اخبارگیم

پلی استیشن VR بعدی بیسیم است و ۲۵۰ دلار قیمت دارد

در طی انتشار خبری شایعه کننده پلی استیشن VR بعدی بیسیم (Wireless) و با قیمت ۲۵۰ دلاری به بازار عرضه می شود.به بررسی خبر منتشر شده در این مقاله می پردازیم.

 

 

اطلاعات ذکر شده در بخش زیر ممکن است شایعه باشند،به همین دلیل به محض منتشر شدن اطلاعات معتبر از سوی شرکت سونی دربارۀ پلی استیشن VR در سایت ریور وب منتشر خواهد شد.

 

 

امکانات پلی استیشن VR بیسیم

این هدست قرار است با برچسب قیمت ۲۵۰ دلاری وارد بازار جهانی شود، از رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره ببرد، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی داشته باشد و میدان دیدی ۲۲۰ درجه‌ای را در اختیار گیمر قرار بدهد. یکی از آخرین پتنت‌هایی که سونی ثبت کرده‌ است، وجود سنسور‌های شتاب‌سنج و ژیروسکوپ داخل این هدست را نشان می‌دهد؛ به لطف این سنسور‌ها در نسل بعدی، حرکات سر گیمر با دقت بسیار زیادی تشخیص داده می‌شود.

این هدست توانایی تشخیص موقعیت سر کاربر را نیز خواهد داشت. این توانایی به لطف وجود حسگرهای شتاب سنج و ژیروسکوپ که داخل هدست قرار گرفته‌اند حاصل شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های این هدست استفاده از شیوه‌ی جدیدی برای رندر کردن تصاویر بازی می‌باشد که کیفیت بخش‌هایی را که بازیکن در حال نگاه کردن به آن‌ها است، افزایش می‌دهد و رزولوشن قسمت‌هایی که بازیکن به آن‌ها نگاه نمی‌کند را کاهش می‌دهد تا توان پردازشی کمتری مصرف شود و پردازنده بتواند بر روی قسمت‌های مهم تمرکز کند. این ویژگی Foveated Rendering نام دارد. با استفاده از این ویژگی‌ها، این هدست می‌تواند یک نرخ فریم ثابت را به بازیکن ارائه کند.

قابلیت تعقیب چشم نیز باعث می‌شود تکان‌هایی که در تصویر ایجاد می‌شود کمتر شوند و بازیکنان جدیدی که با واقعیت مجازی آشنایی و به آن عادت ندارند بتوانند بهتر با این هدست ارتباط برقرار کنند. همچنین این ویژگی فشاری که به چشم وارد می‌شود را کمتر می‌کند و باعث می‌شود چشمتان هنگام بازی خسته نشود. با استفاده از قابلیت تعقیب چشم، دیگر لازم نسبت بعد از هر بار استفاده از هدست دوباره آن را تنظیم کنید.

 

1_-mvoHxlJ89Q1S-5LrE022A

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا