خودرورپورتاژ آگهی

انواع خودروها از نظر شاسی و اتاق 

وسایل نقلیه، از جمله خودروهای سواری و شاسی بلندهای مبتنی بر کامیون، را می توان در چند نوع وسیله نقلیه، از سدان گرفته تا هاچ بک و پیکاپ دسته بندی کرد. طبقه بندی انواع خودروها آسان است. شما را برای درک بهتر ویژگی های خاص وسیله نقلیه خود آگاه و راهنمایی می کند. اما گاهی اوقات ممکن است گمراه کننده باشد. همانطور که این طبقه بندی مفید است، مفید بودن آن نباید ما را از درک ارزش و ویژگی های منحصر به فرد خودرو باز دارد. ساده ترین راه برای تعریف یک وسیله نقلیه ظاهر آن است. 

خودروهای سدان

سدان نمونه ای معمولی از خودروهای سواری چهار در است. سدان ها اغلب دارای طراحی سه جعبه با موتور، سرنشین و بار در محفظه های جداگانه برای توزیع وزن بهتر و سواری پایدارتر هستند. علاوه بر این، ساختار یکپارچه به طور قابل توجهی وزن خودرو را کاهش می دهد و بهره وری سوخت را بهبود می بخشد . این سدان فاقد پنجره های شیشه ای در محفظه بار است که محافظت خوبی از محموله در برابر سرقت می کند.

خودروهای سدان دارای چهار در و صندوق عقب معمولی است. مانند بسیاری از دسته‌های خودرو، آنها از کوچک (زیر کامپکت مانند نیسان ورسا و کیا ریو) تا کامپکت (هوندا سیویک، تویوتا کرولا)، سایز متوسط ​​(هوندا آکورد، نیسان آلتیما) و سایز کامل (تویوتا آوالون، دوج چارجر) را شامل می‌شوند. برندهای لوکسی مانند مرسدس بنز و لکسوس سدان های بسیار زیادی دارند.

کوپه

کوپه نوعی خودرو است که با سادگی تعریف می شود. کلمه “کوپه” تصاویری از سدان های جمع و جور را تداعی می کند. یعنی یک ماشین دو در با صندوق عقب و سقف ثابت. اما جذابیت هیجان انگیز این خودرو، خط سقف شیب دار است که ظاهر شیک و اسپرت تری به آن بخشیده است. تا آنجا که به نظر می رسد، کوپه ها معمولاً با زنگ ها و سوت های اضافی، از هندلینگ تیز تا صدها اسب بخار، پر می شوند.

این کوپه حداقل فضا را اشغال می کند و یک خودروی مینیمالیستی چشمگیر است. نه با خانواده یا دوستان. برای سوارکاران مجرد یا زوج هایی که می خواهند جهان را کشف کنند. قبلاً کوپه یک خودروی دو در با صندوق عقب و سقف ثابت در نظر گرفته می شد. این شامل خودروهایی مانند فورد موستانگ و آئودی A5 و همچنین خودروهای اسپرت دو نفره مانند شورولت کوروت و پورشه باکستر می شود.

خودروهای استیشن

مهم‌تر از همه، استیشن واگن‌ها که به آن‌ها استیت خودرو نیز گفته می‌شود، شکلی شبیه به یک سدان کشیده دارند و فضای بار اضافی را ارائه می‌دهند. راه ساده تر برای فکر کردن در مورد آن این است که ترکیبی از یک سدان و یک هاچ بک است. استیشن واگن‌ها برای خانواده‌های پرجمعیتی که به یک باربر قابل اعتماد نیاز دارند، عالی هستند. جدا از فضای اضافی، استیشن واگن ها در مقایسه با SUV های خود، مصرف سوخت بهتری نیز ارائه می دهند.

برخی، مانند سوبارو اوت بک یا آئودی A4 آلرود، ارتفاع بیشتری از سطح زمین و برخی از روکش های بدنه ناهموار دارند تا آنها را بیشتر شبیه یک خودروی اسپرت (SUV) کند، اما با این وجود ارتباط نزدیکی با خودروهای سدان دارند.

جهت مطالعه مقالات کارشناسی خودرو می توانید به بلاگ سایت حنفی کار که یکی از بهترین بلاگ های خودرویی است مراجعه نمایید.

خودروهای هاچ بک

قابل توجه ترین قسمت یک هاچ بک دریچه آن یا درب عقب است که به سمت بالا حرکت می کند. این نوع خودروها معمولا با دو یا چهار در به استثنای در صندوق عقب عرضه می شوند. هاچ بک ها بسیار شبیه به سدان ها هستند و هر دو در دسته خودروهای سواری قرار می گیرند. بزرگترین تفاوت بین آنها ظرفیت بار آنها است. هاچ بک ها معمولاً در مقایسه با همتایان سدان خود، محموله های بیشتری را حمل می کنند.

علاوه بر این، می‌توانید کیسه‌های خرید بزرگ یا سایر قطعات سنگین را راحت‌تر حذف کنید. اگر افزایش ظرفیت بار و مصرف سوخت بهتر را در اولویت قرار دهید، یک هاچ بک می تواند برای شما مناسب باشد.

فولکس واگن گلف و کیا ریو دو مدل هاچ بک معمولی هستند. اخیراً هاچ بک ها به خودروهای بزرگتری مانند آئودی A7 و کیا استینگر راه پیدا کرده اند. آنها شبیه خودروهای سدان به نظر می رسند، اما در واقع دارای یک درب عقب با شیب تند هستند که دسترسی آسان تر به فضای بار و ظرفیت بار بیشتری را نسبت به صندوق عقب معمولی فراهم می کند.

خودروهای suv یا شاسی بلند

یک وسیله نقلیه کاربردی اسپرت (SUV) با قابلیت های خارج از جاده و جادار بودن آن تعریف می شود. این نوع خودروها با یک سفر طولانی ساخته می شوند. این خودرو سواری راحت در زمین های ناهموار و ناهموار کراس کانتری دارد. موقعیت صندلی نسبتاً بالایی را ارائه می دهد که امکان دید بهتر از جاده را فراهم می کند.

این قابلیت ها با ساختار محکم بدنه روی قاب آن که از کامیون ها قرض گرفته شده است، امکان پذیر شده است. بنابراین، اگر شما یکی از کسانی هستید که از ماجراجویی در فضای باز لذت می برید و انتظار دارید دوچرخه های خاکی را یدک بکشید، یک SUV ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

آنها شامل یک فضای باری شبیه واگن استیشن هستند که از طریق درب هاچ بک متحرک قابل دسترسی است و بسیاری از آنها سیستم چهار چرخ متحرک را ارائه می دهند . بزرگترها سه ردیف صندلی دارند. اندازه ها از خودروهای کوچک (هیوندای کونا، نیسان کیکس) شروع می شوند، از سایز متوسط ​​تا کامل (فورد اکسپدیشن، شورولت تاهو). برندهای لوکس بسیاری از مدل‌های شاسی‌بلند را در اکثر کلاس‌های یکسان ارائه می‌کنند.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی انواع خودروهای مختلف پرداختیم و آنها را برای شما عزیزان شرح دادیم. اگر به موضوعات خودرویی علاقه مند هستید یکی از بهترین سایت های خودرویی در ایران سایت حنفی کارز است که علاوه بر آموزش کارشناسی خودرو اقدام به تولید و جمع آوری مقلات ارزشمندی در زمینه خودرو داشته است. همچنین علاوه بر تمامی این موضوعات خدمت ویژه ای را تحت عنوان کارشناسی خودرو سیار برای مشتریان تهرانی در نظر گرفته است تا بدون مراجعه به مرکز اتاق رنگ بتوانند در محل خودشان اقدام به کارشناسی رنگ خودرو کنند.

همچنین شما عزیزان اگر به موضوعات فنی خودرو علاقه مند هستید می توانید از دوره آموزش کارشناسی فنی خودرو این سایت دیدن کنید و اقدام به یادگیری کارشناسی فنی و آموزش فروش خودرو کنید. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما عزیزان کمال تشکر را داریم. امیدواریم که این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

5 1 vote
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا