اخبارگیم

فیل اسپنسر به جای سونی و نینتندو شرکت‌ های گوگل و آمازون را رقبای اصلی مایکروسافت می‌داند

با توجه به سیاست‌های جدید مایکروسافت، به‌نظر می‌آید که این شرکت در مورد فروش سخت‌افزاری محصولات خود احساس نگرانی نمی‌کند و در عوض آن‌ها تمرکز خود را برروی ایجاد یک اکوسیستم بزرگ‌تر برای جذب مشترکان بیشتر قرار داده‌اند و در این راه سرویس‌هایی مانند Game Pass به این امر کمک می‌کنند. این روند نشان می‌دهد که اولویت‌بندی مایکروسافت با شرکت‌های سونی و نینتندو متفاوت است. اخیراً آقای فیل اسپنسر، رییس بخش اکس‌باکس، در مصاحبه‌ای اشاره کرده است که آن‌ها در نسل آینده با شرکت‌های سونی و نینتندو رقابتی ندارند. وی شرکت‌های آمازون و گوگل را رقبای اصلی مایکروسافت در نسل پیش رو می‌داند.

مایکروسافت 6bd6755a4e7a13862647f8a77aaf84b9_XL

فیل اسپنسر در مصاحبه با وب‌سایت Protocol در مورد آینده‌ی صنعت بازی‌های ویدئویی و استریم اظهار داشت:

زمانی که در مورد شرکت‌های نینتندو و سونی صحبت میکنیم برای آن‌ها احترام زیادی قائل هستیم، اما ما شرکت‌های آمازون و گوگل را به عنوان رقبای اصلی خود می‌بینیم. من فکر می‌کنم آن‌ها سعی می‌کنند تا یک سیستم پردازش ابری مانند Azure را دوباره ایجاد کنند، اما ما در طول این سال‌ها ده‌ها میلیارد دلار در سیستم ابری سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

آقای اسپنسر اعتقاد دارد هنگامی که شرکت‌هایی مانند گوگل و آمازون در حال بدست آوردن بازاری بسیار بزرگ و متشکل از میلیاردها بازی‌باز هستند، رقابت با نینتندو و سونی در قالب جنگ کنسولی معنایی ندارد.

او ادامه داد:

تا زمانی که شرکت‌هایی مانند گوگل و آمازون تمرکز خود را برروی تصاحب بازاری متشکل از ۷ میلیارد گیمران قرار داده‌اند، نمی‌خواهیم در جنگ کنسولی سنتی با نینتندو و سونی رقابت نماییم.  هدف اصلی ما همین است.

به طور مشخص هدف شرکت مایکروسافت خلق یک اکوسیستم بدون محدودیت برای بازی‌بازان است تا بتواند مخاطبان بیشتری را جذب نماید.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا