بررسی بازی Super Mario Maker 2
اصول اولیه در سوپر ماریو میکر ۲ بسیار ساده است. ایجاد زمین جدید به آسانی ضربه زدن به نماد زمین و کشیدن در صفحه است. دشمنان نیز آسان هستند: فقط بکشید و رها کنید. اما حتی اگر اصول اولیه ساده است ، گزینه های زیادی وجود دارد احساس می کنم کمی غرق در امکانات هستم.
ارسال
داستان سوپر ماریو میکر
داستان بازی مانند نسخه های پیشین ساده است، ماریو به کمک دوستانش قصر ملکه را ساخته اما حادثه ای رخ میدهد و با منفجر شدن یک موشک توسط یک عدد سگ، قصر به کل نابود شده و حالا این وظیفه ماریو است تا با پیشروی در مراحل بازی و بدست آوردن سکه، به بازسازی قصر کمک کند. داستان بازی در همین حد خلاصه میشود و هیچگونه پیچیدگی دیگری ندارد.
در ماریو میکر ۲ بیش از ۱۰۰ مرحلهی اصلی و فرعی وجود دارد که به جرئت میتوان گفت، هیچکدام آن ها به دیگر شبیه نیستند؛ به عبارت دیگر بیش از صد مرحله یکتا و منحصربهفرد را پیش روی خود دارید.همان طور که انتظار میرود داستان تنها بهانهایست برای قدم گذاشتن به دنیای فوقالعاده وسیع و سرگرم کننده آن. در ادامه به نقاط قوت و ضعف این بازی خواهیم پرداخت.
تحول گرافیکی فرنچایز سوپر ماریو را نیز در طی این سالها نشان میدهد و از اولین Super Mario Bros تا قسمتهای آخر این سری را در خود گنجانده است که یکی از جذابترین نکات بازی است. حتی در بعضی مواقع بازی میتوانید سبک و استایلهای مختلف گرافیکی این سری را با یکدیگر ترکیب کنید و به یک نتیجه لذتبخش برسید.
از لحاظ اجرا و روان بودن مراحل نیز بازی کاملا شبیه به قسمتهای این سری است و کاملا حس میکنید که چندین برنامهنویس نینتندو بر روی مرحله شما کار کردهاند. انیمیشنهای روان بازی را مدیون بهینهسازی فوقالعاده بازی هستیم که هم در بخش داستانی و هم در بخش شخصیسازی آنقدر خوب پیادهسازی شدهاند
مسیر ماجراجویی
سطح اول من ، یک ماجرای ساده با موضوع جنگل است ، با کنترل ها حدود یک ساعت به فکرم می رود. بازی بدبخت است. فاصله پرش من بیش از حد شدید است ، و راه های بیشتری برای ایجاد سنبله و گرفتگی در هنگام مرگ وجود دارد. من بدون اینکه سعی کنم یک سطح ماسوره درست کردم. وای
خوشبختانه من یک بار دیگر یادآوری کردم که ایجاد سطح فقط در دست من نیست ، بلکه اینترنت گسترده است. حتی در این نسخه از پیش نسخه Super Mario Maker 2 ، ده ها سطح فن ساخته شده وجود دارد ، برخی به همان اندازه ترسناک به من! یک سیستم برچسب زدن به من این امکان را می دهد که انواع مختلفی را که براساس دشواری ، موضوع و هدف می بینم ، محدود کنم. یا من فقط می توانم تعداد نامحدودی از این سطح فن را بازی کنم تا اینکه باتری من خشک شود. من انتخاب دوم را انتخاب می کنم و در نهایت سرگرم کننده تر از آنچه در Story Mode داشتم.
Story Mode
در هر صورت ، احساس می کنم در اینجا بازیکنان سطح بیشتری وجود دارد تا سازندگان سطح ، اگرچه افزودنی های جدید مانند دامنه ها ، مسابقات چند نفره و ماریو مطمئناً از خلاقیت ها خوشحال می شوند. با حل و فصل کردن بازی ، خودم بسته به روحیه خودم بین Story Mode و این سطح فن ها احساساتی می کنم. اما سرانجام خارش آفرینش برمی گردد و من یک ضربت دیگر می گیرم.
این بار تصمیم دارم سطح اتومبیل ماریو را بسازم. اگر با ژانر ناآشنا نیستید ، ایده این است که یک ماشین Rube Goldberg بسازید که ماریو ، بدون کنترل یک دست انسان ، با استفاده از فیزیک بازی پینگ پنگ را از طریق یک سطح پینگ پنگ کند. این مشکل برای بازیکن کمتر مشکل است و بیشتر شبیه یک سرگرمی با اسکیت سواری است که در آن اتفاقات بسیار خوب و به موقع یک پیروزی نهایی را رقم می زند.
امکانات
امکانات و ابزارهای بسیار زیادی در اختیار شما قرار داده میشود که بتوانید هر ایدهی دیوانهواری که به ذهنتان میرسد را پیادهسازی کنید؛ اما هرگز در میان تعدد امکانات سردرگم نخواهید شد و رابط کاربری آن بهخوبی طراحی شده است. از طرفی یک بخش آموزش طراحی بسیار کامل نیز در بازی وجود دارد که از سادهترین نکات تا پیچیدهترین مکانیزمها را گامبهگام آموزش میدهد. اگر حوصله کرده و برای آن وقت بگذارید میتوانید به سادگی افکار خود را پیاده کنید.
دید سایت های معتبر به بازی
نینتندو لایف
۱۰۰ از ۱۰۰
سوپر ماریو میکر شامل هر آن چیزی میشود که از یک نسخه دوبعدی ماریو میخواهید. بازی تمام ویژگیهای مثبت نسخه اول را حفظ کرده و آنها را در زمینههای مختلف گسترش داده است. بخش داستانی که واقعا داستانی برای روایت کردن دارد، بخش چندنفره و تمام ویژگیهای جدید دیگر بازی واقعا عالی هستند.
با اینکه هر از گاهی مشکلاتی هم در بازی دیده میشود، اما در مجموع آزادیعمل بالای این بازی و جذابیت آن باعث میشوند تا بتوان این موارد را هم نادیده گرفت. اگر طرفدار سری ماریو یا کلا از دارندگان کنسول سوییچ هستید، تجربه Super Mario Maker 2 ضروری است.
آیجیان
۹۵ از ۱۰۰
Super Mario Maker 2 را میتوان در دسترسترین ابزار ساخت مرحله در حال حاضر معرفی کرد. با اینکه شخصا ساعتها زمان صرف طراحی مرحله، امتحان کردن آنها و شروع مجدد این کار کردهام، اما هنوز هم حس میکنم که جزییات زیادی برای کشف کردن در بازی و روند ساخت مراحل آن وجود دارند.
بخش داستانی بازی داستان سادهای دارد اما بهانهای برای تجربه کردن ۱۰۰ مرحله ساختهشده توسط افراد کاملا حرفهای است. بخش آموزشی ساختوساز مرحله در بازی بینهایت کامل است و در مجموع، با اثری روبهرو هستیم که آزادیعمل بالایی در اختیار بازیکنانش قرار میدهد و یک بسته کامل از تمام محتویاتی است که میتوانید از این بازی انتظار داشته باشید.
گیمزرادار
۹۰ از ۱۰۰
سوپر ماریو میکر یک دنباله تمام انقلابی نیست اما کاملا لایق یدک کشیدن پسوند «۲» بهعنوان دومین نسخه این مجموعه است. موارد جدید بازی از بخش داستانی آن گرفته تا ابزار جدیدی که برای ساختوساز در اختیار دارید و همینطور گزینههای جدیدی که برای بازی کردن و ساخت مراحل بهصورت همکاری در اختیارتان قرار دارند، باعث شدهاند تا با اثری موفق روبهرو باشیم. این بازی قطعا آینده روشنی خواهد داشت و بیصبرانه منتظر محتویاتی هستم که کاربران برای بازی خلق خواهند کرد اما حتی در نقطه فعلی هم بهشخصه لذت زیادی از بازی کردن بازی بردم.