تلفن همراهشیائومی

بررسی گوشی همراه Xiaomi mi 5

ممکن است شما تصوراتی درباره کیفیت ساخت تلفن های چینی کم هزینه داشته باشید ، اما در این مورد از شما می خواهم که آنها را کنار بگذارید. Mi5 از هر نظر کاملاً محکم است و هیچ چیز در مورد آن دلیل بر این باور نیست که دستگاهی با رده بالا نیست.قاب فلزی به نظر می رسد و احساس می کند که ممکن است توسط سامسونگ طراحی شده باشد ، در حالی که صفحه نمایش ۵.۱۵ اینچی آنقدر به لبه های گوشی نزدیک می شود که تعجب می کنید چگونه Xiamoi توانست چنین شگفتی را بسازد.

طراحی

صفحه نمایش

نمایشگر محصول ۵.۱۵ اینچی است و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی دارد. عملکرد شیائومی در جای‌گذاری نمایشگر به‌حدی خوب بوده که این گوشی حال و هوای گوشی ۵ اینچی را به کاربر القا می‌کند.روشنایی (Nit) نمایشگر ۶۰۰ است؛ یعنی شیائومی می ۵ می‌تواند زیر نور بسیار خوب عمل کند. البته این قابلیت فقط به‌دلیل نیت محصول نیست، بلکه تکنولوژی Sunlight Display نیز باعث می‌شود نور نمایشگر زیر نور آفتاب بسیار بیشتر از سایر گوشی‌ها باشد و کاربر هنگام نگاه کردن به نمایشگر زیر نور خورشید با مشکل خاصی روبرو نمی‌شود. 

۷۳ درصد از پنل جلویی گوشی به نمایشگر اختصاص یافته که این عدد نشان می‌دهد کاربر هنگام استفاده از می ۵ تجربه‌ای بسیار خوب خواهد داشت و از زیبایی می ۵ نیز لذت خواهد برد. روشنایی این نمایشگر در حداکثر مقدار خودش می‌تواند به ۶۲۸ نیت و در حداقل به ۰.۷ نیت برسد که عملکردی فوق‌العاده محسوب می‌شود. با این مقدار حداقل روشنایی، کار کردن با این گوشی در محیط‌های تاریک و هنگام شب به راحتی و بدون هیچ مشکلی انجام می‌پذیرد.

Xiaomi mi 5

کنتراست

کنتراست گوشی Xiaomi mi 5 با این‌ که به اندازه کنتراست در پنل‌های امولد سامسونگ نیست اما با مقدار ۱۲۲۷ یکی از بهترین‌ها در این بخش محسوب می‌گردد. رنگ‌های تولید شده توسط نمایشگر می ۵ نزدیک به واقعیت بوده و این پنل سعی دارد صحیح‌‌ترین رنگ‌ها را به نماش بگذارد. روشنایی مناسب و شارپنس بالای آن یک ترکیب عالی را در این بخش ایجاد کرده است. 

اما نه بسیار روشن بنظر می رسند. رنگ های قرمز دقیق نشان داده می شوند و دارای درخشندگی غیر واقعی نمی باشند. رنگ مشکی نیز بسیار عمیق می باشد رنگ های روشن و سفید نیز بسیار خوب بنظر می رسند و هیچگونه تغییر رنگی در آنها مشاهده نمی شود. تنها نکته ای که صفحه نمایش های آمولد از آن بهره می برند طراوتی است که در تصاویر آنها وجود دارد

Xiaomi mi 5

دوربین

 دوربین پشتی این گوشی مجهز به سنسور ۱۶ مگاپیکسلی سونی IMX 298 می باشد. این سنسور مجهز به تثبیت کننده تصویر می باشد و اگر بخواهیم دوربین این گوشی را از لحاظ تعداد پیکسل با سایر گوشی ها مقایسه کنیم باید بگوئیم که گوشی Mi 5 شیائومی دارای تعداد پیکسل بیشتر نسبت به گلکسی S7 سامسونگ و آیفون ۶S می باشد و تعداد پیکسل آن با گوشی LG g5 برابر می باشد.

همانطور که در تصاویر نمونه گرفته شده با این گوشی مشاهده می کنید رنگ ها بسیار واقعی می باشند و جزئیات بخوبی قابل تشخیص می باشند هرچند برخی از رنگ های روشن کمی اشباع به نظر می رسند اما این مسئله برای بسیاری از کاربران قابل تشخیص نخواهد بود و کاربران از تصاویر ثبت شده لذت خواهند برد. تصاویر ثبت شده در حالت ماکرو نیز بسیار فوق العاده بنظر می رسند. پسزمینه نیمه شفاف تصاویر به آسانی قابل دسترسی می باشد و برخلاف گوشی هواوی p9 شما لازم نیست که از حالت ویژه ای استفاده کنید تا بتوانید تصاویری با این افکت ثبت کنید.

AndroidPIT-xiaomi-mi5-1650

نویز بالا و از دست رفتن جزئیات در محیط‌های تاریک باعث می‌شود تا تفاوت بیش از پیش احساس شود. البته با توجه به قیمت شاید منطقی نباشد که دوربین این گوشی را با گوشی‌های پرچمدار امسال مقایسه کنیم. از طرفی کیفیت پایین‌تر در مقایسه با پرچمداران امسال به معنای داشتن کیفیت بد نیست و به طور کلی می‌توان عملکرد دوربین گوشی را در حد و اندازه‌ی پرچمداران سال قبل مانند گلکسی اس ۶ دانست.اما تفاوت اصلی با دیگر گوشی‌های در بخش فیلم‌برداری مشخص می‌شود. دوربین می ۵ در بخش ویدیو ضعیف عمل کرده و تصاویر در آن جزئیات کمی دارند. 

فیلمبرداری

ویدئوهای ثبت شده با کیفیت ۱۰۸۰p و با فریم ریت ۶۰ فریم برثانیه بسیار بهتر از کیفیت قبلی بنظر می رسند اما بطور مشخص جزئیات کمتری در این کیفیت قابل تشخیص می باشد. در جلوی گوشی Xiaomi mi 5 یک دوربین سلفی با سنسور ۸ مگاپیکسلی وجود دارد که می تواند تصاویر فوق العاده ای را برای شما ثبت کند البته نمی توان تصاویر ثبت شده را با گوشی HTC 10 مقایسه کرد اما با این حال تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی گوشی MI 5 شیائومی یکی از بهترین ها در محدوده قیمتی خود می باشد.

Xiaomi mi 5

سخت افزار

Xiaomi mi 5  دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ شرکت کوالکام می باشد و در کنار این پردازنده از ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است. نسخه بعدی دارای ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی می باشد و CPU و رم آن مشابه نسخه پایه می باشد با این تفاوت که سرعت پردازش پردازنده آن بیشتر می باشد. سومین نسخه از این گوشی بعنوان آخرین مدل آن دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم می باشد. پردازنده این مدل نیز همان اسنپدراگون ۸۲۰ اما با سرعت پردازش بسیار بالاتر می باشد.

با وجود اینکه کاربران همیشه به دنبال سخت افزار قدرتمندتر می گردند اما باید گفت که نسخه پایه گوشی MI 5 با در نظر گرفتن پردازنده، رم و حافظه داخلی خود برای بسیاری از کاربران کافی می باشد اما با این حال اگر سخت افزار قدرتمندتری می خواهید می توانید سایر مدل های این گوشی را خریداری کنید. شما با این گوشی می توانید هرکاری را حتی انجام بازی های گرافیکی را به آسانی انجام دهید. پردازنده گرافیکی Adreno 530 این گوشی می تواند تمامی بازی های گرافیکی موجود در بازار را بدون کوچکترین مکس و مشکلی اجرا بنماید.

سایر اعضای تیم پردازشی پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۳۰ و حافظه رم ۳ (یا ۴ گیگابایتی) هستند. در کنار این تیم سخت‌افزاری فوق‌العاده حافظه داخلی قرار دارد. شیائومی از نظر حافظه داخلی می ۵ را به سه دسته تقسیم کرده است: ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی. نسخه‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی با حافظه رم ۳ گیگابایتی همراه‌اند و نسخه ۱۲۸ گیگابایتی (می ۵ پرو) به حافظه رم ۴ گیگابایتی مجهز است.

AndroidPIT-xiaomi-mi5-1650

USB-C

من به طور کلی در مورد USB-C بسیار ناراحت هستم ، زیرا در این مرحله تفاوت زیادی از توانایی اتصال کابل به هیچ وجه وجود ندارد. در دراز مدت USB-C چیز خوبی خواهد بود ، اما شما نمی گویند وقتی تلفن شما در محل کار صاف است و شارژر خود را در خانه رها کرده اید.


یکی از ویژگی های من در مورد من خیلی دور از ذهن نیستم ، اسکنر اثر انگشت در جلوی Mi5 است که در زیر دکمه خانه پنهان است.من در ابتدا به این نتیجه رسیدم که این نوعی جادو است – یا آن اصلاً اثر انگشت من را اسکن نمی کند ، و کل این کار نوعی شوخی بود. چرا این را می گویم؟ از آنجا که آنقدر سریع است که من به راحتی باور نمی کردم که بتواند هر چیزی را اسکن کند.

AndroidPIT-xiaomi-mi5-1650

نظریه من به سرعت رد شد ، با این وجود ، با استفاده از انگشت متفاوتی برای امتحان و ورود به تلفن – کارایی نداشت. بنابراین اسکنر اثر انگشت در واقع ، بسیار کارآمد است. من انتظار آن را نداشتم – گرچه شاید من هم باید داشته باشم ، زیرا اکثر اسکنرهای اثر انگشت این روزها سریع هستند و خوب کار می کنند.جک هدفون در قسمت بالای گوشی قرار دارد و در کنار آن یک بلستر IR است که هرگز از آن استفاده نخواهید کرد. اگر واقعاً می خواهید از آن استفاده کنید ، می تواند برای کنترل تلویزیون شما استفاده شود – اما شما یک ریموت برای آن دارید ، و من هنوز متقاعد شده ام که این نوع قابلیت های اضافی دارای ارزش زیادی است.

رابط کاربری

گوشی MI 5 شیائومی مجهز به اندروید ۶ (مارشملو) می باشد. بر روی این گوشی play store گوگل نصب شده و اگر برای شما قابل تشخیص نمی باشد باید بگوئیم رامی که بر روی این گوشی نصب شده است اختصاصی سازی شده توسط خود شیائومی می باشد. 

عمر باتری

گوشی هوشمند Xiaomi mi 5 مجهز به یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری غیرقابل جداسازی می باشد که با یکبار شارژ کامل می تواند پاسخگوی یک روز استفاده شما باشد حتی اگر دارای مصرف زیادی باشید احتمالاً با ۱۰ تا ۱۵ درصد شارژ اضافه در آخر شب مواجه شوید که باید گفت این عملکرد فوق العاده می باشد. 

گوشی Xiaomi mi 5
0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا