چگونه یک سایت برای ارائه خدمات به مشتریان بسازیم؟
طراحی سایت خدماتی اغلب سایت هایی بدون محصول و یا کالای فیزیکی می باشند، که به معرفی و دریافت سفارش خدماتی که ارائه می دهند می پردازند. سایت های خدماتی مشاغل و تخصص های زیادی را در بر می گیرند، مانند انواع شرکت های خدماتی، هتل ها، شرکت های برنامه نویسی و طراحی سایت، انواع تعمیرات و طراحی و …
در طراحی یک سایت خدماتی، رابط کاربری بسیار مهم است تا کاربر بتواند براحتی با سایت ارتباط برقرار کند. علاوه بر آن یک تجربه کاربری خوب می تواند مشتری را از بازدید سایت شما راضی نگه دارد.
مثلا در یک سایت ساختمانی، زمانی که وارد صفحه می شوید، بلافاصله چند تصویر با کیفیت از نمونه کار های آن ها به شما نمایش داده می شود. در ادامه، به سرعت صفحه سه حوزه اصلی خدمات آن ها دیده شود مثلا: کفپوش، طراحی و ساخت! حالا شما به راحتی خدمتی که نیاز دارید را انتخاب می کنید و آن را درخواست می دهید.
چگونه یک سایت برای ارائه خدمات به مشتریان بسازیم؟
داشتن پایه و اساس قوی در ساختار سایت برای موفقیت بخش خدمات شما مهم می باشد. این ساختار نه تنها تجربه کاربری را بهبود می بخشد، بلکه شما را برای بهبود بهینه سازی موتورهای جستجو آماده می کند. مرحله اول در طراحی یک سایت خدماتی، نیاز سنجی و شناخت مشتریان سایت می باشد. امکاناتی که سایت خدماتی نیاز دارد باید تمام نیازهای کاربر را شامل شود که بسته به نوع و گستره خدمات متفاوت خواهد بود.
امکان برقرای ارتباط سریع و پشتیبانی آنلاین یکی دیگر از امکانات مهمی بوده که سایت های خدماتی باید داشته باشند. در ادامه با استانداردها و ویژگی های یک سایت خدماتی خوب آشنا خواهید شد.
- صفحه درباره ما باعث می شود تا کاربر شمارا بهتر بشناسد و بتواند به شما اعتماد کند.
- خدمات در دسترس باشند و کاربر در زمان ورود به سایت بتواند براحتی آن ها را پیدا کند.
- ارائه دیدگاه ها و نظرات و پیشنهادات مشتریان می تواند باعث آشنایی بیشتر کاربران با خدمات شود.
- سرعت بارگذاری سایت خدماتی باید بالا باشد تا کاربر در سریعترین حالت ممکن بتواند خدمت موردنظرش را پیدا کند.
- اپلیکشن های مرتبط به سایت، با ایجاد امکان مشاهده و سفارش خدمات با تلفن همراه، دریافت خدمات را برای کاربران راحت تر می کند.
- قابلیت جستجوی خدمت در سایت برای سرچ موضوع موردنظر کاربر باید وجود داشته باشد.
- امکان چت آنلاین در تمام صفحات سایت در دسترس باشد و کاربر پاسخ سوالات خود را دریافت کند.
- نمایش موقعیت مکانی برای خدماتی که نیاز به دسترسی به محل دارند.
- خدمات باید با ذکر جزئیات و گزینه های موجود معرفی شوند.
- صفحه تماس با ما، فرم ها و راه های ارتباطی کاملا مشخص و آنلاین باشد.
- جابجایی و حرکت بین صفحات سایت براحتی انجام شود.
- دسته بندی خدمات صحیح و اصولی انجام شود تا براحتی قابل دسترسی باشند.
- نمونه خدمات در سایت نمایش داده شود.
- آدرس مراکز خدماتی مشخص باشد تا مشتری نزدیکترین مکان را انتخاب کنید.
- ریسپانسیو بودن سایت برای نمایش صحیح آن در تلفن های هوشمند در جذب کاربران تلفن همراه موثر می باشد.
چگونه می توان اعتماد مخاطبان خود را جلب کرد؟
چرا یک مشتری به شما اجازه ورود به منزل خود را می دهد؟ یا حاضر است به شما هزینه پرداخت کند؟ موضوع اعتماد مشتری و اعتبار شماست. مهمتر از همه، روشی بوده که شما خدمات خود را به نمایش می گذارید.
۱. نمایش لوگوهای مشتری
درج آرم سایر مشتریان راهی آسان و قدرتمند برای اثبات تخصص شماست. لوگو مشتریان توانایی شما را برای همکاری با شرکت های دیگر به نمایش می گذارد. اگر مخاطبان شما بدانند که چه کسانی قبلاً از خدمات شما کمک گرفته اند، بیشتر به شما اعتماد می کنند.
لوگوها فضای زیادی را در صفحه خدمات شما اشغال نمی کنند. به سادگی می توانید بخش کوچکی از طراحی سایت را به آن ها اختصاص دهید و خیلی زیرکانه تخصص خود را به نمایش بگذارید.
۲. نمایش نقاط قوت خود از دیدگاه مشتریان
صفحه ای مانند صفحه دیدگاه ها ایجاد کنید که مشتریان بتوانند در مورد خدمات شما صحبت می کند. از مشتریان خود بخواهید که برای شما بنویسند که خدمات شما چگونه به آن ها کمک کرده می باشد. چند جمله قوی یا یک فیلم کوتاه برای جذب مشتریان جدید و اعتماد آن ها کافیست. خدمات شما باید برای هر کسی که آن را انتخاب می کند، به یک نتیجه ملموس و مثبت منجر شود. این نتیجه را به گوش دیگران برسانید.
صفحات یک سایت خدماتی
اجازه دهید ابتدا به یک سوال پاسخ دهیم. “آیا باید همه خدمات خود را در یک صفحه لیست کنم یا برای هر سرویس صفحات جداگانه ایجاد کنم؟”. پاسخ سریع و کوتاه ما این است: شما باید هر دو را داشته باشید. صفحات لندیگ خدمات و صفحات جداگانه هرکدام اهداف مختلفی را در طراحی وب سایت اختصاصی شما ارائه می دهند.
سئو در طراحی سایت خدماتی
بعد از تمام شدن طراحی سایت خدماتی و طراحی سایت شرکتی را در مقاله آموزش اصول سئوی سایت خدماتی و شرکتی مطرح کردیم. بهینه سازی و سئو سایت رتبه سایت شما را در رقابت بین کسب و کارها بالا می برد. پیاده سازی اصولی سایت و رعایت الگوریتم های گوگل نتایج بهتری را در نتایج گوگل ایجاد می کند. حسابرسی سئو، تجزیه و تحلیل رقبا، سئو خارجی، بهینه سازی مستمر و… از اقداماتی بوده که باید در سئو سایت انجام داد.
نکته: یک سایت ورزشی می تواند نمونه ای از سات خدماتی باشد. شما می توانید نکات گفته شده در این مقاله را برای طراحی سایت ورزشی هم به کار ببرید.
در این مقاله از صفر تا صد راه اندازی طراحی سایت خدماتی را شرح دادیم. سایت خدماتی خود را با همه اصول گفته شده طراحی و ایجاد کنید و از مزایای داشتن سایت بهره مند شوید. نظرات و پیشنهادات خود را در دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.
ایجاد Call To Action و قیف فروش
شما به فراخوان هایی نیاز دارید که بازدیدکنندگان یا همان مشتریان بالقوه شما را به سمت پایین قیف فروش بکشاند. یعنی مشتریان علاقمند به خرید را به خریدار واقعی تبدیل کنید. اگر با مدل بازاریابی قیف فروش آشنا نیست پیشنهاد می کنیم مقاله چرخ و فلک بازاریابی جایگزین قیف فروش را مطالعه فرمایید. برای ایجاد این کال تو اکشن ها در طراحی سایت خدماتی به دو نکته زیر دقت کنید.
۱: برای جمع آوری اطلاعات تماس، برای مشتری ایجاد نیاز کنید.
یک منبع مفید برای جمع آوری اطلاعات مخاطبان خود در نظر بگیرید. اگر این صفحه به رفع نیاز های آن ها کمک کنند، خوشحال می شوند که آدرس ایمیل خود را به شما بدهند. اگر به مخاطبان خود چیزی ارزشمند بدهید، آن ها در مقابل چیزی ارزشمند به شما بدهند.
وقتی این اطلاعات را کسب کنید، بازدیدکننده شما دیگر ناشناس نیست. در عوض، می توانید از آدرس ایمیل آن ها برای ایجاد یک دنباله قیف فروش کمک بگیرید. برای حفظ ارتباط با مشتری اقدامات زیر را انجام دهید:
- یک ایمیل “سپاسگزاری” بلافاصله پس از ثبت نام ارسال کنید.
- یک هفته بعد ایمیلی ارسال کنید که محتوای صفحه خدمات شما را مرور می کند.
- یک هفته بعد از آن ایمیلی با اطلاعات قیمت دقیق تر خدمات بفرستید.
- یک هفته بعد از آن ایمیلی با دعوت نامه ایجاد تماس فروش ارسال کنید.
نکته: اگر نیاز به اضافه کردن فرم به سایتتان دارید تا بتوانید ایمیل و اطلاعات کاربران را دریافت کنید با افزونه گرویتی فرم می توانید انواع فرم را به سایتتان اضافه کنید.
۲: قیف فروش خود را از طریق فرم های تماس مدیریت کنید.
ارسال ایمیل امکان دارد نتایج دلخواه شما را ایجاد نکند، بنابرین دستیابی به اطلاعات تماس بیشتر می تواند موفقیت شما را بیشتر کند. برای دستیابی به این موفقیت، چند شیوه اصلی اساسی برای فرم های تماس را دنبال کنید:
- فقط فیلدهای مورد نیاز خود را وارد کنید. که اصلی ترین آن، نام، شماره تماس و آدرس ایمیل می باشد. هر فیلدی که اضافه کنید شانس ثبت نام را کاهش می دهد. در صورتی که قصد تماس یا ارسال محتوای را دارید، فقط اطلاعاتی مانند شماره تلفن یا ایمیل مشتری را درج کنید.
- در صورت امکان در فرم ها کمتر از هفت فیلد داشته باشید. بیشتر از این تعداد، نرخ تبدیل به مشتریان واقعی را به شدت کاهش می یابد.
- اگر فرم شما مرتبط با محتوای صفحه است، فرم خود را در همان صفحه قرار دهید. در غیر اینصورت برای کسب اطلاعات بیشتر یک صفحه جداگانه برای فرم تماس ایجاد کنید.