تلفن همراههواوی

بررسی گوشی Huawei Y9s

هواوی Y9s عمدتاً برای ما جای تعجب دارد ، زیرا حتی پس از همه آنچه گفته شده و با جنگ تجاری ایالات متحده و چین انجام شده است ، با Google Apps از قبل نصب شده است. دقیقاً مانند Honor 9X ، Huawei Y9 احتمالاً قبل از رد شدن کامل نرم افزار Google در اکوسیستم هواوی ، از تولید خارج شده است. اما همه اینها خوب است .

نابراین ، Huawei Y9 بسیار مورد استقبال محلی خواهد بود ، نه تنها به دلیل داشتن گوگل اپلیکیشن ، بلکه همچنین قیمت بسیار خوبی تنها RM999 ، که از نظر ما ، دارای ویژگی هایی است که نسبت به برخی از تلفن های هوشمند مشابه قیمت دارد.

طراحی

قسمت پشتی دستگاه میزبان همان چیدمان افقی لنزهای دوربین، عبارت دوربین سه‌گانه و لوگوی هواوی است؛ البته با این تفاوت که دیگر خبری از سنسور اثر انگشت در این قسمت نیست. سنسور اثر انگشت دستگاه به لبه سمت راست گوشی منتقل و با دکمه پاور دستگاه ادغام شده است.

 سنسور اثر انگشت دستگاه به لبه سمت راست گوشی منتقل و با دکمه پاور دستگاه ادغام شده است.محل قرار گیری این سنسور را به جرات می‌توان یکی از ایده‌آل ترین‌ها دانست چراکه کاربر بدون صرف کمترین وقت برای پیدا کردن سنسور و تنها با در دست گرفتن دستگاه قادر به بازگشایی دستگاه هستند. فرقی نمی‌کند راست دست باشید یا چپ دست، محل مناسب در نظر گرفته شده برای این سنسور به خوبی قابل دسترسی است.

هواوی Y9s با ابعاد 163.1 x 77.2 x 8.8 میلی‌متری و وزن ۲۰۶ گرمی، قطعاً در رده دستگاه‌های بزرگ و سنگین قرار می‌گیرد؛ اما به لطف انحنای لبه‌های بدنه، در دست گرفتن دستگاه بدون مشکل است.

گوشی-huawei-y9s

صفحه نمایش

نمایشگر تمام صفحه بدون بریدگی و حفره با اندازه ۶/۵۹ اینچ قاب جلویی را مزین کرده است و از این حیث همچون گوشی Y9 Prime 2019 می­ باشد. نمایشگر Y9s از نوع LCD می باشد که با فناوری LTPS IPS تولید شده است. این نمایشگر یکپارچه با اندازه ۶٫۵۹ اینچ و رزولوشن ۲۳۴۰*۱۰۸۰ کیفیت فوق­ العاده ­ای را به شما پیشکش می ­کند. تراکم ۳۹۱ پیکسل بر اینچ نیز سبب می­ شود تا هرچه بیشتر مجذوب رنگ­ های این صفحه نمایش شوید.
حذف دوربین سلفی از قاب جلویی فضای نمایشی بیشتری در اختیار کاربر قرار می­ دهد و برای افرادی مناسب است که خیلی با دوربین سلفی کاری ندارند و بیشتر مشغول بازی و یا تماشای فیلم و ویدئو هستند. طراحان هواوی برای این گوشی هوشمند دوربین سلفی ای تدارک دیده­ اند که در صورت نیاز دوربین سلفی از لبه ی بالایی گوشی بالا می آید.

هواوی Y9s

میان رده

Y9s به عنوان میان رده ، به یک صفحه نمایش LCD Ultra FullView با رزولوشن ۲۳۴۰*۱۰۸۰ پیکسل و تراکم ۳۹۱ ppi با نسبت ۱۹.۵: ۹ مجهز شده است. از رنگهای واضح و وضوح می توانید انتظار داشته باشید که تصاویر با کیفیتی مناسب و معقول داشته باشند. این چیپست یک پردازنده هشت هسته ای Kirin 710F با پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 است که در آن برنامه ها و بازی ها می توانند کاملاً روان اجرا شوند. باتری یک واحد بزرگ ۴۰۰۰mAh است که یک روز کامل با استفاده نسبتاً سنگین به طول می انجامد – این برای کسانی که همیشه در ساعات طولانی و خارج از خانه هستند عالی است. اما نکته مهم این است که ، فقط انتظار نداشته باشید که Y9 ها بتوانند از پرچمداران بهتر باشند – در قیمت قیمت ، اینها معاملات خوبی هستند.

تنظیمات حافظه ۶ رم ۶ گیگابایتی و رم ۱۲۸ گیگابایتی از جمله اسلات کارت حافظه است که به شما امکان می دهد فضای ذخیره سازی را تا ۵۱۲ گیگابایت بصورت بیرونی گسترش دهید. این به معنای مؤثر این است که Y9 ها می توانند تقریباً ۶۴۰ گیگابایت داده را ذخیره کنند و با ظرفیت برخی نوت بوک های خاص در بازار رقابت کنند.

دوربین

هواوی Y9 دارای یک دوربین پشتی سه گانه است که شامل یک دوربین اصلی با زاویه دید ۴۸ مگاپیکسلی f / 1.8 ، دوربین فوق العاده ۸ مگاپیکسلی f / 2.4 ثانویه و در نهایت ۲ حسگر عمق ۲ مگاپیکسلی f / 2.4 است. از طرف دیگر دوربین سلفی یک پاپ آپ موتوری با سرعت ۱۶MP f / 2.2 است. در حالی که عکس های دوربین های عقب از نظر کیفیت کاملاً مناسب است ، اما به نظر نمی رسد که دوربین سلفی با سایر رنجرهای میان رده مطابقت داشته باشد. علاوه بر این ، حالت عکسبرداری حدود ۲۱ ثانیه از قرار گرفتن در معرض طول کشید تا عکس نشان داده شده در زیر را ضبط کند اما به نظر می رسد این عکس مناسب است.

با وجود دوربین سه گانه دوربین عقب ، عکسهای مناسبی تولید می کند ، اما این کمبود همراه با دوربین سلفی پاپ آپ است که عملکرد چندانی ندارد. این برنامه تمام برنامه های معاصر پرتاب شده از آن از جمله بازی های همراه همزمان را با زحمت اجرا می کند ، دارای ماندگاری باتری ، صفحه نمایش عالی و حافظه قابل ارتقا است که سال ها با ارزش عکس ها و فیلم ها ذخیره می شود. مهمتر از همه این تلفن Huawei است که در پایان سال ۲۰۱۹ Google Apps را اجرا می کند ، من فکر می کنم این یک شاهکار کاملاً عالی است.

img_0553

فیلمبرداری

هواوی Y9s امکان فیلم برداری ۱۰۸۰p و تا ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد و بر خلاف برخی از میان رده های دیگر خبری از فیلم برداری ۴K نیست. کیفیت ویدیوهای ۳۰ فریم دوربین اصلی در روز خوب هستند و ویدیوها شارپ، با رنگ های مناسب و گستره دینامکی قابل قبول ثبت می شوند ولی به دلیل فقدان لرزشگیر اپتیکال کوچکترین لرزشی هم ثبت می شود. ویدیوهای این دوربین در شب و نور ضعیف با نویز نسبتاً بالا و جزئیات کم ثبت می شوند. فیلم برداری ۶۰ فریم بر ثانیه تنها با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی ممکن است و در این شرایط زوم هم غیر فعال می شود. 

هواوی Y9s

سخت افزار

از چیپست Kirin 710F به عنوان قلب تپنده دستگاه استفاده کرده است. Kirin 710F تراشه‌ای ساخته شده با فناوری ساخت ۱۲ نانومتری است. این تراشه در بخش پردازنده دارای ۸ هسته پردازشی با تکنیک big.LITTLE است که هسته‌های قدرتمند آن Cortex-A73 در حداکثر فرکانس ۲.۱۹ گیگاهرتز و هسته‌های کم‌مصرف نیز Cortex-A53 در حداکثر فرکانس ۱.۷۱ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند.

پردازده هشت هسته ­ای متشکل از دو کلاستر ۴ هسته­ ای بسیار بهینه و قدرتمند تک تک فرمان ­ها را اجرا می­کند. باید بدانید که تقسیم هشت هسته به کلاسترهای بیشتر ممکن است که در مصرف انرژی بهینه­ تر به نظر آید اما در طولانی مدت متوجه سرعت نه چندان زیاد آن در کارهای روزمره ­ی خود که نیاز به استفاده از هسته­ های قوی­تر را ندارد خواهید شد. بنابراین یکی از مزیت ­های پنهان این گوشی میان­رده که شاید از چشم خیلی ­ها دور بماند همین تقسیم بندی دو کلاستری است.

پردازش ­های گرافیکی هواوی Y9s نیز توسط گرافیک Mali-G51 MP4 صورت می­ پذیرد و توان اجرای بازی های نیمه سنگین را برای شما فراهم خواهد آورد. رم در نظر گرفته شده به­ عنوان میز کار این پردازنده فعال ظرفیت ۶ گیگابایتی را ارائه می ­کند و باعث افزایش چشمگیر سرعت پردازش ­ها خواهد شد چرا که حجم بالای آن به پردازنده امکان طبقه­ بندی و اولویت بندی بیشتری می­ دهد.
گوشی هواوی Y9s با حافظه داخلی یک نسخه­ ای ارائه شده است که ۱۲۸ گیگ فضا را در اختیار کاربران قرار می­ دهد اما اگر خیلی اهل ذخیره سازی اطلاعات هستید می­ توانید از اسلات سیم ­کارت دوم برای قرار دادن کارت حافظه جانبی بهره ببرید و تا ۵۱۲ گیگابایت دیگر بر فضای ذخیره سازی اطلاعات خود بیافزایید.

650044_899

رابط کابری

 بروزرسانی EMUI 10 بر پایه اندروید ۱۰ برای HUAWEI Y9s در برخی کشورها آغاز شده ودر آینده‌ای نزدیک شاهد آغاز عرضه آن برای منطقه خاورمیانه و کشورمان خواهیم بود.

هنگام روشن کردن دستگاه برای نخستین بار با منوهایی شبیه به تصویر فوق مواجه خواهید شد. در واقع همانند گذشته، به طور پیش‌فرض خبری از دراور در بخش نرم‌افزار این میان‌رده هواوی نیست.

عمر باتری

هواوی Y9s بر عهده باتری لیتیوم‌پلیمری 4000 میلی‌آمپر ساعتی است. استفاده از باتری با چنین ظرفیتی سبب شده دستگاه در بخش شارژدهی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. البته در بحث شارژدهی مواردی نظیر پردازنده و رابط کاربر بهینه شده Y9s هم بی‌تاثیر نیستند.وظیفه شارژ این باتری حجیم بر عهده شارژر نه چندان قدرتمند ۵ ولت ۲ آمپر آشنای هواوی است

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا