تکنولوژی صدای سه بعدی پلی استیشن ۵ دالبی اتموس را هیجانزده کرده است
هفته گذشته به ما گفته شد که صدای صوتی اختصاصی PlayStation 5 Tempest 3D می تواند صدای صوتی درون بازی را واقعی تر و به دنیای واقعی تبدیل کند. خلاصه اینکه ، سونی دلالت بر برتر بودن از دالبی اتموس داشت.در حین فاش شدن PS5 ، معمار ارشد سیستم آقای مارک سرنی گفت که Dolby Atmos فقط می تواند صدا را برای ۳۲ اشیاء در یک فضای سه بعدی شبیه سازی کند. در همین حال ، فناوری سونی توانایی پشتیبانی صدها اشیا همزمان را همزمان داشت که قطرات باران یکی از نمونه های آن بود.
تکنولوژی صدای سه بعدی پلی استیشن ۵ دالبی اتموس
در جریان این مراسم مارک سرنی بیان کرد که تکنولوژی Dolby Atmos تنها میتواند صوت را برای ۳۲ شی در فضای سهبعدی شبیهسازی کند و این در حالی است که موتور Tempest قادر به صداسازی برای صدها شئ در هر فضا است. دالبی در این مورد بیان کرده که ممکن است موتور صدای جدید سونی بتواند صدها صدا را در خود جای بدهد اما «بیشتر بودن به معنای بهتر بودن نیست.»
ما برای این موضوع به صحبتهای توسعهدهندگان نخستین بازیهایی که با تکنولوژی دالبی اتموس ساخته شدهاند، استناد میکنیم: اشیا ابزاری خارقالعاده هستند، اما زمانی که تعداد اشیا فعال در هر محیط زیاد میشود، باید محدودیتهایی در قبال آنها اعمال شود. استفاده زیاد از اشیا در یک محیط میتواند باعث ایجاد صداهایی گیجکننده و مبهم شود.
در کنار این عدم توافق کوچک، دالبی اتموس به طور کلی بسیار نسبت به تلاشی که سونی در حوزهی تکنولوژی صدا کرده خوشبین است.
ما از این که سونی دست به کار شده است تا یک بستر صوتی سهبعدی انقلابی برای کنسول پلی استیشن ۵ فراهم کند، بسیار هیجانزده هستیم. همچنین Tempest نهتنها اسم بسیار خوبی است، بلکه ارجاعی است به یکی از بازیهای کلاسیک آرکید مورد علاقهی ما.
علی رغم اینکه سونی از Atmos برای فناوری اختصاصی خود استفاده کرده است ، Dolby از PS5 که صدای صوتی سه بعدی را به افراد بیشتری منتقل می کند ، هیجان زده است.در حالی که صدای سهبعدی هنوز یک فناوری نسبتاً جدید است ، اما مزایا برای گیمرها و دوستداران فیلم مشخص است. صدای عالی می تواند یک تجربه را متحول کند ، و ما مشتاقانه منتظر هستیم تا ببینیم که آینده چه برای صوتی Dolby Atmos و چه برای Tempest 3D سونی وجود دارد.