واکنش منتقدان به فیلم Les Misérables 2019
بینوایان فیلم درام به کارگردانی لاج لی است. این فیلم برای رقابت در بخش اصلی جشنواره کن ۲۰۱۹ برگزیده شد،به بررسی فیلم بینوایان با ما همراه باشید.
داستان
استفانه که اخیرا از شربورگ آمده است، به تشکیلات ضد جنایت که در مونفرمی در جریان است، میپیوندد؛ یک منطقه حساس که در حومه شهر پاریس قرار دارد. او با کریس و گوادا متحد و جفت میشود؛ زیرا روشهای آنها برخی اوقات «خاص» هستند. او خیلی زود توانست متوجه شود که تنش خاصی بین گروههای مختلف محله وجود دارد و این میتواند باعث دردسر شود. بعد از گذشت مدتی دیگر شرایط غیرقابل کنترل میشود و نیروهای پلیس هم در تلاش هستند تا مردم را دستگیر کنند. در همین حین هم یک پهباد فیلمبرداری، از تک تک حرکات آنها فیلم میگیرد.
دیدگاه منتقدان به فیلم بینوایان
جو مورگنسترن (وال استریت ژورنال)
۱۰۰ از ۱۰۰
این فیلم به مرور زمان جذب کننده، تهذیب کننده، ترسناک و برخی اوقات هم خندهدار میشود. این فیلم به طرز باورنکردنیای، جو و هیجان حاکم بر یک گروه چند دسته و چند قومیتی را نشان میدهد؛ کسانی که خشمشان علیه بیعدالتی و غفلت، آنها کنار یکدیگر جمع کرده است تا برای هدفی مشترک تلاش کنند.
آنتونی لین (نیویورکر)
۹۰ از ۱۰۰
ویکتور هوگو باید این فیلم را تماشا کند و گریه کند.
دیوید فیر (رولینگ استون)
۸۰ از ۱۰۰
بهطور کلی، لاج لای بازیگر محسوب میشود که تعداد انگشتشماری، آثار کوتاه در رزومه کاری خود دارد؛ برای مثال اثری که حول محور سزار میچرخید و در سال ۲۰۱۷ هم نامزد دریافت جایزه شد و پایه و اساس این فیلم هم محسوب میشود. بااینحال، لاج لای به خوبی توانست چشماندازها، خرده فرهنگها و داستانهای مختلف و جذابی را درست همانند یک کارگردان حرفهای به نمایش بگذارد.
فیل دی سملین (تایم اوت)
۸۰ از ۱۰۰
این فیلم توانست آغاز کار فوقالعاده چشمگیری را برای کارگردان تازهکارش رقم بزند. این فیلم از لخاظ بصری از ابتدا تا انتها شما را درون خودش غرق میکند.
جانی اولکسینسکی (نیویورک پست)
۷۵ از ۱۰۰
این فیلم یک ارتباط احساسی قوی با رمان غول پیکر ویکتور هوگو دارد؛ داستانی که تبدیل به یک موزیکال برادوی، فیلمها و سریالهای مختلفی شده است. این نسخه درباره یک سری پاریسیهای مظلوم و بیگناه است که توسط نیروهای پلیس لجوج تحت تعقیب و مورد آزار قرار میگیرند. حالا ما در این داستان، یک سری پیچیدگیهای مخصوص به قرن ۲۱ را هم داریم؛ نوجوانانی که پهبادهای فیلمبرداری دارند، اعضای انجمن برادری مسلمانان (اخوان المسلمین) و یک سیرک رومی.
الیسون شو میکر (ای وی کلاب)
۷۵ از ۱۰۰
این فیلم ظریف نیست. خوشایند هم نیست. بسیار خشمگین و صادقانه است. ویکتور هوگو قطعا این فیلم را تایید میکرد.
دیوید ارلیچ (ایندی وایر)
۷۵ از ۱۰۰
بخش پایانی داغ و چشمگیر فیلم لای آنقدر قدرتمند است که ضعفها و مشکلاتی را که در مسیر رسیدن به این پایان وجود داشت، بهصورت کامل از بین میرود.
گای لاج (ورایتی)
۶۰ از ۱۰۰
این فیلم در تلاش بلند پروازانهی خود، سعی دارد که اضطرابهای خشن افراد هر دو جبهه قانون را به سمت دراماتیک شدن بکشاند. فیلم بینوایان با داستان خود روی یک سری مسائل ریسک کرده است.