گیم

بررسی بازی Dead Or Alive 6

داستان این بازی نیز به شدت پیشرفت کرده است و فوق العاده عمل کرده است، حالا داستان بازی بسیار جالب شده و شما میتوانید از این داستان بی نظیر نهایت لذت را ببرید، این داستان واقعا فقط برای آشنایی به بازی نیست و یک داستان واقعی و خوب را برای شما بازگو میکند تا از آن لذت ببرید، شما در این داستان نقش یک شخصیت جوان را دارید که با الگو برداری از بزرگان مبارزات و این عرصه سعی میکنید تا خود را بالا بکشید و تلاش میکنید تا موفق شوید.

این عناصر به طرز غم انگیزی یک بازی مبارزه مهیج را تحت الشعاع قرار می دهند. Brawling in Dead or Alive 6 ساده شده است ، و بر اساس سیستم مبارزه با سبک ، کاغذ ، قیچی سری ساخته شده است: پانچ ها و لگد ها را می توان با استفاده از طعمه هایی که به عنوان نگهبان شناخته می شود مقابله کرد. نگه داشتن را می توان با پرتاب مقابله کرد. پرتاب ها را می توان با مشت و لگد مقابله کرد. این یک سیستم مبارزه ساده و لذت بخش است که لحظات تفکر استراتژیک و هیجان را فراهم می کند.

بخش Training

بخش Training یا همان تمرینی بازی، یکی از بهترین هایی است که در یک بازی مبارزه ای دیده ام. اگر تازه کار هستید و واقعاً می خواهید چیزی در این بازی یا کلاً سبک مبارزه ای یاد بگیرید، بحش Training واقعاً به شما کمک خواهد کرد. در قسمت تمرینی شما باید تعدادی ضربه را اجرا و در مقابل تعداد دیگری از ضربات دفاع کنید. بازی درست در جایی که باید، صحنه را آهسته یا متوقف می کند تا کاملاً دستتان بیاید در کجا باید ضدحمله یا دفاع انجام دهید.

در بخش DOA Quest هم که بازی یک سری مانع در مقابل شما می گذارد و باید با از پیش رو برداشتن مانع ها پیش رفته و ارز رایج بازی را کسب کنید. از آنجایی که این ارز برای خرید کاستوم ها و اعمال ظاهری کاراکترها خرج می شود، این روش، کلکی بسیار خوب برای یاد دادن مکانیزم بازی به بازیبازانی است که آن را فقط به خاطر کاراکترهای جذابش خریده اند.

به نوعی سازندگان قصد داشته اند عمق مبارزات خود را از این طریق به نمایش در بیاورند. از ماموریت های این بخش می توان به اجرای یک سری کمبوی پیچیده، دفاع در مقابل یک سری کمبوی پیچیده و اجرای حرکات قدرتی و سرعتی اشاره کرد که خطی هستند و باید یک یک آن ها را از پیش رو بردارید تا پول خوبی گیرتان بیاید.

unnamed

مهم ترین وظایف

مهم‌ترین وظیفه‌ی یک عنوان مبارزه‌ای ارائه‌ی یک تجربه‌ی هیجان‌انگیز و منحصربه‌فرد با طراحی درست یک گیم‌پلی سرگرم‌کننده و چالش‌برانگیز است. اساس و ساختار گیم‌پلی DoA 6 بیش‌تر از همه، به نسخه‌های قبلی خود به‌خصوص شماره‌ی پنجم سری تکیه کرده است. گیم‌پلی نسخه به روال گذشته، به‌گونه‌ای طراحی شده تا افرادی که با این مجموعه آشنایی نداشته‌اند یا به‌صورت کلی عناوین مبارزه‌ای را زیاد تجربه نکرده‌اند، بتوانند به‌راحتی با تکنیک‌ها و مهارت‌های شخصیت‌های مختلف کار کنند و سرگرم این گیم‌پلی جذاب و پویا شوند.

تعادل ایجادشده در میان این دو طیف مخاطب و راضی کردن هر دوی آن‌ها، ارزش گیم‌پلی و سرگرم‌کنندگی بازی را دوچندان می‌کند. سیستم‌های جدیدی از جمله‌ حرکت ویژه Fatal Rush به بازی اضافه شده است که در صورت پر بودن نوار مخصوص این قابلیت، با دکمه‌ی R1 و جلو حرکت ویژه هر شخصیت اجرا می‌شود.

این حرکت ویژه در اجرا شباهت زیادی به ایکس-ری‌های نسخه‌های اخیر سری «مورتال کامبت» دارد؛ البته با این حرکت طبیعتاً خبری از خرد شدن استخوان‌ها و شکستن اعضای مختلف بدن نخواهد بود و فقط اندکی خون و پاره شدن بخشی از لباس حریفتان را مشاهده کنید! با زدن کلیدهای عقب و R1 می‌توانید برای Break کردن حرکات حریفتان و سپس پاسخ‌دادن به آن‌ها استفاده کنید. 

سیستم مبارزۀ بازی

سیستم مبازرات Dead or Alive 6 مانند گذشته سیستم مثلثی یا جوری که عده ای دیگر آن را خطاب می کنند، سنگ، کاغذ، قیچی است. توضیح آنکه سه ضربه در بازی هست که هر کدام در مقابل یک ضربه مصونیت داشته و در مقابل ضربه ی دیگر نقطه ضعف دارند. منظور از کلید Strike همان مشت و لگد است که در هر کاراکتر با توجه به ویژگی های او، به نوع خاصی اعمال می شود و کلید Hold هم در بازی های دیگر دفاع نامیده می شود و Throw هم که همان Grapple در مورتال کامبت است.

ضربات Strike بر ضربات Throw ارجحیت دارند و بدین ترتیب اگر حریف شما در یک صحنه با تکنیک مربوط به Strike پیش بیاید و شما با Throw جلو رفته باشید، ضربه ی او از جان شما خواهد کاست. همچنین Throw هم بر Hold ارجحیت دارد و Hold بر Strike. البته همه ی این ها در کسری از ثانیه اتفاق می افتند و آنقدرها هم که به نظر می آید شانسی نیستند، بلکه برای هر یک از این ضربات، زمان مناسبی برای دفاع یا ضدحمله وجود دارد که اگر به موقع کلیدهای لازم را فشار دهید، می توانید بازی را به نفع خود برگردانید.

بررسی بازی

شخصیت های بازی

در Dead or Alive 6 دو شخصیت Diego و Nico به بازی اضافه شده اند که اولی شما را یاد شخصیت های بازی Sleeping Dogs می اندازد، و دومی یک دختر دانشمند موآبی است که از الکتریسیته در مبارزاتش کمک می گیرد. سبک بازی این دو، چیز زیادی به بازی اضافه نکرده و تا حد زیادی مشابه و ترکیب کارکترهای دیگر بازی است.

یکی از دیگر اشکالاتی که اوایل به نظر نکته ای مثبت می آمد، طبیعی تر شدن ضربه دیدن کاراکترها در طول راند است. در Dead or Alive های پیشین حس می کردید دارید با موجوداتی خیالی مبارزه می کنید که هر چقدر هم ضربه ببینند از خوشتیپی شان کم نمی شود! در این بازی کاراکترها وقتی ضربه می بینند زخمی و کبود می شوند و لباس های آن ها پاره می شود.

انتخاب های گیج کننده تیم نینجا به داستان بازی ، که در یک نقشه مانند شبکه ارائه شده است ، گسترش می یابد. به جای یک کمپین داستان سرراست ، بخش ها و بخش هایی از روایت بازی در میان شخصیت های مختلف ، فصل ها و برش های مختلف پخش می شود ، که ترتیب آن بسیار گیج کننده است ، من فقط به تندرست در اطراف شبکه می شوم و سعی می کنم همه آنرا بخرم. به همین ترتیب ، داستان Dead یا Alive 6 به طرز وحشتناکی از هم پاشیده شده است ، و بدون هیچ مشکلی در میان حماقت – جنجال کشیدن در جایی که شخصی موتور سیکلت خود را پارک کرده است – به درام خانوادگی وحشتناک می رود.

بررسی بازی

گیم پلی

گیم پلی این بازی همانطور که گفتیم تغییرات مثبت زیادی داده شده است که فوق العاده هستند، اما بگذارید به سراغ تغییر بعدی در این بازی برویم، تغییر دیگری که در گیم پلی این بازی دیده ایم، اضافه شدن یک نوار خیلی جالب به بازی می باشد که بسیار جالب می باشد و وقتی که ضربات زیادی به شما وارد می شود و تقریبا دیگر نا امید شده اید این نوار پر می شود، این نوار را میتوانید فقط به صورت ناگهانی تخلیه کنید و از یک حمله ی شدید به دشمن خود لذت ببرید تا شاید بتوانید به بازی باز گردید

این قابلیت اضافه شده یکی از بهترین چیز های اضافه شده به بازی میباشد که به شخصه واقعا از این قابلیت جدید بسیار لذت بردم و حالا دیگر اگر در آخرای جان کاراکترتان باشد نا امید نمیشوید و هنوز به این نوار امید دارید، اما بگذارید فعلا از گیم پلی بازی کمی فاصله بگیریم و به سراغ داستان این بازی برویم و داستان بازی را نقد و بررسی کنیم، پس با ادامه نقد و بررسی با ما همراه باشید.

Dead-Or-Alive-6-990x556

اما در این راه با تمام شخصیت های موجود در بازی مواجه خواهید شد که این هم از بهترین نکات این نسخه از بازی میباشد که واقعا عالی است و من به شخصه بازی فایتینگ ای ندیده ام که اولا به این خوبی روی داستان کار کرده باشد و دوما بتواند در یک داستان نستا کوتاه تمام شخصیت ها را به زیبایی و به بهترین نحو معرفی کند، این بازی در زمینه داستان عالی عمل کرده است و علاوه بر عالی بودن داستان، تمام شخصیت ها با بالاترین کیفیت و بهترین نحو معرفی می شوند.

مبارزان

مبارزان Dead or Alive 6 خارق العاده به نظر می رسند. بازی کردن به عنوان این شخصیت ها و باز کردن ظاهر جدید برای آنها جالب است ، حتی اگر روش انجام این کار وحشیانه باشد. ساده ترین روش برای باز کردن قفل دنده جدید در حالت جدیدی به نام DOA Quest است ، یک سری دعوا با چالش های خاص. در یک ، ممکن است از شما خواسته شود که یک دسته کوچک موسیقی جاز هشت ضربه ای را بکشد ، یک تری از ضربات سطح متوسط ​​را مقابله کند و یک مشت پرتاب را انجام دهد. اگر من موفق به دستیابی به هر سه شوم ، مقداری ارز درون بازی و برخی نکات را برای باز کردن یک لباس کسب می کنم. یا ممکن است چیزهای دیگری کسب کنم ، مانند برخی از چیزهای بی اهمیت بازی یا یک بیوگرافی شخصیت.

DOA Quest کاملاً با آموزش های بازی پیوند برقرار می کند. اگر مفهومی یا حرکتی خاص وجود دارد که گیج کننده باشد ، یک آموزش مفید فقط یک دکمه از آن فاصله دارد. پس از اتمام آن آموزش ، بازی شما را به تلاش فعلی خود باز می گرداند. همه با کمال تعجب صاف هستند

doa6-kasumi-ss1-1528465436098-1

دید سایت های معتبر به بازی

DIGITALLY DOWNLOADED

ششمین نسخه از مجموعه بازی‌های Dead or Alive بی‌نظیر است و مطمئناً برترین بازی مبارزه‌ای منتشر شده در چند سال اخیر می‌باشد. علاوه بر تکراری نشدن٬ پیچیدگی و عمق مبارزات بسیار بالاست و می‌تواند برای ساعات بسیار طولانی‌ای شما را سرگرم نگه دارد. بخش داستانی بازی بد نیست. روایت داستان تا حد معمول قابل قبول است ولی ناپختگی‌های فراوانی را در آن مشاهده می‌کنید. همچنین این بخش شما را برای انتشار بسته ی الحاقی منتظر خواهد گذاشت. در کل بازی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و توانسته انتظارات مخاطبین و طرفداران همیشگی مجموعه را برآورده کند

خلاصه‌ی نقد وب سایت DARKSTATION

مبارزات از سرعت بالایی برخوردارند که سبب افزایش هیجان بازی شده است. همچنین این بخش بسیار پخته طراحی شده و می‌تواند نظر مخاطبین بازی‌های مبارزه‌ای را به خود جلب نماید. به شخصه خوشحالم که پس از این همه سال شاهد بازگشت این فرنچایز دوست داشتنی هستم و از بازی کردن آن لذت بسیاری بردم. همچنین مبارزین بازی بسیار زیبا طراحی شده اند و اشتیاق شما را برای تجربه‌ی آن اضافه خواهند کرد. به‌شدت از شخصیت NiCO خوشم آمده. این کاراکتر یکی از برترین شخصیت‌های اضافه شده به بازی‌های مبارزه‌ای در طول سال‌های اخیر بوده است.

بررسی بازی dead-or-alive-6-screen-01-ps4-us-11jan19

خلاصه‌ی نقد وب سایت GAME INFORMER

می‌توان گفت که سیستم مبارزات Dead or Alive 6 قوی طراحی شده و قادر به جلب رضایت مخاطبین این سبک را دارد اما بقیه‌ی عناصر بازی چنگی به دل نخواهند زد. با این که بخش آموزشی بازی به خوبی برخوردار است و ماموریت‌ها شما را به ادامه‌ی بازی ترغیب می‌کند٬ اما خط داستانی بازی و شیوه‌ی روایت آن بسیار ناامید کننده است. همچنین بخش آنلاین و چند نفره‌ی بازی به سرعت خسته کننده می‌شود که این مورد نیز شما را نا امید خواهد کرد

خلاصه‌ی نقد وب سایت PUSH SQUARE

نسخه‌ی جدید Dead or Alive به‌صورت بسیار متوسطی ظاهر شده و انتظارات را برآورده نمی کند. پس از تغریباً ۷ سال صبر برای بازی هیچ پیشرفت خاصی را در بازی مشاهده نمی‌کنیم. فنون جدیدی به مبارزین این نسخه اضافه شده ولی آن‌طور که باید و شاید مخاطبین را به هیجان نمی‌آورد و باعث رضایت آن‌ها نخواهد شد. بخش داستانی بازی به‌شدت افتضاح کار شده.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا