تلفن همراه

بررسی گوشی همراه LG V20

این نسخه کوچکتر و مقاوم در برابر آب V20 است. این هتل از همان فضای داخلی برخوردار است ، هرچند که به طرز عجیبی ، گفته می شود تقریبا ۷۰۰ دلار قیمت دارد. صرف نظر از این ، این دستگاه رمان سرانجام راهی سرزمین جدید می شود.

علاوه بر این ، ویژگی های قطره ای از نسل قبلی خود را که ما دوست داشتیم ارائه می دهد ، اما جایگزین طرح ناهموار می شود که ما آنقدر دوست نداشتیم با ظاهری دقیق تر. صفحه دوم امضای آن نیز به عقب برگشته است و گزینه های بیشتری برای شخصی سازی نسبت به گذشته دارد.

برای کسانی که به دنبال یک تلفن هوشمند اندرویدی توانمند هستند ، V20 به این تماس پاسخ می دهد و به راحتی در لیگ برخی از گزینه های قدرتمند دیگر در آنجا قرار می گیرد ، مانند گلکسی نوت ۷ کوتاه سامسونگ و حتی آیفون ۷ پلاس. با این حال ، گوگل پیکسل جدید از V20 با تراشه Snapdragon 821 خود پیشی گرفته است.

طراحی

پنل پشتی گوشی LG وی ۲۰ کاملا از فلز ساخته شده و تنها بخش‌های بالا و پایین آن پلی کربناتی است. خبری از فریم در این گوشی نیست و قاب پشتی به‌گونه‌ای طراحی شده که تا لبه‌های صفحه‌نمایش کشیده می‌شود. باوجود حذف قاب پلاستیکی و آن طراحی شیاردار قاب پشتی، باز هم V20 به درجه‌های نظامی تجهیز شده و در برابر سقوط مقاوم است.

LG V20 گوشی خوش‌دستی است و خوش‌ساخت هم به نظر می‌رسد. رنگ صورتی گوشی در اختیار ما قرار داشت و فکرش را نمی‌کردیم این رنگ تا به این حد زیبا باشد. به لطف جنس خوب بدنه هیچ اثرانگشتی روی بدنه باقی نمی‌ماند و درعین‌حال گوشی به همین راحتی سر نمی‌خورد. قسمت های بالا و پایین این گوشی از پلی کربنات سیلیکون ساخته شده است ، ماده سختی که LG با اطمینان دارد می تواند بیش از چند ضربات به همراه داشته باشد. اکنون که یک واحد خرده فروشی نهایی در دفتر داریم ، خودمان آن را امتحان کرده ایم و از نتیجه راضی هستیم.

ACE3_131296864128804268CaWMgeokCL LG V20

درگاه

شما به جز بلستر IR و میکروفونی که در ضبط صدای ۲۴ بیت با سرعت ۴۸ کیلوهرتز کمک می کند چیزهای دیگری در قسمت بالای گوشی پیدا نخواهید کرد – یک ویژگی برجسته و جذاب برای تلفن های هوشمند و یک علامت ضعف آن برای شنوایی.در پایین آن ، گرمترین نقطه صحبت امسال ، جک هدفون ۳.۵ میلی متری را در کنار درگاه شارژ USB-C ، میکروفون و بلندگو شلیک کنید. سرانجام ، دکمه های حجم آن کمی در سمت چپ آن قرار دارند و به اندازه کافی قابل تشخیص هستند که بدون نیاز به شکار در آنها احساس می کنند.

در نگاه اول ، صفحه نمایش ال جی V20 به همان اندازه خیره کننده به نظر می رسد . دلیل این امر این است که صفحه نمایش ۵.۷ اینچی گوریلا گلس ۴ تحت پوشش آن ، همچنان با وضوح  ۲۵۶۰*۱۴۴۰ (QHD) با ۵۱۳ پیکسل در اینچ (PPI) ، فشار می آورد و هنگامی که ۱۶۰ x اضافه می کنید ، ۵.۹ اینچ از املاک مورب را دراز می کنید. صفحه نمایش دوم ۱ resolution 040 با وضوح ۲.۱ اینچ می باشد. اگر شما به یک تلفن کوچک مانند iPhone SE عادت دارید ، این تنظیم کاملاً خواهد بود.

چرا LG همانطور که در اواخر Samsung Galaxy Note 7 مشاهده می شود ، گوریل گلس ۵ را انتخاب نکرد؟ هیچ دلیل خاصی به این دلیل داده نشده است ، اما ال جی اظهار داشت که برای اطمینان از دوام آن ، کمی ضخیم تر از حد طبیعی است. صرف نظر از این ، در حین آزمایش ما بسیار خوب بوده است.

صفحه نمایش

یک نمایشگر ۵.۷ اینجی QHD با فناوری IPS LCD مجهز است و در هر اینچ آن شاهد ۵۱۳ پیکسل ناقابل هستیم. این نمایشگر بزرگ توسط نسل چهارم از شیشه‌های گوریلا محافظت می‌شود. در بالای نمایشگر اصلی، یک نمایشگر ثانویه ۲.۱ اینچی با رزولوشن ۱۶۰ در ۱۰۴۰ پیکسل حضور دارد که قرار است عصای دست شما باشد و اعلانات، ساعت و تاریخ، کلیدهای میان‌بر و… را به نمایش بگذارد.

البته این نمایشگر دوم آن چیزی نیست که همه از دیدنش به وجد بیایند و حتی در اکثر مواقع خودتان می‌بایست به طرف مقابل نشان دهید که این محصول به دو نمایشگر مجهز است و بخش اضافی بالا، یک نمایشگر ثانویه بوده و از نمایشگر اصلی جداست. به عنوان اولین تلفن با اندروید Nougat از پیش نصب شده ، ویژگی چند وجهی تعارف عالی برای صفحه نمایش دوم است. اکنون ، شما قادر خواهید بود کارهای بیشتری را بدون وقفه در صفحه انجام دهید ، یا از یک بازی تمام صفحه لذت ببرید بدون اینکه اعلان هایی در راه نمایش هدست قرار بگیرند.

صفحه نمایش دوم

صفحه دوم ممکن است ابتدا به نظر می رسد چیزی بدرد بخوری نباشد ، اما واقعاً مفید است که یک مکان اختصاصی برای مشاهده اطلاعات ضروری بدون ظاهر برنامه یا حتی بیدار کردن تلفن برای آن موضوع داشته باشید.پنل مورد استفاده در این نمایشگر از نوع IPS LCD است و در هنگام روشن بودن نیاز دارد تا تمامی پیکسل‌ها را روشن نگه دارد. این مورد باعث می‌شود تا در حالت استندبای و در هنگام نمایش ساعت و موارد دیگر در این نمایشگر، بخش‌های مشکی رنگ این صفحه نمایش نیز روشن باشند و باتری مصرف کنند.

در حالی که پنل‌های امولد تنها در بخش‌های روشن صفحه نمایش، پیکسل‌ها را روشن کرده و در بخش‌های مشکی نیازی به روشن کردن پیکسل ندارد که اگر از این پنل در صفحه نمایش دوم بهره برده می‌شد، مصرف باتری نیز کمتر می‌شد. با این حال این پنل در طول یک روز بین ۱۰تا ۱۵ درصد از باتری را مصرف خواهد کرد.

lg-v20-h990_argento_4 LG

دوربین

گوشی LG وی ۲۰ دارای دوربین‌های اصلی ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی به ترتیب با زاویه دید ۷۵ و ۱۳۵ درجه و دیافراگم f/1.8 و f/2.4 بوده که به نظر می‌رسد دقیقاً همان ماژول استفاده شده در G5 باشد. در این‌جا اما ال‌جی از فناوری Steady Shot 2.0 استفاده کرده که مانند گوشی پیکسل گوگل از اطلاعات ژیروسکوپ برای لرزش‌گیری الکترونیکی استفاده می‌کند؛ خوشبختانه کماکان لرزش‌گیر اپتیکال OIS نیز وجود دارد. به گفته ال‌جی EIS جدید می‌تواند در جبران لرزش‌ها دو برابر سریع‌تر از V10 عمل کند.

فبلت جدید ال جی به یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با لنز عریض ۷۵ درجه ای، گشادگی دریچه دیافراگم f/1.8 و سنسور ۱/۲.۸ اینچی مجهز است. مثل G5 (بررسی دیجیاتو) یک دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی با لنز عریض ۱۳۵ درجه ای هم در کنار این دوربین حضور دارد که از سنسور ۱/۴ اینچی و f/2.4 بهره می برد و در مجموع کیفیت پایین تری دارد.

lg-v20-h990_argento_4 LG

دوربین جلوی «وی ۲۰» هم مثل نسل قبلی ۵ مگاپیکسلی است و سازنده بر خلاف G5 دوربین ۸ مگاپیکسلی را برای آن در نظر نگرفته است، اما در عوض امکان ثبت عکس هایی با عرض ۱۲۰ درجه با این دوربین وجود دارد.

عکاسی سلفی با V20 بسیار لذت بخش است و از این لحاظ ایراد خاصی نمی‌توان به این پرچم‌دار وارد کرد. شما می‌توانید با بالا آوردن دست خود و جمع کردن آن بدون آنکه حتی نمایشگر را لمس کنید، مشغول عکاسی به صورت سلفی شوید که در نوع خود جالب است. البته اگر دوبار پشت سر هم این کار را انجام دهید، می‌توانید ۴ عکس سلفی را پشت سرهم به ثبت برسانید.

lg-v20-h990_argento_4 LG

سخت افزار

LG وی ۲۰ از تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام به همراه ۴ گیگابایت رم استفاده کرده است. جهش از اسنپ‌دراگون ۸۰۸ در V10 به ۸۲۰ در V20 بزرگ است و اگر قصد مقایسه این دو مدل را داشته باشید پرچم‌دار جدید ال‌جی بسیار بهتر عمل خواهد کرد.

ال‌جی همچنین از فناوری‌های Vulkan 3D API نیز استفاده می‌کند که در دل اندروید ۷ نوقا گنجانده شده است. این API جدید از نوع Low Level بوده و باعث می‌شود بازی دسترسی نزدیک‌تری به پردازنده گرافیکی داشته باشد و به این ترتیب عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد. چنین فناوری را پیش از این در بازی‌های PC مثل DOOM یا DotA 2 دیده بودیم اما بازی‌سازان موبایلی هم مشغول آماده‌سازی بازی‌های خود با این API هستند. 

lg-v20-h990_argento_4 LG

رابط کاربری

گوشی LG وی ۲۰ به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۷ معرفی و عرضه شد. رابط کاربری مخصوص ال‌جی روی این گوشی نصب شده و ظاهری کاملا متفاوت نسبت به گوشی‌های حاوی اندروید خام برای آن به همراه آورده است. دو سال قبل رابط کاربری ال‌جی بسیار بچه‌گانه بود، اما طی این دو سال تغییرات بسیار خوبی در این رابط کاربری از یک گوشی به گوشی دیگر صورت گرفته که آن را به استانداردی نزدیک‌تر کرده که بین رابط کاربری‌های برندها وجود دارد.

عمر باتری

گوشی LG وی ۲۰ اتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی داشت. عملکرد باتری آن دستگاه چندان خوب نبود و به همین دلیل ال‌جی به فکر افتاده تا از باتری پرظرفیت‌تری بهره ببرد. در V20 از باتری‌ای با ظرفیت ۳۲۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده شده است. با اینکه ۲۰۰ میلی‌آمپر برای گوشی‌ای با اندازه صفحه ۵.۷ اینچ چندان زیاد به نظر نمی‌رسد، این افزایش ظرفیت باتری در کارکردش بسیار محسوس است. 

-v20-h990_argento_4
0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا