شبکه های اجتماعیمقالات

تاریخچۀ برنامه لینکدین

لینکدین بزرگ ترین شبکه اجتماعی برای پیدا کردن شغل مورد علاقه تون با هر کجای دنیا میتوانید از این برنامه استفاده کنید،می توانید نمونه کارهای خودتان،فیلم،عکس را در صفحۀ شخصی خود به اشتراک بگذارید،خب به بررسی کامل لینکدین در این مقاله می پردازیم.

هافمن

هافمن یکی از اولین موفقیت های شبکه‌ای‌اش را در سال ۱۹۹۴ تجربه کرد. او از طریق یکی از هم‌کلاسی‌های قدیمی‌ متوجه فرصتی شغلی در یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری، یعنی اپل، شد. تحقیق برروی یکی از اولین پلتفرم‌های شبکه اجتماعی، یعنی سرویس آنلاینی به‌ نام eWorld، که قرارشد در اپل راه‌اندازی شود. این سرویس که اتفاقاً عمری کوتاه داشت شامل ایمیل، سرخط‌های خبری و یک «مرکز اجتماعی» مجازی بود.

هر چند این سرویس در زمان خودش یک پیشرفت عالی محسوب می‌شد، اما نتوانست سرانجام برسد: سرویس ای‌ورلد توان مالی مردم بالاتر بود و عده ای اندکی توانستند با این کار کنند. ای‌ورلد بدون وجود کاربران کافی و رقابت جدی با ای‌او‌ال آنلاین (AOL Online) دو سال بیشتر نتوانست تحمل کند.

reid_hoffman بررسی برنامه لینکدین
تاریخچۀ برنامه لینکدینreid-hoffman-1536x864-767x405-compressor تاریخچۀ برنامه لینکدین linkedin--facebook--snapchat-and-other-phone-apps-on-iphone-screen-1048824326-5bccb6fa46e0fb0051a1d595-compressor

درس گرفتن از شکست ها

او به مدت سه ‌سال از پولی که سرمایه‌گذاران به او می‌دادند استفاده می‌کند تا وب‌سایت اجتماعی نوآورانه‌اش را راه اندازی کند. تمرکز او بر قرار و مدارهای آنلاین و به ‌ویژه ملاقات کسانی است که اهل ورزش تنیس هستند. متاسفانه سوشال‌نت هم پاشنه آشیل خودش را داشت. این سرویس برای ثبت‌نام به پایگاه ‌داده بزرگ‌تری از کاربران احتیاج داشت.

هافمن می‌دانست که دست‌کم به یک میلیون کاربر نیاز دارد اما جذب کزدن این تعداد افراد برای او کار ساده‌ای نبود. برنامه برای مشارکت با روزنامه‌ها نیز ناکام ماند و سوشیال‌نت سقوط کرد. هافمن از این شکست برای پیاده‌سازی راهبرد توزیع موفق محصول بهره گرفت. خوشبختانه شبکه‌های حرفه‌ای دیگر بار خودی نشان می‌دادند و هافمن به‌ زودی روی سرویسی کار می‌کرد که تبدیل به یک شرکت چند میلیون دلاری شد. 

تاریخ معرفی لینکدین

لینکدین به ‌طور رسمی در سال ۲۰۰۲ متولد شد. پی‌پال را با مبلغ یک و نیم میلیارد دلار به ای‌بی فروختند و هافمن توانست بر کسب‌وکار نوظهور خودش متمرکز شود. هافمن با تمام درس‌هایی که در دنیای واقعی آموخته بود نسبت به ایده پلتفرم اجتماعی‌اش اعتماد کافی داشت. 

 لینکدین با کمک سرمایه یکی از همکاران قبلی هافمن در پی‌پال، به ‌طور رسمی در ماه ۲۰۰۳ may راه‌اندازی شد. اما تیم لینکدین با همان معضلی مواجه بود که سوشیال‌نت؛ یعنی تعداد کاربران آن باید به حداقل یک میلیون نفر می‌رسید. در ابتدا کلیه ۱۳ کارمند لینکدین توانستند ۱۲۱ کاربر جذب کنند.

قابلیت‌ ها

در سال ۲۰۰۵ لینکدین به هدف هافمن در زمینه تعداد کاربران می‌رسد و حتی از آن هم فراتر می رود؛ تعداد کاربران شبکه تا انتهای سال به دو میلیون نفر می‌رسد. اکنون نوبت کسب درآمد توسط هافمن نابغه است.

  • قابلیت‌ جدید: سه ویژگی جدید در این سال راه‌اندازی شد. در بخش مشاغل LinkedIn Job امکان معرفی فرصت‌های شغلی افزوده شد. اکنون شبکه می‌توانست مستقیماً وارد شغل های تازه‌ای شود.
تاریخچۀ برنامه لینکدین linkedin--facebook--snapchat-and-other-phone-apps-on-iphone-screen-1048824326-5bccb6fa46e0fb0051a1d595-compressor

عمومی شدن

لینکدین وارد عرصه عمومی شد و در نقطه عطفی دیگر درآمد آن از توییتر بالاتر می‌رود. با بسط سرویس، دفاتری در توکیو، سنگاپور، ملبورن، میلان، پاریس، مونیخ، سائو پائولو و بنگلور باز می‌شود.

  • قابلیت جدید: لینکدین با خرید کاردمانچ توانست فناوری‌ جدیدی اضافه کرده که به کاربران امکان اسکن و وارد کردن اطلاعات تماس توسط کارت‌های ویزیت فیزیکی را می‌داد.

لینکدین چندین شرکت را خریداری کرد تا فناوری‌های تازه‌ای به سرویس افزوه کنند. راپورتیو، اسلایدشیر، اسایا و مامبو از جمله این شرکت‌ها هستند. خرید شرکت دیگ شامل: ۱۵ ثبت اختراع این مجموعه نیز می‌شد. هافمن کتابش را با همکاری بِن کَسنوچ با عنوان «استارت‌آپ شما: سازگاری با آینده» خواهد نوشت. این کتاب به یکی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز و وال‌استریت ‌ژورنال تبدیل می‌شود.

همکاری

لینکدین در سال ۲۰۱۵ خرید قابل ‌توجهی انجام داد و با مبلغ یک و نیم میلیارد دلار شرکت را از آن خود کرد. این سایت که ۱۰ سال قبل توسط لیندا واینمن راه‌اندازی شده بود گامی در جهت بهبود حرفه‌ای‌ها در حوزه‌های مختلف محسوب می‌شد.

وب‌سایت لیندا با بیش از ۲۶۲ هزار ویدئو آموزشی و ۶۳۰۰ دوره آنلاین در چهار زبان و در عرصه‌های کسب‌وکار، خلاقیت و مهارت‌های فناورانه راه‌اندازی شده‌ است. جف وینر در کنفرانسی مطبوعاتی گفت:«ماموریت لینکدین و لیندا با یکدیگر همخوانی بسیار دارد. هر دو شرکت به ‌دنبال کمک به حرفه‌ای‌ها در بهتر شدن هستند.»

مراحل ساخت اکانت لینکدین

۱. ابتدا وارد آدرس لینکدین و ایمیل و پسورد خودتان را وارد کنید.

Linkedin login

 3. در مرحله باید به ترتیب نام و نام خانوادگی خودتان وارد کرده.

Linkedin login

۴. در مرحله بعدی باید نام کشورتان را وارد کنید و سپس روی Next کلیک کرده .

Linkedin login

۵.سپس شغل و نام شرکت خود را وارد کرده و اگر دانشجو تشریف دارید روی Im a student کلیک کرده.

Linkedin login

۶. سپس مشخصات تحصیلی،نام دانشگاه،حرفه و … را وارد کرده وسپس گزینۀ Continue را کلیک نمایید . 

Linkedin students

۷. خب حالا نوبت رسیده به تایید کردن جیمیل،یک کد شش رقمی به حساب جیمیل که ارسال شده است را وارد کنید.سپس اکانت لینکدین شما ساخته شده است.

gmail linkedin codes

نکات مهم برای داشتن پروفایل حرفه ای در لینکدین

  1. برای تکمیل پروفایل خود وقت بگذارید: تکمیل کردن پروفایل لینکدین خود را بعنوان یک وظیفه مهم در نظر بگیرید و برای آن زمان کافی را صرف کنید.
  2. URL اختصاصی ایجاد کنید : زمانی که آدرس لینکدین خود را به شکل یک آدرس استاندارد و اختصاصی مانند (linkedin.com/yourname) ارائه دهید بسیار بهتر از آدرسی پر از عددها و حروف نامفهوم خواهد بود. برای داشتن آدرس اختصاصی به بخش Edit Profile بروید و در بخش پایین اطلاعات اولیه‌تان Public Profile URL را خواهید دید.
  3. یک تصویر مناسب انتخاب کنید : تصویر شما در لینکدین می‌بایست دوستانه و حرفه‌ای باشد.
  4. فضای خلاصه فعالیت‌هایتان را به درستی استفاده کرده باشید: این بخش می‌بایست خواننده را وارد سفری کوتاه درباره علایق کاری، مهارت‌ها و صنایعی که قبلا با آن‌ها کار کرده‌اید بکند.
  5. از کلمات کلیشه‌ای استفاده نکنید: کلماتی مانند نوآور، خلاق، استراتژیک، متخصص و … چه ویژگی مشترکی دارند؟! سعی کنید به جای استفاده از کلمات کلیشه‌ای آنچه که واقعا انجام داده‌اید را عرضه کنید.
  6. تا جای ممکن شخصی سازی کنید : تا جای ممکن شخصیت تخصصی و حرفه‌ای خود را به پروفایل لینکدین‌تان تزریق کنید. اجازه دهید یک ارتباط انسانی ولی حرفه‌ای میان شما و مخاطب‌تان برقرار شود.
  7. موقعیت شغلی فعلی را حتما تکمیل کنید : زمانی که کارفرماها به دنبال افرادی با تخصص‌های مشخص می‌گردند بخش موقعیت شغلی در نتیجه جستجوها بسیار موثر است.
  8. پروژه‌ها، زبان‌ و فعالیت‌های داوطلبانه را جدی بگیرید: پرداختن به این موارد شما را جمعیتی که پروفایل خود را پر از اطلاعات کلی کرده‌اند جدا خواهد کرد. تک تک پروژه‌های مهم‌تان را درج کنید، اگر فعالیت‌های داوطلبانه تخصصی یا خیریه می‌کنید دست کم نگیریدشان.
  9. Endorsements ها را به درستی مدیریت کنید : Endorsementsها بخش مهمی از پروفایل شما هستند، مخصوصا اگر چیز زیادی برای نوشتن در دیگر بخش‌ها ندارید این بخش می‌تواند بسیار هدایت کننده باشد.

کارایی

  • ایجاد امضای پروفایل برای وبلاگ یا وب‌سایت شخصی: اگر وب‌سایت یا وبلاگ شخصی دارید، می‌توانید پیشگاه شخصی خود در لینکدین را بهبود دهید و به رشد شبکه حرفه‌ای خود کمک نمایید. برای این کار باید امضایی را برای پروفایل خود اضافه کنید. لینکدین طرح‌های زیادی را برای ایجاد نشان در پروفایل دارد و می‌توانید از این‌ قسمت آن را تنظیم نمایید.
  • نمایش نمونه کار: مانند فیلم، تصویر، اسناد، لینک‌ها، خلاصه ارایه‌ها، موارد تحصیلی و تجربه‌های شخصی‌تان را در پروفایل خود قرار دهید. این مورد شما را قادر می‌سازد تا پروژه‌های مختلف و نمونه‌های ‌کاری خود را نمایش دهید.
تاریخچۀ برنامه لینکدین reid-hoffman-1536x864-767x405-compressor تاریخچۀ برنامه لینکدین linkedin--facebook--snapchat-and-other-phone-apps-on-iphone-screen-1048824326-5bccb6fa46e0fb0051a1d595-compressor


0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا