بازی که با ماجراجویی شخصیت های آن همراه بودیم و از آن ها در مورد نحوه ی زندگی کردن در زمان سختی یاد گرفتیم،این بازی The Last Of Us نام دارد،که یکی از بهترین ها می باشد،خب به بررسی این بازی در این مقاله با هم می پردازیم.
داستان
روایت بی نظیر آن است که به هنرمندانه ترین شکل ممکن صورت گرفته است و در این میان دو شخصیت اصلی بازی و اجرای فوقالعاده آنها در نقشی که اجرا می کند، بیشترین نقش را در جذابیت بی نهایت این بازی دارند. در بازی ما کنترل جوئل را به دست گرفته. وی در دوره ای که دنیا توسط یک بیماری قارچی از بین رفته و انسان ها تبدیل به قاتلینی وحشتناک یا بیمارانی زامبی تبدیل شده اند، طی اتفاقاتی با دختری نوجوان به نام الی همراه می شود که گویا کلید حل این بیماری مخوف است و نسبت به آن مقاوم می باشد.جریان و اتفاقاتی که در سفر این دو رقم می خورد و رابطه ای که بین آن ها ایجاد می شود، داستان بازی را شکل می دهد.
رابطه بین جوئل و الی در ابتدا تنها بر اساس انجام یک ماموریت شکل می گیرد و قرار نبود تا احساس به میان بیاید ولی هرچه گذشت رابطه عمیق تر شد تا به حسی مثل پدر و دختر تبدیل شود، آن هم با تمام پیچیدگیها و سختیها و مانع هایی که بر سر راه این رابطه قرار داشت. با این که جوئل والی سال ها را از هم دور بوده اند و حتی هم را نمی شناخته اند اما وقتی که هم را می یابند و با هم همراه می شوند یکی از زیباترین و عمیق ترین و بی نظیرترین داستان های تاریخ این صنعت را شکل می دهند.این دو شخصیت به طرزی عجیب غریب می باشند،آن ها با هم دعوا می کنند، گریه می کنند، هوای هم را در بدترین شرایط دارند.
Photo Mode
اینکه مناظر زیبایی در بازی ببینید و دوست داشته باشید آنها را به شیوهی خود ثبت کنید، ویژگی بود که حالت عکاسی به ما هدیه داد. در هر نقطه از بازی که باشید، به وسیلهی این قابلیت از هر زاویهای که مایل باشید میتوانید عکسی تهیه کنید و آن را در کنسول خود ذخیره کنید.
احساس
تنها برای این که الی سالم بماند و او را نیز مانند دخترش سارا از دست ندهد. هیچ زمان صحنه ای را که الی در آن رستوران پس از کشته شدن مردی که بارها وی را آزار داد و حبس کرده بود بر سر جنازه او نشسته بود و از حرص و بغض و عصبانیت و غم تبر را پشت سر هم بر سر و صورت وی فرود میآورد تا زمانی که جوئل وی را در آغوش گرفت و او را آرام کرد.
با تکیه بر مخفی شدن در محیط و دور زدن دشمنان و… راه خود را پیش ببرید. در بخش مخفی کاری هوش مصنوعی الی که همراه شماست و همچنین دشمنان بهتر از هر عنوان دیگری است که تاکنون دیده اید و با این که گاه پیش می اید که صحنه های عجیبی به خاطر مشکل در هوش مصنوعی ببینید اما به قدری تعداد آن ها کم هستند.
موسیقی
یکی از ساخته های بسیار زیبا و برجستهی گوستاوو سانتائولایا است که استفاده از گیتار آکوستیک و گاهی بانجو از ویژگیهای اصلی این آلبوم بشمار می رود. به جرات می توان گفت بعضی قطعه ها برای فیلم ها و بازی ها وسترنی کاملا مناسب بوده و به راحتی می توان در آنها استفاده قرار گیرد. سانتائولایا قصد دارد حس بودن در فضای پسا آخرالزمانی را به گیمر منتقل کند و در این کار بسیار موفق عمل کرده. برخی از آهنگها وهم آور و آرام پیش می رود و یک تنش و وحشت خاصی را القاء می کنند و برخی دیگر انتقال دهندهی همان حس ناامیدیست.برای گوش دادن به موسیقی تاثیر گذار بازی می توانید در Spotify عضو شوید.
۱. The Quarantine Zone (20 Years Later) (3:40)
۲. The Hour (1:02)
۳. The Last of Us (3:04)
۴. Forgotten Memories (1:08)
۵. The Outbreak (1:32)
۶. Vanishing Grace (2:06)
۷. The Hunters (2:00)
۸. All Gone (1:13)
۹. Vanishing Grace (Innocence) (0:56)
۱۰. By Any Means (1:53)
۱۱. The Choice (1:42)
۱۲. Smugglers (1:38)
۱۳. The Last of Us (Never Again) (1:02)
۱۴. The Last of Us (Goodnight) (0:51)
۱۵. I Know What You Are (1:22)
۱۶. Home (3:08)
۱۷. Infected (1:16)
۱۸. All Gone (Aftermath) (1:04)
۱۹. The Last of Us (A New Dawn) (2:28)
۲۰. All Gone (No Escape) (2:54)
۲۱. Vanishing Grace (Childhood) (1:41)
۲۲. The Path (1:29)
۲۳. All Gone (Alone) (1:22)
۲۴. Blackout (1:39)
۲۵. The Way It Was (1:32)
۲۶. Breathless (1:24)
۲۷. The Last of Us (You and Me) (2:09)
۲۸. All Gone (The Outside) (1:58)
۲۹. The Path (A New Beginning) (2:47)
۳۰. Returning (3:36)
گرافیک
سازندگان بر روی تمامی جزئیات گرافیکی بازی مثل طراحی چهرهها و طراحی دنیایی فوق العاده زیبا وقت گذاشتهاند و با وسواسی خاص آنها را به بهترین شکل در بازی پیاده کردهاند. جزئیات صورت شخصیتها و حالات چهره آنها هنگام صحبت کردن و گشت و گذار در محیط بیداد می کند و فوقالعاده دیدنی از کار درآمدهاند. مراحل مختلف بازی واقعا زیبا و عالی طراحی شده اند و هیچ گاه در بازی حتی لحظه ای چشم شما از تکرار یک محیط و مناطق و مراحل تکراری خسته نخواهد شد.