بررسی بازی God Eater 3
بخشی از یک سری که از لحاظ تاریخی برای دستگاه های قابل حمل پلی استیشن بوده است ، God Eater 3 اولین ورودی است که با کنسول های خانگی و رایانه شخصی به عنوان سیستم عامل اصلی خود ایجاد شده است. همچنین یک توسعه دهنده جدید ، Marvelous ، استودیویی که شاید بخاطر سهم خود در بازی هایی با مقادیر باورنکردنی لباس شنا DLC نسبت به مواد مختلف شکارچی هیولا مشهور باشد ، قابل توجه است.
هرچند که فکر می کنید این تغییر لحن چندان مشهود نیست ، به ویژه که سریال قبلاً با تریم های انیمه و گزینه های زیبایی شناسی روبرو بوده است. خدا بخور ۳ هیچ پیچش واقعی و صادقانه ای ارائه نمی دهد ، خوب است. دوستان واقعی که شما در بازی های God Eater می سازید ، کسانی نیستند که پشت پرده های قانع کننده ای دارند. آنها کسانی هستند که شما را در کشتن آراگامی با نوع دقت برای اقدامات جراحی کمک می کند.
اکشن در این بازی جذاب تر به نظر می رسد
دومین فرق به اکشن بیشتر و المانهای نقش آفرینی کمتر گاد ایتر نسبت به مانستر هانتر برمی گردد. گاد ایتر از حیث شخصی سازی تمام تلاشهای شما را مستقیما به اکشن و نبردهای سهمگین بازی متصل میکند. از ارتقای یاران خود تا انتخاب ویژگیهای اسلحه هایتان، همگی بسیار متصل به المان اکشن و مبارزات بازی وصل هستند تا دیگر المانهای گیم پلی. همچنین بازی به شدت روند سریعتری نسبت به مانستر هانتر دارد. بازی برای تقریبا تمام ماموریتهای معمول خود، به شما ۴۰ دقیقه وقت میدهد. اگر با هیولای به شدت سهمگینی روبرو نشوید، بعید است تمام کردن هر ماموریت بیشتر از ۱۵ دقیقه وقت شما را بگیرد.
اکشن بازی واقعا لذت بخش است و بزرگترین نیروی جاذبه آن برای نشاندن شما سر بازی است. نمی توان به آن خورده گرفت، البته اگر بخواهم باز کنم، کار کردن با اسلحههای دوربرد کمی مصیبت است و سیستم Lock کردن بر روی دشمنان واقعا بی کاربرد و بی استفاده است و برای دشمنانی که زیاد تکان میخورند، ناچار باید به صورت دستی زیاد گردن بچرخانید.فرق عظیم سوم گاد ایتر با مانستر هانتر، تمرکز شدید گاد ایتر بر یک محتوای تک نفره کامل و داستانی پر و پیمان است. داستان گاد ایتر ۳، اوج و فرود زیادی دارد. گاهی اوقات به شدت خسته کننده و کلیشهای میشود. گاهی نیز به شتد هیجان انگیز و الهام بخش، و مدام دوست دارید برای اعضای تیم شخصیتهای اصلی بلند شوید و تشویق کنید. کات سینها بگیر نگیر دارند ولی عموما کارگردانی آن چنان شگفت انگیزی ندارند و خیلی خشک هستند.
شبیه به بازی شیطان می گرید!
God Eater 3 کمی نزدیک به سبک عملکرد Devil May Cry است. این سرعت و سرسختی است و به زنجیر سازی از ترکیب های اکتان و پر تحرک و بدون تحرک و بدون شک و تردید در جهت جدا کردن کارآمد آراگامی متکی است. شما هیچ کمبود گزینه ای از حرکت ، از جمله یک فرمان خاص برای توانایی های Dash را ندارید ، و می توانید با زحمت بین غوغا و رنج برد فاصله بگیرید. قبل از پرواز و احساس شلیک گلوله تفنگ ساچمهای آراگامی با کلمه کلیدی شما در جنگ نزدیک و شلیک یک صدف اسلحه به زخم در معرض زخم قرار نمی گیرد.
مکانیک دیگری که اکنون جزء سری God God Eater محسوب می شود ، توانایی اسلحه شما برای مصرف جوهر جانوران است که شما می کشید. با انجام این کار ، باید وارد حالت Burst شوید و به شما آسیب بیشتری می رساند ، حرکت کوچکتر دسته کوچک موسیقی جاز فلشگر و افزایش حملات اولیه خود را افزایش می دهد. تأثیرات بسته به نوع سلاح شما متفاوت است ، که سطح استراتژی جالبی را برای شما فراهم می کند تا بتوانید از مأموریت به مأموریت در نظر بگیرید. دشوارترین کارفرمایان بازی مکانیک مشابه خود را دارند که در آن الگوهای حمله می توانند میزبان سایر متغیرهای کشنده رشد کنند و استراتژی دفاعی شما را به همان اندازه مهم ایجاد کنند که خسارت شما را از بین ببرد.
گرافیک
یک بازی زیبا و دوست داشتنی است. در این خصوص ابتدا به بحث فنی می پردازیم. God Eater 3 از لحاظ گرافیک فنی بازی کاملا با ثباتی محسوب می شود و در بازی شاهد مشکلات فنی از قبیل افت فریم و دیر لود شدن بافت ها نیستیم و به جرات می گویم بازی هیچ مشکل فنی ندارد که بتواند تجربه شما را خدشه دار نماید و با عنوانی با ثبات و پولیش شده از لحاظ فنی طرف هستیم.
نورپردازی God Eater 3 نیز با توجه به سبک انیمه گونه آن مناسب به نظر می رسد و شاهد یک نورپردازی کاملا استاندارد در بازی هستیم که برای عنوانی با این ژانر و استایل گرافیکی به خوبی عمل می کند. از لحاظ طراحی هنری، God Eater 3 عنوان با کیفیتی است و طراحی دنیای ویران شده بازی و مراحل و فضاسازی در سطح بسیار قابل قبولی انجام شده است. رنگ بندی های بازی بسیار مناسب و زیبا است و استایل هنری خاص و انیمه گونه بازی که به صورت سل شید است، چشم شما را ابدا خسته نمی کند و از دیدن گرافیک بازی بدون شک لذت خواهید برد که این موضوع در تصاویری که برایتان قرار داده ام نیز تا حد زیادی مشهود است
طراحی
هر کدام با طراحی های خاص بازی های ژاپنی و انیمه ای خلق شده اند که قطعا برای دوستداران و طرفداران این نوع عناوین بسیار لذتبخش و دوست داشتنی هستند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که دنیای بازی تا حدودی از مشکل کم جزییات و خالی بودن رنج می برد و در صحنه های مختلف بازی، شاهد وجود محتویات و اشیا و آیتم های مختلف و .. نیستیم و دنیای آن مقداری زیادی خشک و خالی به نظر می رسد که این مقداری از جذابیت های بصری و حتی گیم پلی آن می کاهد
و جا داشت تا محتویات بیشتری را در مناطق مختلف بازی شاهد باشیم مخصوصا به این خاطر که تنوع این مراحل نیز خیلی بالا نیست و گاها پشت سر هم ۷-۸ ماموریت را در یک محیط یکسان باید انجام دهید و وقتی ماموریت تمام شد به پایگاه بر گردید و دوباره مجددا برای ماموریت بعدی به همان محل خواهید رفت! البته از نظر وسعت مراحل، God Eater 3 کیفیت خوبی دارد و شاهد مراحل و مناطقی بزرگ هستیم که اگر محتویات بیشتری نیز داشتند خیلی عالی بود.
منوی بازی
بازی وارد منوی ساخت شخصیت میشوید که با کمال تعجب نه تنها پیشرفتی نسبت به دو نسخه پیشین نکرده بلکه پسرفت هم داشته است. برای مثال، تعداد کمتر مدلهای صورت و مو از نمونههای پسرفت این بخش است و به صورت کلی شخصیتسازی شامل انتخاب اسم، مدل صورت، رنگ و اندازهی چشم، مدل مو، رنگ مو، رنگ پوست و انتخاب تعدادی زیورآلات و صدای شخصیت شما است. پس از ساخت شخصیت و شروع بازی، اولین چیزی که به سرعت توجه شما را به خود جلب میکند، خصوصا اگر تجربهی حداقل یکی از ۲ نسخهی قبل را داشته باشید، تغییر سبک گرافیکی بازی است که حالت Cellshade به خود گرفته است. این تغییر سبک گرافیکی کاملا با دنیای بازی هماهنگ بوده و محیطهایی زیبا و چشمنوازی به وجود آورده است.
بازی دارای یک Hub است که میتوانید کارهای مختلفی همانند صحبت کردن با دیگر شخصیتها، خرید و فروش آیتمها و سلاحهای مختلف و انتخاب ماموریتها و کار با ترمینال را در آن انجام دهید. ترمینال یکی از کاربردیترین ویژگیهای بازی است که کارهای بسیاری همانند تغییر وسیلهها و سلاحها، ساخت آیتم و سلاح و سپر، اتصال به دیتابیس و کسب اطلاعات راجع به دنیای بازی و سلاحها، اتصال به بخش آنلاین و دیگر موارد را توسط آن انجام دهید.
ماموریت های بازی
هسته اصلی گیمپلی God Eater 3 شباهت هایی به سری Monster Hunter دارد. در هر دو بازی در ابتدا قبل از شروع ماموریت به آماده سازی شخصیت خود میپردازید، سپس به شکار هیولاهای بزرگ میروید و با بدست آوردن Loot تجهیزات خود را قویتر میکنید و این روند را تکرار خواهید کرد. این شباهت از همینجا تمام میشود. گیم پلی God Eater 3، همچون نسخههای قبل، بسیار سریعتر ازMonster Hunter است. خبری از ردیابی شکار و مبارزات آهسته و دقیق نیست، بلکه مبارزات بازی بسیار سریع هستند و معمولا در سه تا ده دقیقه تمام میشوند. در شروع یک ماموریت، از همان ابتدا به سراغ یک یا دو Aragami بزرگی که باید بکشید خواهید رفت. درواقع چالش ماموریتها تمام کردنشان نیست، بلکه گرفتن رتبه بالا (SSS) در این ماموریتها است.
آراگامی
آنلاین ۸ نفره هستند که در آنها تنها ۵ دقیقه برای کشتن یک آراگامی نوع Ashborne وقت دارید که بسیار قویتر و خطرناکتر از همنوعان خود در بخش داستانی هستند. با اینکه این بخش کاملا لذتبخش است، اما متاسفانه بازیکنان قادر به ساختن لابی خود نیستند. این بدین معناست که تمامی کارهای آنلاین این بخش به صورت اتوماتیک انجام میشود. پس تقریبا غیرممکن است که این بخش را بخواهید به صورت مستقیم با دوستان خود به انجام این ماموریتها بپردازید و باید از دیگر روشها برای یافتن دوستان خود استفاده کنید.
شایان ذکر است که هر ماموریت محدودیت زمانی خود را دارد. اکثر مواقع محدودیت زمانی ۴۰ دقیقهای برای انجام ماموریتها تعیین شده است ولی اصلا جای نگرانی وجود ندارد؛ چرا هیچوقت به آخر محدودیت زمانی نمیرسید و بازی با اینکه سخت است، اما اتمام هر ماموریت بیشتر از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به طول نمیانجامد.
از رعد و برق سریع و سبک گرفته تا استایل های انیمه ، رنگ جدیدی به رنگ نقاشی داده اند و در کنار موارد اضافی مانند بازی های خوب تنظیم شده Assault Mission و دشمنان خلاق ، فریبنده ای به رنگ جدید داده اند. بسته خوشمزه برخی از جنبه های بازی – مانند منحنی دشواری آن و بسیاری از سیستم های سفارشی سازی اضافی – علامت آن را از دست نمی دهند ، اما اگر گرسنه هستید برای یک عمل RPG ، این بازی یک لذت بخش لذت بخش است.