گیم

فیل اسپنسر از تاثیر نرم افزار Xbox Series X از خانه چشم پوشی می کند

مایکروسافت اطمینان دارد که کنسول ایکس باکس سری ایکس خود را در پایان سال جاری میلادی آاز طرفی، تقریباً تمامی این پروژه‌ها، باتوجه‌به شرایط ویژه‌ی فعلی، به‌صورت از راه دور در حال توسعه و پیشرفت هستند..

زنجیر تولید برای این سخت افزار در حال شروع به کار است که کارخانه ها در چین دوباره آغاز به کار کنند ، اما با گسترش همه گیر ویروس کرونا ، تیم های مایکروسافت که روی سیستم عامل کنسول کار می کنند و خط بازی را راه اندازی می کنند ، باید عادت کنند که در خانه کار کنند.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس در مصاحبه اخیر خود با وبسایت IGN، از دشواری‌های زیادی که در پی اجرای سیاست‌های دورکاری برای تیم‌های مختلف این شرکت ایجاد شده صحبت کرده است. او با اشاره به اینکه تحت هر شرایطی امنیت و سلامت کارکنان اولویت اصلی شرکت محسوب می‌شود، اظهار داشته که حتی درصورتی که بازی‌های حیاتی روز انتشار این کنسول از جمله Halo: Infinite به تاریخ از پیش تعیین شده نرسد، همچنان به عرضه‌ی کنسول خواهند پرداخت.

فیل اسپنسر از تاثیر نرم افزار Xbox Series X از خانه

دو مسئله‌ی مهمی که هم‌اکنون درگیر آن هستیم، طراحی و ساخت بازی‌های مهم نسل جدید از خانه و کار کردن با صدها نفر از تیم‌های مختلف استودیوی ایکس‌باکس است که باتوجه به مقیاس بزرگ این بازی‌ها، تیم‌های مختلف توسعه‌دهندگان باید به منابع گسترده‌ای دسترسی داشته باشند. در حال حاضر چالش اصلی ما چگونگی مدیریت این شرایط و پایبند بودن به زمان عرضه‌ی محصولات در وضعیت ویژه‌ی فعلی است.

اما در بحث سخت‌افزار این پلتفرم وقتی اعلام کردم که هم‌اکنون کنسول Xbox Series X را در خانه دارم، زمان بسیار خوبی را برای آزمایش جنبه‌های مختلف این سیستم در اختیار داشتیم و باید تأکید کرد که این زمان از اهمیت بالایی برخوردار است. ما باید از عملکرد درست تکنولوژی‌های مختلفی که در این پلتفرم به کار رفته اطمینان حاصل کنیم و حالا مجبور شدیم تا تمامی این آزمایش‌ها را به خانه منتقل کنیم.

باید گفت که شرایط فعلی کار اصلاً ساده نیست. من فکر می‌کنم که به توسعه‌دهندگان تیم‌های مختلف ما نیز فشار بالایی تحمیل شده و این موضوع کاملاً محسوس است. فعلاً هیچ مسئله‌ی خاصی که منجر به عدم امکان پایبندی به زمان از پیش تعیین شده برای عرضه‌ی کنسول شده باشد وجود ندارد اما باید اعتراف کرد که این مسئله به‌صورت لحظه‌ای تغییر کرده و تحت هر شرایطی امنیت و سلامت کارکنان درکنار کیفیت محصول تولیدی اولویت اصلی ما است. من اصلاً تمایل ندارم محصولی که هنوز به‌طور کامل آماده نشده را با عجله به بازار عرضه کنیم.

فیل اسپنسر از تاثیر نرم افزار Xbox Series X از خانه
فیل اسپنسر از تاثیر نرم افزار Xbox Series X از خانه

ادامۀ مصاحبه فیل اسپنسر با IGN

اما اسپنسر در ادامه عدم آماده‌سازی به موقع نرم‌افزاری خود سیستم را در زمان عرضه کنسول کاملاً مؤثر می‌داند. او در این خصوص به مشکلاتی که در زمان عرضه‌ی ایکس‌باکس وان اتفاق افتاد اشاره کرده و اظهار دارد که مایکروسافت قصد ندارد تا اشتباهات قبلی را تکرار کند.

سخت‌افزار، سیستم، و سرویس‌های نرم‌افزاری باید ارتباط خود با یکدیگر را حفظ کنند. ما به هیچ عنوان قصد نداریم تا سخت‌افزاری را به بازار عرضه کنیم که پلتفرم آن هنوز در جایگاه واقعی خود قرار ندارد. فکر می‌کنم قبلاً یک بار مرتکب این اشتباه شدیم و دیگر ان را تکرار نخواهیم کرد.

اینها مسائلی است که صنعت بازی ها باید با واکنش نشان می دهد چراکه در سال ۲۰۲۰ آشکار می شود – و مسائلی که ممکن است هنوز ماه ها به آنها پاسخی محکم ندهیم.

منبع
eurogamer
0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا