تلفن همراه

شیائومی از کسانی که قابلیت میموجی را کپی برداری از مموجی اپل می‌دانند شکایت می‌کند

به تازگی شیائومی از سری جدید گوشی‌های هوشمند خود با نام Mi CC9 رونمایی کرده است که از قابلیتی به نام Mimoji بهره می‌برند و کاربران با استفاده از  دوربین این گوشی می‌توانند آواتار مجازی خود را بسازند. بدون شک نام این قابلیت و عملکرد آن شباهت بسیاری با قابلیت Animoji اپل دارد، اما شیائومی کاربرانی که به این موضوع اشاره می‌کنند را تهدید به شکایت کرده است.

شاید برند شیائومی در بازار آمریکا چندان شناخته شده نباشد، اما بدون شک یکی از شرکت‌های محبوب و شناخته شده تولید کننده گوشی‌های هوشمند در کشور‌های آسیایی و اروپایی است. حال این برند چینی محبوب به تازگی از گوشی هوشمند Mi CC9 رونمایی کرده است که از قابلیتی با نام Mimoji پشتیبانی می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد که با استفاده از دوربین سلفی آواتار مجازی خود را بسازند.

این قابلیت اولین بار توسط اپل برای گوشی آیفون X با نام Animoji معرفی شد و سپس توس سایر شرکت‌های با نام‌های مختلف اما با عملکردی مشابه مورد استفاده قرار گرفت. این قابلیت با نام‌های مختلفی بارها توسط شرکت‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفته است؛ به طور مثال سامسونگ نام قابلیت را AR Emoj و هواوی Qmoji گذاشته است، حتی اخیراً شرکت اوپو از این قابلیت با اسم ۳D Omoji در گوشی‌های هوشمند جدید خود استفاده کرده است.

 

طرفداران گوشی‌های آیفون همواره معتقدند که این شرکت‌های برای ساخت این قابلیت از فناوری Animoji اپل کپی برداری کرده‌اند و خود شرکت هم نظر مشابهی با کاربرانش دارد، اما به نظر می‌رسد که کمپانی شیائومی نسبت به این موضوع کمی حساس شده است و کاربرانی را که در خصوص کپی بودن آواتارهای Mimoji شیائومی از Memoji اپل بحث می‌کنند را تهدید به شکایت کرده است.

شیائومی در روزهای گذشته با انتشار بیانیه‌ای ادعاهای منتشر شده مبنی بر کپی بودن آواتارهای میموجی از مموجی اپل را محکوم کرده است و کاربرانی که راجع به این موضوع بحث می‌کنند با تهدید به شکایت کرده است؛ در نهایت این موضوع خنده دار است و انتشار بیانیه با هدف تهدید کاربران توسط یک شرکت بزرگ مانند شیائومی حرکت آماتوری و بچگانه‌ای به نظر می‌رسد.متن بیانیه شیائومی در خصوص آواتارهای ساخته شده برای قابلیت Mimoji:

بر اساس بازرسی‌های درون سازمانی انجام شده شواهد نشان می‌دهند که میموجی‌های ما به هیچ عنوان از اپل تقلید نشده است. ما در زمان معرفی نسخه دیسکاوری از شیائومی ۸، میموجی را معرفی کردیم و در آخرین نسخه آن المان‌های چهره شرقی را در آن گنجاندیم. در حال حاضر ۱۶۵ المان هستند که می‌توان آن‌ها را به میلیون‌ها روش مختلف با هم ترکیب کرد.

 

تا جایی که اطلاع داریم مموجی اپل قابلیت ساخت اتوماتیک آواتار را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهند و این یعنی محصولات ما تفاوت‌های اساسی با هم دارند. ما عمیقا به مالکیت معنوی احترام می‌گذاریم و شدیدا مخالف تقلید هستیم. اگر کسانی که ما را متهم به کپی از محصولات دیگر کرده‌اند بتوانند این موضوع را ثابت کنند ما مراتب عذرخواهی خود را اعلام کرده و با افراد مسئول برخورد خواهیم کرد. اما اگر آن‌ها نتوانند ادعای خود را ثابت کنند ما با آن‌ها و افراد دیگری که پشت قضیه هستند برخورد قانونی خواهیم کرد.

 

منبع
شهر سخت افزار
0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا