پتنت کنترلر پلی استیشن ۵ خبر از توانایی ثبت ضربان قلب و تعرق گیمر را میدهد
وب سایت Respawn First
بهنظر میرسد سونی قرار است تحولی در کنترلرهای خود ایجاد کند؛ چراکه طبق اطلاعات منتشر شده، سونی پتنتی را ثبت کرده است که طی آن کنترلرهای پلی استیشن ۵ با استفاده از بیوفیدبکهای گیمر (بازخورد زیستی)، تجربیات کاربر را تغییر میدهد. با استناد به جزییات این پتنت، کنترلرها دارای سنسورهایی هستند که در حین بازی فیدبکهای گیمرها را جمعآوری میکنند. وظیفه اصلی این سنسورها این است که تعرقهای پوستی و همچنین ضربان قلب گیمر را دنبال کنند. پلی استیشن ۵ نیز همانطور که اشاره شد از این اطلاعات جمعآوری شده استفاده میکند و تجربه متفاوتی را برای گیمر خود بهوجود میآورد.
وب سایت Respawn First چندی پیش در گزارش تازه خود اعلام کرد که شرکت سونی چند روز پیش پتنت جدیدی در خصوص کنسول نسل بعدی خود به نام «اطلاعات و علائم زیستی برای انتخاب بین یک یا چند گزینه در یک محتوا» به ثبت رسانده که با بررسی دقیق آن، متوجه وجود سنسورهای مختلف در اقصی نقاط کنترلر پلی استیشن ۵ شده است. همان طور که اشاره شد، ظاهرا دوال شاک ۵ در قسمت های گوناگون به سنسورهای ویژه ای مجهز شده که به طور مداوم میزان تعریق و ضربان قلب بازیکن را دنبال و این اطلاعات را برای تنظیم گیم پلی و تطبیق مکانیزم های بازی با شرایط زیستی بازیکن به کنسول ارسال می کند.
اطلاعات بیوفیدبک
نکته جالب این است که در توضیحاتی که درمورد این پتنت منتشر شده است، تصویر گرفته شدهای از کاربر نیز دیده میشود که این موضوع میتواند نشانگر ارتباط آن با دوربین مخصوص پلی استیشن باشد.
اطلاعات بیوفیدبک برای انتخاب بین یک یا چند گزینهای که در یک محتوا ارایه شده است بدون اینکه کاربر نیاز داشته باشد اطلاعات اضافی وارد کند، استفاده میشود.
با استناد به توضیخات این پتنت ثبت شده، هدف و تمرکز اصلی سونی، ارایه یک تجربه عمیق و متقابل برای گیمرها است. باتوجه به اینکه این پتنت طوری طراحی شده است که با سیستم واقعیت مجازی در ارتباط باشد، بهنظر میرسد سونی در نسل آینده قرار است تجربه جدیدی از واقعیت مجازی را در اختیار علاقهمندان قرار دهد.
در صنعت بازیهای ویدیویی خواسته اصلی این است که با ارایه یک تجربه متقابل، گیمرها از بازی خود لذت بیشتری ببرند.