واکنش منتقدان به فیلم ۱۹۱۷
فیلم انگلیسی در ژانر حماسی جنگی به تهیهکنندگی و کارگردانی سم مندس است که در سال ۲۰۱۹ اکران شد،فیلم در دوران جنگ جهانی اول در حال سپری است و نمرات عالی از سوی منتقدان دریافت کرده است. به بررسی دیدگاه منتقدان به فیلم می پردازیم.
در اوج دوران جنگ جهانی اول، به دو سرباز انگلیسی جوان به نام اسکافیلد و بلیک ماموریتی داده میشود؛ ماموریتی که غیرممکن بهنظر میرسد. آنها باید تمام تلاش خود را بکنند که در سریعترین زمان ممکن، از خاک دشمن عبور کنند و پیامی را که میتواند یک حمله مرگبار به صدها سرباز را متوقف کند، به محل مورد نظر برسانند؛ سربازانی که برادر بلیک هم در میان آنها قرار دارد.
واکنش منتقدان به فیلم ۱۹۱۷:
کیم هیوز (اوریجینال سین)
۱۰۰ از ۱۰۰
امکان ندارد که کسی بخواهد در رابطه با احساسات فوقالعاده زیاد و جنبههای روانشناسیای که در این فیلم وجود دارد، اغراق کند. مندس در تمام آن سنگرهایی که خدا آنها را رها کرده، وجود دارد و کنترل ماجرا را در دست میگیرد.
جانی اولکسینسکی (نیویورک پست)
۱۰۰ از ۱۰۰
یک اثر جنگی مدرنِ کلاسیک است و به جرئت یکی از بهترین آثار سینمایی سال جاری محسوب میشود.
جیم وجوودا (آی جی ان)
۹۵ از ۱۰۰
اثری که داستان آن در پشت خطوط دشمن جریان دارد و پر از هیجان و دلهره است. فیلم ۱۹۱۷ که سم مندس ساخت آن را برعهده داشت، فیلمبرداری باشکوه، سرعت پیشروی قاطعانه و درست، بازسازی زمان و مکان بسیار خوب را در خود دارد. مندس آنقدر هوشمند است که هیچوقت در داستانی با مقیاس بسیار بزرگ و اکشن که داستانی سریع هم دارد، از عناصر خیلی کوچک و صمیمی اصلا چشمپوشی نمیکند و حواسش به همه چیز هست.
بردلی گیبسون (فیلم ترد)
۹۰ از ۱۰۰
این جنگی است که در قالب تیراندازی اول شخص روایت میشود. به همین دلیل هم بهطرز فوقالعادهای میتواند مخاطب را در لحظه قرار دهد و هیجان را به او وارد کند.
جیمز براردینلی (ریل ویوز)
۸۸ از ۱۰۰
این فیلم به جرئت بهعنوان یکی از به یاد ماندنیترین تجربههای سال جاری انتخاب میشود.
پیتر دبروژ (ورایتی)
۸۰ از ۱۰۰
فیلمسازی مندس برخی اوقات میتواند خیلی حیرتانگیز باشد. او بیشتر از تکنیک و روش، به شخصیت توجه زیادی دارد. همین مورد هم باعث شده تا فیلم ۱۹۱۷ تبدیل به یکی از چشمگیرترین دستاوردهای سینمایی سال ۲۰۱۹ شمرده شود.
بری هرتز ( گلوب اند میل)
۷۵ از ۱۰۰
در رابطه با فیلم ۱۹۱۷ سم مندس که حول محور جنگ جهانی اول میچرخد، اینگونه میتوان گفت که این اثر، دقیقا همان تجربه سینماییای محسوب میشود که باید روی بزرگترین مقیاس ممکن به نمایش در بیاید.
پیتر سوبچنسکی (RogerEbert.com)
۶۳ از ۱۰۰
نشستن در سالن سینما و تماشای این فیلم، درست همانند زمانی است که فرد دیگری به مدت ۲ ساعتِ کامل در حال بازی کردن یک بازی ویدیویی است؛ بازیای که هیچ موضوع خاص و قانعکنندهای ندارد.
مانولا دارگیس | نیویورک تایمز
۵۰ از ۱۰۰
یک اثر جنگی که با دقت خیلی زیاد و براساس اصول توسط سم مندس ساخته شده است. کارگردان با این اثر جنگی، یکی از فاجعهبارترین بخشهای این دوران را تبدیل به تمرینی برای به نمایش گذاشتن فن نمایش خود استفاده کرده است.