تلفن همراههواوی

بررسی گوشی همراه Huawei Mate 8

این گوشی مشخصات برتر را که از یک گوشی پرچمدار انتظار دارید ، ارائه می دهد اما با قیمت پایین تر از رقابت بزرگی مانند سامسونگ و اپل.

با پیگیری Huawei Ascend Mate 7 که سال گذشته ما را تحت تأثیر قرار داد ، این شرکت آنچه را که درست انجام داده ، گرفته است و بسیاری از مواردی که در مورد آن دستگاه داشتیم را حذف کرد. همچنین عاقلانه نام Ascend را از بین برده است ، بنابراین این بار آن را فقط هوآوی میت ۸ می نامیم.

طراحی

روی پنل جلو نمایشگر ۶ اینچی قرار گرفته است. پایین نمایشگر نام هواوی و بالای آن سنسورهای مجاورت، نور، دوربین دوم و بلندگوی مکالمه جای گرفته‌اند. شیشه محافظ روی نمایشگر در لبه‌ها انحنا دارد که باعث بهتر شدن حس دست گرفتن گوشی می‌شود. اگر میت ۸ را کنار میت ۷ بگذارید، حس می‌کنید هرچند گوشی‌ها ابعاد یکسان دارند، حاشیه‌های پنل جلو میت ۸ کمتر از میت ۷ است. 

بدنه این گوشی هوشمند فلزی است. قاب پشتی جنس آلومینیومی دارد و البته در بالا و پایین بدنه خط‌های آنتن وجود دارند که باعث شده بدنه یک تکه نباشد. روی قاب پشتی و پشت نمایشگر نیز دوربین اصلی، فلاش ال‌ای‌دی دوگانه و سنسور اثر انگشت قرار گفته‌اند. لبه‌های قاب پشتی هم، به همان دلیل که شیشه محافظ برش خورده‌، انحنا پیدا کرده‌اند.

قسمت بالایی گوشی محل قرارگیری جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و میکروفون مکالمه است و قسمت پایین به درگاه میکرو یو‌اس‌بی و بلندگوی تک‌کاناله اختصاص یافته.کناره سمت راست گوشی به دکمه پاور و کنترل صدا اختصاص پیدا کرده و کناره سمت چپ محل درگاه سیم‌کارت و حافظه جانبی است. البته از درگاه حافظه می‌توان به‌عنوان درگاه سیم‌کارت دوم نیز استفاده کرد. 

گوشی هواوی میت 8

بلندگو

در لبه زیرین گوشی یک اسپیکر قرار دارد که یکی از بدترین عناصر گوشی به نظر می رسد. من به تولید کنندگان توصیه می کنم که این چیزها را دور بیندازند.این باعث می شود لبه زیرین گوشی به نظر برسد که تازه وارد steampunk شده است ، چیزی که من از گوشی نمی خواهم. سپس با پیچ های باز احاطه شده است که این موضوع را به من یادآوری می کند که همه در یک کارخانه جمع شده اند و فقط کاملاً در جهان شکل نگرفته اند.


این دوربین کمی از گوشی بیرون می زند اما به همان اندازه در آیفون ۶S قابل توجه نیست و شما فقط بعد از مطالعه پشت آن متوجه آن می شوید. در زیر دوربین سنسور اثر انگشت قرار دارد که این بار دور است (این یک مربع عجیب در Mate 7 بود) و کمی بهم خورده ، تقریباً شبیه به Nexus 6P هواوی ساخته شده است. بسیار عالی به نظر می رسد و هر زمان که افراد دیگر تلفن را چک می کنند یک شروع مکالمه است.


داشتن یک حسگر اثر انگشت در پشت به جای جلوی یا سمت آن باعث ایجاد مشکلاتی در هنگام قرار گرفتن تلفن روی یک میز می شود. اما هنگام نگه داشتن تلفن بزرگتر ، انگشت شما به عنوان موقعیت طبیعی احساس می شود – در صورت تغییر از یک iPhone یا دستگاه Android غیر Huawei ، ممکن است مدتی طول بکشد.

نمایشگر

هواوی اندازه بزرگ ۶ اینچی دارد و به پنل IPS LCD مجهز شده که رزولوشن آن ۱۰۸۰P است. تراکم پیکسلی این نمایشگر غول پیکر به ۳۶۷ پیکسل در هر اینچ رسیده که برای خواندن متن‌ها با چشم‌های غیر مسلح در یک فاصله معمول کاملا شفاف و واضح است.

روشنایی حداقلی هم این نمایشگر هم بسیار خوب عمل می‌کند. در عمل و در زیر نور کم با حداقل روشنایی این دستگاه به مشکلی نخواهید خورد و بدون اینکه چشم درد بگیرید به تماشای این نمایشگر ادامه خواهید داد. همچنین کنتراست نمایشگر این دستگاه هم بسیار خوب بوده و عمق رنگ مشکی بسیار عالی است.

گوشی هواوی میت 8

دوربین

از سنسور جدید سونی در قالب دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0، لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس خودکار با تشخیص فاز ۰.۱ ثانیه‌ای هستیم. با این وجود به‌نظر می‌رسد فرایند پردازش مورد استفاده هواوی، توانایی استفاده از تمامی توانایی‌های سخت‌افزاری موجود را نداشته است.بهره‌گیری از تنظیمات خودکار، عکس‌هایی با کیفیت به مراتب پایین‌تر از آنچه در قالب تنظیمات حرفه‌ای یا Professional Mode پیش روی شما قرار می‌گیرد در خروجی ایجاد خواهد کرد. فعال‌کردن HDR نیز هیچ تاثیر محسوسی در بهبود کیفیت عکس‌های خروجی نخواهد داشت.

این در حالی است که علی‌رغم بهره‌گیری از جدیدترین نسل پردازنده‌های تولیدی هواوی، پشتیبانی از فیلم‌برداری با رزولوشن ۴K لحاظ نشده و تنها می‌توانید فیلم‌برداری با رزولوشن تمام اچ‌دی با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه را تجربه کنید.دوربین پشتی ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی در اکثر تنظیمات نورپردازی ، داخل و خارج ، دور عکسهای بسیار زیبا را به نمایش می گذارد.

گوشی هواوی میت 8

من نمی گویم اینها بی عیب و نقص بودند – عکس های دوربین محدودیت های خود را دارند و من در نورپردازی بسیار وحشتناک عکس هایی از فضای داخلی به طرز عجیب و غریب زرد گرفتم – اما اجزای دوربین اخیراً آنقدر خوب شده اند .

عکس های سلفی نیز هنگام تست در دست بسیار خوب بودند و بله ، حتی روی یک سلفی مخصوص سلفی در یک مهمانی جدید سال نو ، اما هواوی عملکرد زیبایی را در گلوی شما قرار داده است – باور نکردنی ، شما دو مورد را انتخاب کرده اید. افرادی که دارای یک پرشور طبیعی تر هستند می توانند به حالت دوربین معمولی سوئیچ شوند تا تنظیمات را از زیبایی ۱۰ به صفر برسانید.

گوشی هواوی میت 8

سخت افزار

گوشی هواوی میت ۸ به جدیدترین تراشه ساخت هوآوی یعنی های سیلیکون کرین ۹۵۰ مجهز است؛ تراشه‌ای که روی خود پردازنده ۸ هسته‌ای، پردازنده گرافیکی Mali-T880 MP4 و رم ۳ ( یا ۴ برای نسخه ۶۴) گیگابایتی مجهز است. بسته سخت افزاری تمام و کمال است و از نظر کمی هرآنچه در سایر پرچم‌داران جدید مشاهده می‌کنید، در میت ۸ نیز حضور دارد. 

تراشه هوآوی ۱۶ نانومتری است؛ یعنی کرین ۹۵۰ یکی از کم‌مصرف‌ترین تراشه‌های موجود در بازار است و در برابر قدرتی که هنگام پردازش در اختیارتان قرار می‌دهد، انرژی بسیار کمتری نسبت به سایرین مصرف می‌کند. 
سرعت کلاک پردازنده در کمترین مقدار ۴۸۰ مگاهرتز است و هنگام نیاز به سرعت بیشتر، این رقم تا ۱.۸ گیگاهرتز افزایش می‌یابد. البته اگر به قدرت پردازشی بیشتر از این هم نیاز داشته باشید، چهار پردازنده قوی‌تر سرعت را ۲.۳ گیگاهرتز افزایش می‌دهند تا مشکل افت عملکرد به وجود نیاید.

گوشی هواوی میت 8

رابط کاربری

گوشی هواوی میت ۸ از اندروید ۶ و نسخه ۴ رابط کاربری این شرکت بهره می برد، اما در این نسخه هم سازنده به راه حلی دست نیافته تا بتواند تغییرات گسترده خود را بدون اختلال در سیستم عامل اعمال نماید.

همه چیز از پنل نوتیفیکیشن ها گرفته تا بخش تنظیمات سریع و حتی صفحه قفل سیستم عامل موبایل گوگل به شکل کامل توسط هواوی تغییر یافته و رابط کاربری EMUI را به ترکیبی از اندروید و iOS تبدیل کرده که نه از ویژگی های اندروید بهره می برد و نه از سادگی iOS برخوردار است.

عمر باتری

گوشی هواوی میت ۸ از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی غیرقابل دسترس با پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع بهره برده که البته یکی از بالاترین ظرفیت‌های ذخیره‌سازی در محصولات موجود در بازار را پیش روی شما قرار خواهد داد. هواوی پیش از این در میت ۷ از باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و در نکسوس ۶P از باتری ۳۴۵۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده بود.

huawei_mate_8_side
0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا