بررسی بازی اساسینس کرید: یونیتی
داستان
در قرن هجدهم میلادی و در سال ۱۷۸۹ انقلاب خونین فرانسه آغاز می شود. زمانی که تمام شهر های فرانسه زیر ظلم و ستم اشرافیان و سلطنت قرار گرفته است و هیچ امیدی در دل مردم وجود ندارد. زنان قتل عام می شوند بدون هیچ رحمی و مردان به جای اینکه جلوی این فساد رو بگیرند فقط به تماشا می نشیند و ترس دل آن ها را فرا گرفته. و همۀ آن ها برای زنده ماندن دست به هر کاری می زنند.
آرنو ویکتور دوریان نام دارد که شخصیتی کاملاً جدید در این فرانچایز می باشد. در این سری همواره شخصیت پردازی کارکترها در این سری از اهمیت ویژهای برخودار بوده و یکی از نقاط قوت عناوین قبلی این فرانچایز شخصیت پردازی بسیار عالی التایر و ایزو بوده است.
آرنو (Unity)
شخصیسازی این نیز مانند گذشته همچنان در بازی اساسینس کرید یونیتی وجود خواهد داشت. برخلاف سابق با به پایان رساندن ماموریتها پول دریافت میکنید و میتوانید همان پول را خرج خرید وسایل جدید بکنید. تاثیرگذاری این لوازم بر گیمپلی این محسوس است به طور مثال یک شلوار جدید قابلیت مخفیکاری را بالاتر میبرد و یا یک بالاپوش Armor شما را افزایش میدهد. سلاحهای متعددی نیز با ویژگیهای گوناگون مانند گذشته در دسترس شما قرار دارند. باید یادآور شد فانتوم بلید اسلحهی جدید این سری است که به سرعت به سلاحی محبوب و کارآمد در ترورهای با فاصله و مخفی بدل خواهد شد.
آیتم ها
در بازی اساسینس کرید یونیتی پول را میتوان با انجام ماموریتهای فرعی مختلف یا باز کردن صندوقچههایی که در هر مکانی از نقشه وجود دارد را به دست آورد. صندوقچههایی که برخی از آنها قفل می باشند و باز کردن آنها مکانیزم جالبی دارد. بعضی از آنها تا سه قفل روی خود دارند و در ابتدای داستان برای باز کردن آنها به شانس احتیاج دارید.
با آزاد کردن اسکیل های مربوط به باز کردن این قفلها، باز کردن هر صندوقچهای به راحتی میسر خواهد شد. باز کردن درهای قفل شده در محیط بازی نیز به همین صورت می باشد. باز کردن این درها در برخی از ماموریتها میتواند راه را برای شما هموارتر کند یا شما را به آیتمهای درون محیط برساند.
شکست
بازی اساسینس کرید یونیتی . به طور اتفاقی نامعلوم شکستی برای یوبی سافت شد که هر چیزی که بود یوبی سافت هم آن را درک کرد، تا جایی که لیونل رینود، رئیس استودیو Montreal، بدون اشاره مستقیم به مشکلاتی که بازی اساسینس کرید یونیتی با آن مواجه شده است، اذعان کرده که این استودیو به منظور اتخاذ تصمیمات مهم،
برای ساخت نسخه بعدی Assassin’s Creed نیاز به زمان دارد:
“ما نیاز به زمان بیش تر برای کار بر روی فرانچایز اساسینس کرید داریم. استودیو Quebec تا به حال به صورت مجزا از استودیو Montreal بر روی این فرانچایز اساسینس کرید کار کرده اما در Montreal ما نیاز به زمان بیش تر داریم. ما هر ساله تعداد زیادی بازی از سری اساسینس کرید عرضه می کنیم و در حال حاضر نیاز به زمان بیش تر برای اتخاص تصمیمات مهم و همچنین تست و ارزیابی موارد مختلف داریم.”
نورپردازی
نورپردازی بی نظیر بازی، یوبی سافت حتی به کوچکترین ریزه کاری ها در این بخش نیز توجه کرده است. سایه زنی ها در بازی در اوج کیفیت قرار دارند و به طور کامل گیمر را درون خود جای می دهد. نور خورشید، جهت تابش آن، تاثیر آن بر کم دیده شدن نور مهتابی های بزرگ خانه های اشرافی، همه دست به دست هم می دهند تا یک عنوان بی نظیر در بخش نورپردازی را شاهد باشیم.
بخش انلاین
حذف بخش آنلاین از بازی سبب شده تا شاهد یک همکاری جذاب از نوع اساسینس برای اولین بار در سری شد. در این حالت برای اکثر مراحل بازی این قابلتی در نظر گرفته شده که بازیکنان تا سقف چهار نفر گروههایی را متشکل از اساسینس ها تشکیل داده و به انجام مراحل بپردازند.
ویژگی های بازی اساسینس کرید یونیتی
۱- جمعیت مردم در بازی
یکی از بهترین Crowd Tech ها و سیستم NPC ها رو در بازی داره که در هر صحنه خواهد توانست بیشتر از ۱۰۰۰ NPC و شخصیت رو با AI (هوش مصنوعی) خیلی قوی دیده شوند و هر کدام جدا از هم یا با هم به رفتار و اعمال شما عکس العمل نشان میدهند و خود این NPC ها و مردم در مواقع مختلف مراحل و ماموریتهای مخصوص رو برای شما ایجاد میکنند.
حل معماها و قتل ها که هر کدوم چالش های خاصی رو برای شما ایجاد می کنند اما متاسفانه هنوز کمی screen tearing و افت فریم در دمو ها دیده میشد که دیگه جزو چاشنی AC شدن و امیدواریم برطرف بشن
۲- سیستم حرکت
به نظر میاد که تیم اصلی سیستم free-running و دویدن و بالارفتن بازی رو از سر ساختن و بسیاری از مکانیزمهای اصلی رو تغییر دادن که از این جمله می توانیم به حرکتهای پارکور مانند و افقی حرکت کردنش اشاره کرد که همان طوری که تیم اصلی گفتن خودش باعث میشه که وقتی که از یک ساختمان بلند بالا رفتین دیگه همه جا دنبال haystack جستجو نکید و با حرکتهای مختلف به راحتی پایین بیایید و انیمیشن ها و حرکت های جدید و قدیمی نیز از سر طراحی و روان تر دیده میشوند
۳-سیستم Upgrade، شخصی سازی جدید
سیستم آپگرید و شخصی سازی بازی پیچیده تر و گسترده تر از قبل شده و کمی حالت RPG روی آورده به این صورت که شما در طول بازی با کسب skill point های مختلف در طول مراحل، میتونید به آپگرید شخصیت خود در ۳ شاخه کامبت و مخفی کاری و گشت کذار بپردازید.
خیلی از خود وسایل skill bonus های خاص خودشون رو دارند که به علاوه میتونید به تغییر رنگ یا outfit و لباس خودتون بپردازید و اهمیت این سیستم اینه که در طول بازی با مراحل و چالش های متفاوت روبرو میشد که به این توانایی ها نیازمندند و علاوه بر این در Co-Op میتونید تیم خودتون رو بر اساس همین skill ها تنظیم کرده.
۴-ساختار مراحل اصلی و جانبی
ساختار مراحل بازی نیز به طور باور نکردنی جذاب تغییر کرده به این صورت که در بازیهای قبلی یک سری goal و هدف داده میشد و شما باید فقط بر اساس همون ها مراحل رو انجام بدید که یک حالت کلیشه ای ایجاد میکرد اما در یونیتی شما به کمک AMM یا مکانیک سازگاری مراحل میتونید اونجور که میخواید مراحل رو به پایان برسانید.
برای مثال: زمانی که به شما میگه دنبال یک شخص بروید شما میتونید اون رو همراهی کنید یا اگه گمش کردید ممکنه هدف به پیدا کردنش تغییر پیدا کنه یا اگر هدف شما در یک اعتراض مردمی کشته شد میتونید بدن او رو بگردید تا نامه ای پیدا کنید که بفهمید کجا میرفت که این ها همه باعث آزادی در گیم پلی و تنوع بازی خواهد شد.