌رسانید، پاداش‌های مختلفی در قالب لوت دریافت خواهید کرد که برخی از این پاداش‌ها منحصراً با انجام مأموریت‌های Stronghold به دست می‌آیند. بازی Anthem در ابتدای عرضه‌ی خود سه فعالیت استرانگ‌هولد را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

ANTHEM_reveal_screenshot_1.0-compressor
anthem-lod-screens-sh001-final-clean-16x9.jpg.adapt.crop191x100.628p-compressor

پیمان‌های افسانه‌ای

فعالیت‌هایی پس از پایان داستان بازی نیز بتوان آنها را انجام داد، از همان ابتدای عرضه‌ی بازی با تنوع قابل ملاحظه‌ای در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. بنا بر ادّعای BioWare، مأموریت‌های Legendary Contract، فعالیت‌هایی پویا و تکرارشونده هستند که قرار است به طرز چشمگیری سخت‌تر از دیگر فعالیت‌های موجود در بازی باشند و در نتیجه پاداش‌های با ارزش‌تری برای بازیکن به همراه داشته باشند. فرآیند هر کوئست و آنچه بازیکنان در Legendary Contract باید انجام بدهند، هر زمان که وارد این مأموریت‌های بشوید تغییر می‌کنند تا این دسته از فعالیت‌ها را سرگرم‌کننده نگه دارند و مانع از یکنواختی آن بشوند.

شخصی‌سازی

با توجه به این که در بخش بالا گفته شد زره در بازی Anthem تنها جنبه‌ای تزئینی دارد، ممکن است این پرسش به ذهنتان خطور کند که شخصی‌سازی این آیتم‌های تزئینی، در بازی از چه جایگاهی برخوردار هستند؟ باید گفت که بخش شخصی‌سازی به غایت عمیق و لذت‌بخش است. همه‌چیز از طرح‌های مختلف رنگ‌آمیزی و رنگ قطعاتِ مربوط به پاها، دست‌ها، سر و پایین‌تنه گرفته تا نحوه‌ی ژست گرفتن در زمان موفقیت در یک مأموریت، ای‌موت‌ها و حتی انیمیشن مربوط به لحظه‌ی فرود جولین نیز قرار است قابل شخصی‌سازی باشد. بازیکنان در عین حال می‌توانند تصمیم بگیرند که بر روی جولین‌شان آثار تخریب و فرسایش دیده شود یا نه.

anthem-lod-screens-sh001-final-clean-16x9.jpg.adapt.crop191x100.628p-compressor بررسی بازی

بازی را می‌توان به صورت تک نفره نیز انجام داد

بازی Anthem از همان ابتدا به صورتی طراحی شده بود که بازیکنان فعالیت‌ها را به صورت Co-op تجربه کنند و بتوانند در کنار دوستانشان (یا با همراهی بازیکنان دیگر و از طریق مچ‌میکینگ) به انجام مأموریت‌ها بپردازند. امّا این بدان معنا نیست که شما قادر نیستید بازی را به تنهایی انجام دهید. تمام مأموریت‌های بازی را می‌توان به صورت تک نفره نیز انجام داد ولی BioWare با قاطعیت اعلام کرده بود که بهترین تجربه از بازی Anthem زمانی حاصل خواهد شد که با همراهی بازیکنان دیگر انجام شود.

اگر شما علاقه دارید بازی را به صورت تک نفره به پیش ببرید یا بنا به هر دلیلی مجبور به این کار هستید باید خود را برای رویارویی با چالش‌های بیشتری آماده کنید. اگر خواهید Anthem را به همراه دوستان خود تجربه کنید می‌توانید گروه‌های حداکثر متشکل از چهار نفر تشکیل بدهید. تصمیماتی که دوستانتان در بازی خود می‌گیرند بر روی پیشروی شما اثر نخواهد گذاشت. در حالت Co-op سطح سختی مأموریت‌ها به تعداد بازیکنان یک تیم بستگی دارد. همچنین در هنگام تک نفره بازی کردن، در برخی از مأموریت‌های داستانی ممکن است یک کاراکتر فرعی شما را همراهی کند.

DLC رایگان!

اکنون، تقریباً به مدت دو سال است که بازی‌های منتشر شده توسط Electronic Arts از روش عرضه‌ی DLC رایگان پیروی می‌کنند، و Anthem نیز قرار است همین روند را در پیش بگیرد. تمام DLCهای داستانی برای بازیکنان به صورت رایگان عرضه خواهند شد. بایوور همچنین اعلام کرده بود تمام محتوایی که پس از عرضه در دسترس کاربران قرار بگیرند از جمله مواردی مانند رِیدها و به روز رسانی‌های زنده‌ی دیگر نیز بدون الزام به پرداخت هیچ هزینه‌ای خواهند بود.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا