Rainbow Six Siege احتمالا در آینده Free to Play شود
به تازگی لروی آتاناسوف ، کارگردان بازی، در رویداد Six Invitational صحبتهایی در مورد بازی انجام داده است و حتی احتمال رایگان عرضه کردن آن را رد نکرده است. البته قیمت عرضهی Rainbow Six Siege تنها در دست آتاناسوف و تیم توسعهدهندهی بازی نیست.
ایشان در این باره گفته است:
این تصمیم به یوبیسافت بستگی دارد. فکر کنم من و تیم سازندهی بازی، تا حدودی خواستار رایگان شدن بازی هستیم. شما به یک سری ویژگی خاص برای تبدیل شدن به یک بازی رایگان خوب نیاز دارید. یکی از این ویژگیهای مهم، مبارزه با Smurfing است.
Smurfing به خرید حسابهای کاربری تازهکار جهت مقابله با بازیبازان سطح پایینتر گفته میشود. اخلاقی بودن یا نبودن Smurfing، یکی از بحثهای طولانی در زمینهی بازیهای چندنفره است. ولو (Valve) سال گذشته بیش از ۱۷۰۰۰ حساب کاربری را به جرم Smurfing در Dota 2 مسدود کرد. اپیک گیمز نیز سیاستهای قاطعی در برخورد با Smurfing در Fortnite دارد. Overwatch هم با اینکه بازیبازان را به خاطر داشتن چند حساب کاربری جریمه نمیکند، اما شکست عمدی ممکن است به مسدود شدن حساب شما منجر شود. داشتن چند حساب کاربری در Rainbow Six Siege هم جریمهای در بر ندارد، اما آتاناسوف معتقد است که باید این پدیده را ریشهکن کرد، چرا که باعث ایجاد محیط ناعادلانهای میشود:
چیزی که برای ما مهم است، این است که هر چه سریعتر بفهمیم چه گیمرانی مهارت بالایی دارند. مشکل اصلی این است که اکنون برخی از گیمران سطح Diamond، میتوانند با گیمران سطح Copper بازی کنند.
در حال حاضر Rainbow Six Siege مهارت شما را از طریق درصد پیروزیها میسنجد. متغیری که خیلی راحت با شکستهای عمدی میتوان آن را دور زد. آتاناسوف و تیمش قصد دارند تا این شرایط را با در نظر گرفتن آمار مهارتی بیشتر، تغییر دهند. به عنوان مثال، حساب کاربری تازهای که نرخ Kill/Death چهار را دارد، اما نرخ پیروزی و شکست ۰٫۲ برای او ثبت شده است، به عنوان حساب کاربری Smurfing شناخته میشود. ولو که از همین سیستم برای Dota 2 استفاده میکند، سال گذشته اقداماتی را جهت مقابله با Smurfing انجام داد.