تلفن همراهرپورتاژ آگهی

اقدامات لازم به هنگام خرید گوشی آکبند یا نو


یک سری مراحل وجود دارند که باید پس از خرید گوشی آکبند یا نو انجام شوند، در غیر این صورت برای ادامه کار با گوشی با مشکل مواجه خواهید شد! اگر نمی‌خواهید برای کار کردن با گوشی جدید خود به مشکل بربخورید، حتما مراحلی که در ادامه توضیح می‌دهیم را مطالعه کرده و آن‌ها را در گوشی خود اعمال کنید.

مرحله یک: استعلام اصالت

یکی از اولین مراحلی که باید قبل از تهیه دستگاه‌های سیم‌کارت خور مانند خرید گوشی سامسونگ انجام دهید، استعلام اصالت آن‌ها است. این مرحله از طریق شناسه (IMEI) درج‌شده بر روی جعبه انجام می‌شود. توجه داشته باشید که شناسه درج‌شده بر روی دستگاه و جعبه باید یکسان باشد. لازم به ذکر است این نکته تنها در مورد گوشی سامسونگ صدق نمی‌کند، بلکه تمامی برندها را در برمی‌گیرد.

اجرای این مرحله از آنجایی اهمیت دارد که پس اجرای طرح رجیستر گوشی، تنها دستگاه‌‌هایی که به‌صورت قانونی وارد کشور شده‌اند یا پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده‌اند، می‌توانند بدون هرگونه محدودیت زمانی، از شبکه‌های اپراتوری استفاده نمایند. دستگاه‌های غیرقانونی پس از اولین اتصال به شبکه، پیامک هشدار دریافت کرده و پس از مدت‌زمان کوتاهی، قطع می‌شوند.

در پاسخ استعلام اصالت باید به قانونی بودن، تطابق مدل و برند ذکرشده در پاسخ با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز و روشن شدن دستگاه درگذشته توجه کنید.

مرحله دو: بررسی یکسان بودن شناسه (IMEI) روی جعبه و دستگاه

اگر تصمیم شما برای خرید قطعی است، دستگاه را روشن کرده و کد #۰۶#* را شماره‌گیری کنید. سپس، شماره شناسه نمایش داده‌شده را با شناسه IMEI درج‌شده بر روی جعبه گوشی تطابق دهید. در صورت عدم تطابق این دو شناسه، باید از خرید صرف‌نظر کنید.


مرحله سه: فعال‌سازی دستگاه برای سیم‌کارت خریدار

پس‌ازاینکه مراحل اول و دوم را طی کردید، باید در حضور فروشنده از کد فعال‌سازی درج‌شده بر روی جعبه یا کارت گارانتی استفاده کنید تا سیم‌کارت خود را فعال کنید. اگر از این مرحله صرف‌نظر کنید، پس از مدت کوتاهی آنتن دستگاه شما قطع می‌شود و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید. مسئولیت این اشتباه هم کاملا بر عهده خریدار است و فروشنده هیچ نقشی در قطع شدن آنتن دستگاه به دلیل کوتاهی شما در فعال‌سازی آن ندارد.

مرحله فعال‌سازی از طریق سامانه همتا انجام می‌شود درصورتی‌که کد فعال‌سازی به شما ارائه نشد یا فرآیند فعال‌سازی برای سیم‌کارت شما با موفقیت انجام نشد، از خرید دستگاه صرف‌نظر کنید.

مرحله چهار: دریافت فاکتور معتبر دارای شناسه (IMEI) دستگاه و مهر فروشگاه

پس از فعال‌سازی سیم‌کارت، از فروشنده بخواهید که یک فاکتور معتبر شامل شناسه (IMEI) دستگاه و مهر فروشگاه به شما ارائه دهد. درصورتی‌که در آینده هرگونه مشکل غیرمنتظره به و‌جود بیاید، مهر فروشگاه برای شما مفید واقع خواهد شد. همچنین، در صورت گم‌شدن یا سرقت گوشی،‌ شما می‌توانید پس از اعلام سرقت در سامانه همیاب۲۴ این فاکتور را ارائه کنید تا گوشی شما از طریق مراجع قضایی اثبات مالکیت شود.


درآخر…

در آخر، لازم است تاکید کنیم که اگر هرکدام از شناسه‌ها با یکدیگر تطابق نداشتند یا پیامی مبنی بر غیرقانونی بودن گوشی برای شما ارسال شد، باید بلافاصله گوشی را به فروشنده تحویل دهید. در خرید اینترنتی هم در صورت به وجود آمدن چنین شرایطی پس از پرداخت هزینه، تا ۷ روز گوشی را به فروشگاه اینترنتی عودت دهید. همچنین، به خاطر داشته باشید که هیچ‌کدام از مراحل فوق لازم به پرداخت هزینه نیستند و فروشنده ملزم است بدون دریافت هزینه رجیستر گوشی و دیگر مراحل را برای خریدار انجام دهد.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا