سامسونگ

تبلت اندرویدی جدید سامسونگ:Galaxy Tab s6

کمپانی سامسونگ الکترونیک هنوز نمیخواهد تبلت های اندرویدی به پایان خود برسند.

این کمپانی همچنان به بازار تبلت های اندرویدی امیدوار است و هنوز نسبت به آن ناامید نشده است.

چند روز پیش سامسونگ از تبلت جدید خود رونمایی کرد.

Galaxy tab s6

 

این تبلت که پرچمدار تبلت های سامسونگ است GalaxyTab S6 نام دارد. این تبلت با قیمت پایه ی ۶۴۹ دلار رونمایی شده است.

مشخصات:

 

این تبلت اندرویدی به صفحه نمایش۱۰.۵ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰*۲۵۶۰ با پنل اولد مجهز است. و مجهز به پردازنده اسنپدراگون۸۵۵ با فرکانس ۲.۸۴GHz و یک باتری ۷۰۴۰ میلی آمپر ساعتی است.

نسخه ی پایه ی این تبلت دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگ حافظه ی داخلی است. و نسخه ی پیشرفته تر دارای ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ی داخلی است.

این دستگاه با وای فای و بلوتوث نسخه ۵ مجهز شده است. (البته این اطلاعاتی است که در اختیار من است.)

این تبلت به اندروید نسخه ۹ یعنی پای مجهز است که البته سامسونگ این نسخه از اندروید را به رابط کاربری انحصاری خودش یعنی One UI مزین نموده است.

One-UI

برای دوربین این تبلت قدرتمند از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی برای دوربین جلو در نظر گرفته شده در صورتی که برای دوربین پشت و اصلی این تبلت از یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین زاویه وسیع یا واید ۵ مگاپیکسلی  به صورت چینش دوگانه در نظر گرفته شده است.

 galaxy tab s6 camera

ضخامت این دستگاه ۵.۷ میلی متر و وزن این دستگاه ۴۲۰ گرم است که وزن و ضخامت قابل قبولی دارد.

samsung-galaxy-tab-s6

کارگذاری سیستم های صوتی و اسپیکر ها با کمپانی AKG بوده است که دارای سابقه ی خوبی در این زمینه است و با سابقه همکاری که با سامسونگ داشته است. انتخاب این کمپانی توسط سامسونگ کاملا قابل پیش بینی بود.

این تبلت دارای سنسور اثرانکشت زیر صفحه نمایش است و این دستگاه اولین تبلت از سوی شرکت سامسونگ است که به این تکنولوژی مجهز شده است.البته سنسور اثر انگشت به کار رفته در این تبلت به صورت آپتیکال است که با سنسور اثرانگشت آلتراسونیک که در گلکسی اس۱۰ شاهد آن بودیم تفاوت دارد.

به دلایلی نامعلوم، در بدنه ی این تبلت اندرویدی سامسونگ هیچ جک هدفون ۳.۵ میلیمتری را تعیبه نکرده است. حتی کمپانی اپل که دوسال پیش از این جک در دستگاه های آیفون خود استفاده نمیکند هنوز هم از این جک در دستگاه های آی پد خود استفاده میکند!. ظاهرا سامسونگ با تغییر رویه کاری خود جنگ را به جک هدفون اعلام میکند و انتظار میرود ، گلکسی نوت ۱۰ که هفته آینده معرفی میشود، جک هدفون را نداشته باشد!.

قلم S-Pen به همراه این تبلت عرضه میشود اما مثل سری گوشی های نوت به داخل بدنه نمینشیند؛در عوض یک شیار د پشت تبلت به این قلم جایگاهی میدهد که به صورت مغناطیسی به آن وصل شود. البته انتظار نداشته باشید که این تبلت با یک قلم وصل شده به پشت آن بتواند به صورت تخت روی میز بنشیند.

galaxy tab s6 with s-pen

مانند سایر دستگاه های جدید سامسونگ، این قلم هوشمند اکنون دارای باتری است و برخی از اعمال بلوتوثی را انجام میدهد. به طور مثال میتواند نقش شاتر دوربین بیسیم را ایفا کند.

در این تبلت جستار های جدید با نام “اعمال هوایی” وجود دارند که به شما امکان میدهد کاراهایی مانند تغییر حالات دوربین یا مثلا تصاویر را با چرخاندن قلم رد کنید.

همچنین یک وسیله جانبی جدید به نام کاور کیبرد دار کتابی با قیمت ۱۸۰ دلار با این دستگاه عرضه میشود که به وسیله کانکتوری که در زیر تبلت وجود دارد به آن بدون نیاز به بلوتوث وصل میشود.

این کاور کیبرد دار دارای صفحه کلید و تاچ پد است و با استفاده از این کاور کیبرد دار نسخه جدید و بهبود یافته DEX که همان رابط دسکتاپی محصولات سامسونگ است را راه اندازی میکند.

samsung galaxy tab s6 with book cover

شما نمیتوانید این کاور را به پشت تبلت برسانید. چون یک جایگاه مخصوص قلم S-Pen وجود دارد. اما با وجود لولای زیر جایگاه قلم میتوانید در هنگام کارکردن با کاور همراه تبلت از قلم نیز استفاده کنید.

پیش فروش تبلت Galaxy Tab S6 در تاریخ ۲۳آگوست مطابق با ۱ شهریور ماه شروع میشود و زمان ارسال محصولات برای پیش خرید کنندگان تاریخ ۶ سپتامبر مطابق با ۱۵ شهریور است. سامسونگ گفته که نسخه های LTE این تبلت هم به زودی روانه ی بازار میشوند.

دیدن اینکه هرشرکتی تبلت اندرویدی معرفی میکند همیشه تعجب آور و هیجان انگیز است. زیرا بازار تبلت های اندرویدی تقریبا مرده است.

تنها شرکت های قابل اعتماد در ماکرت تبلت های اندرویدی فقط سامسونگ،هواوی و شاید آمازون باشند.

البته تبلت های اندرویدی هنوز ممکن است که به لطف تلفن های هوشمند تاشو که در سالهای آینده به تبلت اندرویدی تبدیل میشوند، در سالهای آینده قابل حیات باشند.

نظر شما چیست؟! آیا سامسونگ میتواند با قرار دادن این قابلیت ها در تبلتها میتواند دوباره بازار تبلت های اندرویدی را زنده کند؟ یا حتی آیا بازار تبلت های اندرویدی سامسونگ دوباره زنده میشود؟ در کامنت ها اعلام کنید!

 

1 1 vote
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا